Photo Specials

ΠΩΣ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ, ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ!

10+10 χρήσιμες συμβουλές!

Πολλές φορές, όταν το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι το ιδανικό σε μια φωτογράφιση, το πρόβλημα δεν έγκειται στο ότι ο δημιουργός δεν έχει το απαραίτητο τεχνικό “know how” ή τον κατάλληλο εξοπλισμό – είναι βαθύτερο και πολύ προσωπικό: ίσως η εξέλιξη της προσωπικότητάς του έχει μείνει στατική!

Ξέρουμε όλοι καλά πως η φωτογραφία δεν είναι προϊόν μιας αυστηρά τεχνικής – μηχανικής διαδικασίας. Ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν, είναι και θα είναι (ο πιο) καθοριστικός: το πού, πώς, πότε, θα πατηθεί το κουμπί της απελευθέρωσης του κλείστρου είναι υπόθεση πρωτίστως του εκάστοτε δημιουργού που είναι υπεύθυνος για κάθε λήψη. Αν εκείνος δεν είναι “καλά”, καμιά νέα μηχανή  και κανένας νέος φακός δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα!

Ο φωτογράφος Mat Coker, που ασχολείται παράλληλα με την αρθογραφία και τη διδασκαλία γύρω από το μέσο, καταπιάστηκε με αυτό το λεπτό όσο και σημαντικό θέμα.


Είτε είστε επαγγελματίας είτε ερασιτέχνης φωτογράφος, δείτε τα παρακάτω θέματα που αφορούν την προσωπικότητά σας και πιθανότατα έχουν ανάγκη διαχείρισης από εσάς:

1. Σταματήστε να είστε τεμπέληδες – ολοκληρώστε ένα μεγάλο project

Εάν νιώθετε μια διαρκή ενοχλητική αίσθηση ότι πρέπει να ολοκληρώνετε περισσότερες δουλειές, τότε είναι πιθανότατα καιρός να αρχίσετε να το κάνετε! Αντί να αφήνετε τόσο τις ιδέες σας όσο και τις υλοποιήσεις τους ημιτελείς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, περαιώστε μία από αυτές.

Είναι πραγματικά …εύκολο να είναι κάποιος τεμπέλης. Αυτός είναι ο κίνδυνος. Η επίτευξη των στόχων απαιτεί δουλειά, η οκνηρία όχι. Μπορείτε, λοιπόν, αν θέλετε, να συνεχίσετε να αφιέρωνετε άπειρες ώρες κοιτώντας εικόνες που έχουν τραβήξει άλλοι φωτογράφοι, και τις οποίες ζηλεύετε. Ή μπορείτε να εγκαταλείψετε τον καναπέ και να ολοκληρώσετε ένα από τα δικά σας project: πριν καλά – καλά το καταλάβετε, θα το δείτε τελειωμένο!

2. Μην εργάζεστε τόσο σκληρά

…ίσως να είστε το αντίθετο του τεμπέλη! Ίσως δεν μπορείτε να σταματήσετε να εργάζεστε και παράλληλα νιώθετε ενοχές για την έλλειψη χρόνου που θα έπρεπε να αφιερώνετε λ.χ. στην οικογένειά σας. Αν σάς συμβαίνει, πρέπει να ανακόψετε τον εργασιακό ρυθμό σας και να δώσετε προσοχή σε άλλα  σημαντικά πράγματα στη ζωή σας.

Όταν περνάτε περισσότερο χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια και ξεκουράζεστε λίγο παραπάνω, ενδυναμώνετε τη δημιουργικότητά σας και μπορείτε να επιτύχετε περισσότερα πράγματα όταν ξαναπάρετε τη μηχανή σας στο χέρι.

Καλλιεργείστε τις διαπροσωπικές σχέσεις σας, κυνηγήστε περισσότερες εμπειρίες στη ζωή και θα εμβαθύνετε εντυπωσιακά τόσο τον εαυτό σας όσο και τη δουλειά σας. Παράλληλα, περιορίστε τις ώρες που εργάζεστε, αφαιρώντας καθήκοντα που δεν είναι απαραίτητα για τα projects ή την επιχείρησή σας.

H ανάγνωση μπορεί να είναι μια εξαιρετική ψυχαγωγική ή επιμορφωτική εναλλακτική διέξοδος, προκειμένου να περιορίσετε την υπερβολική ενασχόληση με τη δουλειά.

3. Οργανωθείτε!

Ξεκινήστε, απλοποιώντας τη ζωή σας. Για παράδειγμα: αποθηκεύετε όλες τις φωτογραφίες σας σε έναν σκληρό δίσκο ή στο cloud; Μπορείτε να τις συστηματοποιήσετε, ως εξής:

  • Τοποθετήστε όλες τις λήψεις σας σε ένα μέρος και ξεκαθαρίστε τις.
  • Αν φωτογραφίζετε διαφορετικά είδη, ταξινομήστε τις σχετικές λήψεις ανά έτος και ανά είδος.
  • Εάν τραβάτε πολλές φωτογραφίες κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα, συστήνεται ιδιαίτερα η διαλογή τους κατά ημερομηνία.

Δείτε το εξής απλό σύστημα:

  • Όλες οι φωτογραφίες μεταφέρονται σε ένα μηνιαίο φάκελο
  • Οι μηνιαίοι φάκελοι πηγαίνουν σε ένα ετήσιο φάκελο
  • Όλοι οι ετήσιοι φάκελοι μεταφέρονται σε έναν κύριο φάκελο με τίτλο Φωτογραφίες

Όταν οι φωτογραφίες σας έχουν πια οργανωθεί, είναι πολύ εύκολο να περιηγηθείτε σε αυτές, να δημιουργήσετε αντίγραφα ασφαλείας και να τις εκτυπώσετε κατά βούληση.

4. Η αταξία έχει αξία

Μπορεί να έχετε σιδερένια οργάνωση και πειθαρχία, που να απαγορεύει την υποψία έστω εμφάνισης χαοτικών καταστάσεων στην καθημερινότητά σας. Αυτή η τακτική, ωστόσο, μπορεί να δυσκολέψει τη ζωή σας όταν πρέπει λ.χ. να ασχοληθείτε με μικρά παιδιά ή με άτομα  που διαθέτουν ισχυρές προσωπικότητες. Είναι συνεπώς χρήσιμο το να μπορείτε να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας: αφήστε, για παράδειγμα, τα παιδιά να τρέξουν χωρίς περιορισμό – θα παρατηρήσετε πως μπορούν να προκύψουν ορισμένα εξαιρετικά στιγμιότυπα όταν δεν ασκείτε τόσο ασφυκτικό έλεγχο.

Αντί να προγραμματίζετε σχολαστικά κάθε λεπτομέρεια της ζωής σας, αφήστε μερικά περιθώρια στον αυθορμητισμό και δείτε τι θα προκύψει.

5. Η ευγένεια κερδίζει

Δεν σας είναι εύκολο, κάποιες φορές, να να κρατήσετε το στόμα σας κλειστό; Δυσκολεύεστε όταν πρέπει να ασχοληθείτε με τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων; Οψέποτε σας ενοχλούν οι πελάτες σας δεν έχετε φραγμό προκειμένου να τους εκφράσετε τη δυσαρέσκειά σας; Προσπαθείστε να είστε πιο ευγενικοί: ίσως είναι δύσκολο, αλλά είναι παράλληλα χρήσιμο το να δαγκώνετε τη γλώσσα σας καμιά φορά!

Επιπρόσθετα: μην γίνεστε troll, αφήνοντας άσχημα σχόλια σε φωτογραφικές ιστοσελίδες. Όταν διατυπώνετε την άποψή σας ευγενικά, τα λόγια σας μπορεί να βοηθήσουν κάποιον να βελτιωθεί.

6. Μην επιτρέπετε στους άλλους να σας εκμεταλλεύονται

Εάν είστε επαγγελματίας φωτογράφος, οφείλετε να κάνετε τους άλλους ανθρώπους (και δυνητικούς πελάτες) να σεβαστούν το ταλέντο, το χρόνο και τις τιμές σας. Η δουλειά σας αξίζει (ίσως περισσότερο από ό,τι νομίζετε). Ακόμα κι αν έχετε μια χρυσή καρδιά, σκεφτείτε πως αφήνοντας τους άλλους να εκμεταλλευτούν εσάς και τη δουλειά σας, ουσιαστικά δεν τους βοηθάτε σε τίποτα!

7. Γίνετε εθελοντής…

Εάν ένα από τα ελαττώματα του χαρακτήρα σας είναι η αδυναμία εκδήλωσης συμπόνιας στο συνάνθρωπο, τότε θα σας είναι ωφέλιμο να προσφέρετε εθελοντικά τις δεξιότητές σας στη φωτογραφία. Βγείτε έξω και δουλέψτε δωρεάν, συνεισφέροντας σε κάποιο καλό σκοπό. Οι άλλοι άνθρωποι θα εκτιμήσουν την προσφορά σας, ανταμείβοντάς σας με την ευγνωμοσύνη τους, και εσείς είναι πολύ πιθανό να απολαύσετε τη σχετική εμπειρία!

8. …αλλά μην το παρακάνετε

Πολλοί φωτογράφοι ξεπερνούν τα όρια των αντοχών τους δουλεύοντας σε εξοντωτικούς ρυθμούς. Ένας από τους κύριους λόγους  γι’ αυτό είναι ότι χρεώνουν ελάχιστα χρήματα για τις υπηρεσίες τους. Η συγκεκριμένη τακτική είναι προβληματική ως αδιέξοδη: όταν χρεώνετε πολύ λίγο, πρέπει να εργαστείτε πάρα πολύ για να εξασφαλίσετε μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Ορίστε μια τιμή που είναι δίκαιη τόσο για εσάς όσο και για τον πελάτη σας – όχι μόνο δίκαιη για τον τελευταίο! Μη νιώθετε υποχρεωμένοι να δώσετε εκπτώσεις σε όλους και μη λαμβάνετε υπόψη όσους υποστηρίζουν άκριτα πως οι τιμές σας είναι πολύ υψηλές.

Διατηρήστε σε ισορροπία την πολιτική των τιμών σας, κρατώντας τις ελαφρύνσεις για περιπτώσεις που κρίνετε πως υπάρχει μια πραγματική ανάγκη.

Oι υπερβολικές ώρες δουλειάς αλλά και τα ακραία συναισθήματα στη διαχείριση κρίσεων δεν βοηθούν στην καθημερινότητα της δουλειάς του φωτογράφου.

9. Μάθετε να διαχειρίζεστε το άγχος 

Κυριαρχείστε συχνά από θυμό ή νιώθετε την ανάγκη να βάλετε τα κλάματα εξαιτίας της πίεσης; Πρέπει να μάθετε να αντιμετωπίζετε τις δύσκολες καταστάσεις με μεγαλύτερη ευελιξία. Φυσικά δεν είναι εύκολο: όταν τα νεύρα είναι τεντωμένα, ο έλεγχος τους απαιτεί αυξημένη εσωτερική δύναμη. Ξεκινήστε με μια απλή παραδοχή: δεν αξίζει να …τρελαίνεστε με το παραμικρό, ακόμα κι αν έχετε μια σχετική προδιάθεση να αντιδράτε ανεξέλεγκτα, η οποία έχει μεταβληθεί σε (κακή) συνήθεια.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε αντίστοιχη συναισθηματική υπέρ – φόρτιση σκεφτείτε: είναι αυτή η στάση η ιδανική για την περίσταση; Προτιμότερο είναι να αποφύγετε τις ανεπιθυμήτες εντάσεις ή/και εκρήξεις και να επιλέξετε να ασχοληθείτε ξανά με την προβληματική κατάσταση σε κατοπινό (ουδέτερο) χρόνο, με περισσότερη ηρεμία. Με την τακτική αυτή, είναι πολύ πιο εύκολο να αντιμετωπίσετε την κριτική στις φωτογραφίες σας, τους δύσκολους πελάτες και τα περίπλοκα θέματα.

10. Παραδεχείτε το: μερικές φορές τα προσωπικά συναισθήματα εξαπατούν

Εξαγριώνεστε ή νιώθετε τάση λιποθυμίας όταν διαπιστώνετε πως ένας πελάτης σάς έχει εξαπατήσει ή κάποιος δηλώνει πως απεχθάνεται τις φωτογραφίες σας;

Κανείς δεν αποδέχεται ευχάριστα τα κακά νέα. Ωστόσο η τακτική να τα υποδέχεται χωρίς ταυτόχρονα να επιτρέπει στον εαυτό του να κυριαρχηθεί από αρνητικά συναισθήματα μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική. Η διαχείριση των πελατών θα αποδειχθεί πολύ ευκολότερη διαδικασία όταν δεν γίνεται με τρικυμία εν κρανίω: η κατάσταση μπορεί να μην είναι τόσο κακή όσο φαίνεται μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη της οργής και της έντασης.

  • φωτό στην κορυφή της σελίδας: Joseph Pearson

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;