Ίμβρος

«ΙΜΒΡΟΣ»: KYKΛΟΦΟΡEI ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 151

Διαβάστε όλες τις σχετικές πληροφορίες!

Η νέα περιοδική τριμηνιαία έκδοση του Συλλόγου Ιμβρίων Αθηνών έχει αποσταλεί στους συνδρομητές της!

Θυμίζουμε πως η ευθύνη της δημιουργίας του περιοδικού έχει αναληφθεί από την Nexus Publications AE.

Aς δούμε τι αναφέρει το σημείωμα της έκδοσης:


1963-2013-2023: Επετειακό ορόσημο για την Εκπαίδευση στην Ίμβρο

Διπλά επετειακή η φετινή χρονιά για την εκπαίδευση στην Ίμβρο καθώς συμπληρώνονται αφενός 60 χρόνια από την απαγόρευση της ελληνικής εκπαίδευσης στο νησί με επακόλουθο το κλείσιμο του συνόλου των ιμβριακών σχολείων που είχαν χτίσει οι παππούδες μας με θυσίες, ελπίδες και προσωπική εργασία, και αφετέρου 10 χρόνια από την αδειοδότηση εκ μέρους του τουρκικού κράτους και επαναλειτουργία της ελληνικής μειονοτικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα γεγονός κομβικής ιστορικής σημασίας για την Ίμβρο, που σηματοδότησε την άμεση επανέναρξη των μαθημάτων στο Δημοτικό Σχολείο των Αγ. Θεοδώρων και εντός των επόμενων ετών στο Γυμνάσιο – Λύκειο και στο Νηπιαγωγείο.

Ο εναγκαλισμός των ελληνικών ιμβριακών σχολείων υπήρξε θερμός και άμεσος από την πρώτη στιγμή από όλους τους Ιμβρίους και η έμπρακτη στήριξή τους από τα Σωματεία μας απτή και σημαντική, με αδιαφιλονίκητο μπροστάρη – καθοδηγητή τον Οικ. Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο. Έτσι, κατορθώθηκε η υπέρβαση των ουκ ολίγων νομικών, κ.λπ. εμποδίων που ενέκυπταν και έπρεπε να αντιμετωπιστούν προκειμένου η αδειοδότηση να μην μείνει ένα “κούφιο” γράμμα, μια χωρίς αντίκρισμα απόφαση που παραπέμπεται στις καλένδες αλλά να υλοποιηθεί άμεσα χωρίς χρονοτριβές.

Κι αν ο αριθμός των 50 περίπου μαθητών που φοιτούν σε όλα συνολικά τα ελληνικά σχολεία φαντάζει μικρός σε σύγκριση με τους εκατοντάδες μαθητές της δεκαετίας ’50-’60 είναι σίγουρα εντυπωσιακός και απόλυτα ενθαρρυντικός αν συγκριθεί με τους μόλις 4 μαθητές που παρακολούθησαν τα μαθήματα του Δημοτικού κατά το πρώτο έτος επαναλειτουργίας του πριν 10 χρόνια και ενδεικτικός της προόδου που έχει πραγματοποιηθεί όλο αυτό το διάστημα.

Η ύπαρξη και λειτουργία των τριών μειονοτικών σχολικών μονάδων στην Ίμβρο είναι ασφαλώς και αποδεδειγμένα πλέον καθοριστική όχι μόνο για την παιδαγωγική – εκπαιδευτική προσφορά τους αλλά και για την ανανέωση του κοινωνικού ιστού της Ίμβρου. Είναι αυτή που ενίσχυσε και εν πολλοίς προκάλεσε την τάση μόνιμης επανεγκατάστασης Ιμβρίων νεότερης ηλικίας στο νησί αφού είχε λυθεί το πρόβλημα εκπαίδευσης των παιδιών τους. Ωστόσο, αν δεν θέλουμε να εθελοτυφλούμε, από μόνη της η λειτουργία των σχολείων δεν μπορεί να αποτελέσει πανάκεια και να εξασφαλίσει την αναγέννηση της Ίμβρου. Η λειτουργία των σχολείων ανέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο μια σειρά προβλημάτων που χρήζουν υπεύθυνης αντιμετώπισης προκειμένου οι Ίμβριοι να επιστρέψουν και να εγκατασταθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα έχοντας τη δυνατότητα εργασιακής – επιχειρηματικής απασχόλησης κ.λπ.

Τις προοπτικές αυτές, τα προβλήματα και τον τρόπο επίλυσής τους θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε κατά τις εργασίες του Πανιμβριακού Συνεδρίου που οργανώνει ο Σύλλογος Ιμβρίων (που συνέλαβε και την ιδέα) και έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί σε 1 περίπου χρόνο με την ενεργό συμμετοχή των απανταχού Ιμβρίων και κυρίως της νεολαίας και τη στήριξη του Οικ. μας Πατριάρχη.

 






Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).