Photometron: προσφορές Canon!
Know How

ΣΕΛΗΝΗ: ΠΩΣ ΝΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΤΕ!

Έξι βασικές συμβουλές!

Για να σας βοηθήσει στις λήψεις σας, ο φωτογράφος φύσης Andrew Fusek Peters, του οποίου το έργο εμφανίζεται τακτικά σε εφημερίδες και περιοδικά, μοιράζεται τις έξι κορυφαίες συμβουλές του για όσους φωτογράφους  επιθυμούν να απαθανατίσουν ένα μοναδικό φεγγάρι.

Ας τις δούμε αναλυτικά:


1. Σωστό μέρος, σωστή στιγμή

Το πρώτο βήμα είναι να μάθουμε πού και πότε θα εμφανιστεί το φεγγάρι στον ουρανό. Στο παρελθόν, αυτό περιλάμβανε πολλούς κουραστικούς υπολογισμούς, αλλά πλέον αρκεί ένα λογισμικό για να κάνει τη δουλειά για εσάς. Προσωπικά, χρησιμοποιώ το The Photographers Ephemeris 3D ένα ελαφρύ εργαλείο οπτικοποίησης για φωτογράφους εξωτερικών χώρων και τοπίων.

Σας επιτρέπει να σχεδιάζετε, σε μια γραμμή 50 μέτρων, ώστε να μην χρειάζεται να πάτε πολύ μακριά από το σπίτι, όπου θέλετε, και να δείτε πότε θα ανέβει το φεγγάρι και τι θα κρύψει πίσω του».

2. Φανταστείτε μια ιστορία

Προτιμώ να φωτογραφίζω το φεγγάρι ως μέρος μιας ευρύτερης σκηνής για να διηγηθώ μια ιστορία. Πάντα ψάχνω ένα ενδιαφέρον προσκήνιο – για να βάλω το φεγγάρι σε ένα τοπίο ή ένα δομημένο περιβάλλον. Αυτό μπορεί να είναι περισσότερο μια δημιουργική πρόκληση από τα κοντινά πλάνα του φεγγαριού που βλέπουμε συχνά στα κοινωνικά μέσα. Η κορυφαία μου συμβουλή θα ήταν να φωτογραφήσω σε RAW για να διασφαλίσω ότι θα έχω το φεγγάρι και το πρώτο πλάνο σε όλο του το μεγαλείο.

3. Εμπιστευτείτε τα δημιουργικά σας ένστικτα

Φωτογραφίζοντας το φεγγάρι είναι σαν να φωτογραφίζετε στην άγρια ​​φύση. Είναι εξαιρετικά …ντροπαλό, οπότε πρέπει να σκεφτείτε γρήγορα προτού δράσετε. Η εικόνα μου για την υπερπανσέληνο του 2016 (τη βλέπετε στην κορυφή της σελίδας) η οποία δημοσιεύθηκε στην πρώτη σελίδα της βρετανικής εφημερίδας The Times προέκυψε τυχαία και εντελώς απρογραμμάτιστα! Είχα τελειώσει τη φωτογράφησή μου και επέστρεφα σπίτι. Ξαφνικά, οδηγώντας προς το Church Stretton στο Shropshire, είδα τα σύννεφα να είναι καθαρά. Το φεγγάρι ήταν σχεδόν ακριβώς πίσω από αυτό που γνωρίζω τώρα ότι είναι μια ηφαιστειακή δομή που ονομάζεται Three Fingers Rock. Σκέφτηκα: «Θεέ μου!». Έχοντας μαζί μου μια Canon EOS 7D Mark II, ένα φακό Canon EF 500mm f / 4L IS II USM συν ένα Canon Extender 2x III που μου έδωσε 1600 mm, ήξερα ότι είχα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμβέλεια λήψης. Χρησιμοποίησα ένα φράκτη για τρίποδο και έβγαλα τρεις εικόνες στη σειρά, γνωρίζοντας ήδη το σημείο εστίασής μου (αντί να κολλήσω το φεγγάρι στο κέντρο της εικόνας, ήθελα να έχω μια πρώτη γραμμή) – το πρώτο πλάνο ήταν αυτό».

Andrew Fusek Peters: Υπερπανσέληνος στο Λονδίνο.

4. Το σταθερό χέρι μετράει

Αποφύγετε τη χρήση τρίποδου. Πρέπει να είστε σε θέση να ανταποκριθείτε πολύ γρήγορα στην πρόκληση της στιγμής και να αλλάξετε τη θέση σας, ώστε να μπορείτε να τοποθετήσετε το φεγγάρι ακριβώς εκεί που θέλετε στο κάδρο – όπως λ.χ. συμβαίνει και με το μακρινό ηλιοβασίλεμα πάνω από τους λόφους. Δεν έχετε πολύ χρόνο, γιατί το φως που θέλετε είναι το τελευταίο φως της ημέρας: το φως του σούρουπου. Έτσι, για να πραγματοποιήσετε τη λήψη σας, πρέπει απλώς να δουλέψετε χειροκίνητα. Αν χρησιμοποιείτε μεγάλο τηλεφακό και επέκταση και πρέπει να αντιδράσετε γρήγορα, θα συνιστούσα να καθίσετε και να χρησιμοποιήσετε το γόνατό σας ως αυτοσχέδιο τρίποδο. Όσον αφορά τις ρυθμίσεις σας, θέλετε να εκτεθεί σωστά το φεγγάρι, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να διατηρήσετε την ταχύτητα κλείστρου και το ISO αρκετά χαμηλά. Γενικά, όσο υψηλότερο είναι το ISO, τόσο μεγαλύτερη δυσκολία θα έχετε στην ανάκτηση της λεπτομέρειας σκιάς. Εάν, ωστόσο, τραβάτε το προσκήνιο ως σιλουέτα, τότε δεν χρειάζεται να ανησυχείτε τόσο πολύ γι’ αυτό.

5. Χρησιμοποιήστε το σωστό εξοπλισμό

Όταν θέλετε να εξασφαλίσετε σωστή έκθεση για το φεγγάρι, ο όγκος των λεπτομερειών του τοπίου που μπορείτε να εμφανίσετε, εξαρτάται από την ποιότητα της κάμερας. Με την Canon EOS 7D Mark II, ξέρω ότι δεν θα έχω προβλήματα με την εστίαση και αν έχω λίγο φως στο τοπίο, αυτό μου επιτρέπει να ανακτήσω μια τεράστια λεπτομέρεια στις σκιές. Όταν πρόκειται για φακούς, επιλέξτε μεγάλους. Αν θέλετε ένα μεγάλο φεγγάρι στις φωτογραφίες σας, θέλετε μεγάλους φακούς».

6. Εμπιστευτείτε τη διαδικασία

Μόλις λάβετε την εικόνα RAW, το φεγγάρι θα φαίνεται ακόμα πολύ “φουσκωμένο”. Δώστε προσοχή σε φωτεινές περιοχές, λευκά και σκιές, καθώς και ακτινικά (radial) φίλτρα για να αναδείξετε λεπτομέρειες. Όταν πρόκειται για το προσκήνιο, εργαστείτε με σκιές και κλιμακωτά (gradient) φίλτρα. Όπως έχει ο Ansel Adams: «το αρνητικό είναι ο σκοπός και η εκτύπωση είναι η απόδοση». Το ίδιο ισχύει και για το φεγγάρι όταν πρόκειται για τα RAW και τα επεξεργασμένα αρχεία σας!

Για περισσότερες συμβουλές για τη σεληνιακή φωτογράφηση από τον Andrew, επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Canon, με ένα κλικ εδώ! 

Andrew Fusek Peters: Devil’s Chair, Stiperstones, Shropshire, Ην. Βασίλειο

CV φωτογράφου

Ο Andrew Fusek Peters είναι φωτογράφος άγριας φύσης και τοπίου, το έργο του οποίου επικεντρώνεται κυρίως στο Shropshire του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχει πουλήσει πάνω από 250 φωτογραφίες  σε εθνικές εφημερίδες του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένων δύο που μπήκαν στο εξώφυλλο των Times. Αυτές περιλαμβάνουν την πρόσφατη φωτογραφία του “supermoon” που δημοσίευσαν επίσης οι The Sun, The Daily Mail, The Daily Express και The Daily Mirror. Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ανατεθεί στην National Trust and Natural England on Stepping Stones, ένα έργο για την καταγραφή ειδών και τοπίων μεταξύ των Stiperstones και του Long Mynd στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Andrew υπήρξε επίσης φιναλίστ για τον Φωτογράφο της Χρονιάς της Άγριας Ζωής και έχει κερδίσει δύο φορές τον Έπαινο του Βρετανικού Φωτογράφου Άγριας Ζωής της Χρονιάς.

Θέλεις να σχολιάσεις; Σε περιμένουμε στο Twitter και στο Facebook!

DEADLINE ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ



 

 

Aρθρογράφος

Γιώργος Ατσαμετάκης

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο πάνω από σαράντα χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει επί μακρά σειρά ετών Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο