Know How

6 TIPS ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ CLOSE UP ΠΟΡΤΡΕΤΑ!

Πώς να αντεπεξέλθετε σε ένα αγαπημένο είδος φωτογράφισης, που ωστόσο έχει τις δικές του απαιτήσεις!

Τα πρόσωπο του κάθε ανθρώπου είναι ξεχωριστό. Οι εκφράσεις, οι καμπύλες, τα σχήματα, οι γραμμές, οι τόνοι και τα σημάδια που το διακοσμούν, όλα έχουν να διηγηθούν μια μοναδική ιστορία που περιμένει να φωτογραφηθεί.

Με οδηγό ένα σχετικό άρθρο του ephotozine.com, που επιλέξαμε για παρουσίαση, θα σας παραθέσουμε 6 συμβουλές που θα βελτιώσουν σημαντικά τον τρόπο που τραβάτε πορτρέτα από κοντινή απόσταση.

1. Τι εξοπλισμός χρειάζεται

Για να “συνδεθούμε” καλύτερα με μοντέλο μας, πρέπει να πλησιάσουμε κοντά του, χωρίς όμως ταυτόχρονα να εισβάλλουμε στον προσωπικό του χώρο. Ο ευκολότερος τρόπος για να το επιτύχουμε, είναι με έναν τηλεφακό. Το τρίποδο δεν είναι απαραίτητο, ωστόσο αν κάποιος προτιμά να δουλέψει με αυτό, μπορεί ελεύθερα να το κάνει!

Murat Kalenderoglu – Pixabay

2. Η ευγενική συμπεριφορά είναι κανόνας

Εφόσον δεν πρόκειται για προ-συμφωνημένη φωτογράφιση, είναι πάντα ευγενικό και πρέπον να ρωτάμε όταν φωτογραφίζουμε κάποιον/α, ειδικά όταν εστιάζουμε στο πρόσωπό του/της. Είναι προφανές πως το τελευταίο που θέλουμε είναι να γυρίσει, ξαφνικά, και να μας ζητήσει (εύλογα!) το λόγο, γιατί τον/την φωτογραφίζουμε χωρίς άδεια!

3. Τα μάτια είναι το παν

Για να κάνουμε το πορτρέτο μας ξεχωριστό, πρέπει να είμαστε πάντοτε βέβαιοι ότι τα μάτια είναι εστιασμένα. Για να δώσουμε περισσότερη “ζωή” στο βλέμμα, αρκεί να το φωτίσουμε έτσι ώστε η πηγή φωτός να καθρεπτίζεται μέσα σε αυτό (τo γνωστό εφέ catchlights).

woman looking up while taking a photo

Alexander Krivitskiy – Unsplash

4. Πιάνουμε κουβέντα

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν γνωρίζουν ότι πρόκειται να φωτογραφηθούν, έχουν την τάση να στήνονται άγαρμπα και να χαμογελούν αφύσικα. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα, είναι να ξεκινήσουμε μια χαλαρή συζήτηση με το μοντέλο μας για θέματα όπως η καθημερινότητα στη ζωή του, τα χόμπι του κ.λπ. Βοηθά επίσης, εάν κατά τη διάρκεια των λήψεων, κάνουμε (διακριτικά και με λεπτότητα) ορισμένα κομπλιμέντα. Αυτό επιτρέπει στον άνθρωπο απέναντί μας να χαλαρώσει σταδιακά και τελικά ακόμα και να “ξεχάσει” το φακό που τον σημαδεύει.

5. Δίνουμε οδηγίες

Εάν έχουμε τη δυνατότητα, είναι προτιμότερο να τοποθετούμε το μοντέλο μας σε γωνία 45° και να του ζητάμε να γυρίσει το κεφάλι του προς την κάμερα, καθώς αυτό μπορεί να παράξει κολακευτικά αποτελέσματα. Επιπλέον, χρήσιμη είναι η οδηγία να κοιτάξει μακριά (“έξω” από το πλάνο), κάτω ή πάνω – μπορεί να προσδώσει ένα εντελώς διαφορετικό ύφος στην εικόνα.

grayscale photo of woman's face

Alexander Krivitskiy – Unsplash

6. Προσοχή στο φόντο

Το μοντέλο μας πρέπει πάντα να είναι το κεντρικό θέμα του κάδρου και γι’ αυτόν τον λόγο, οποιοδήποτε στοιχείο του τελευταίου αποσπά το βλέμμα, είναι ανεπιθύμητο. Με άλλα λόγια, το φόντο πρέπει να αναδεικνύει το πορτρέτο και όχι το αντίθετο. Ο οπίσθιος φωτισμός του μοντέλου μπορεί να βοηθήσει, καθώς θα δημιουργηθεί ένα φωτεινό περίγραμμα γύρω από τα μαλλιά και το σώμα του, το οποίο θα το βοηθήσει να ξεχωρίσει από το φόντο. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιούμε τον ήλιο ως οπίσθιο φωτισμό, θα πρέπει να φωτίσουμε το μπροστινό μέρος του μοντέλου μας με έναν ανακλαστήρα ή ένα εξωτερικό flash.

shallow focus photography of woman outdoor during day

Christopher Campbell – Unsplash


  • Φωτό στην κορυφή του άρθρου:  Gromovataya – Pixabay
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.