Photonet

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ: “OTAN O AΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΝΕΙ ΣΧΕΔΙΑ, Ο ΘΕΟΣ ΓΕΛΑΕΙ:”

Mια ενδιαφέρουσα (παρά τις απανωτές αναποδιές) περιπέτεια συντροφιά με ένα φακό Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG DN OS Sports.

Σχεδόν ολόκληρο το καλοκαίρι σχεδίαζα ένα πολυήμερο ταξίδι στην Ίμβρο για μια σειρά απαιτητικών φωτογραφίσεων, στα μέσα του Σεπτέμβρη. Ο διαβόητος πλέον …”Daniel” με τις βροχές και τις καταιγίδες του που τόσα δεινά επέφεραν στη χώρα, διέλυσε κυριολεκτικά τον προγραμματισμό μου, άλλαζοντας ημερομηνίες αναχώρησης, δρομολόγια κ.ο.κ.

Πρώτo και κύριo αρνητικό επακόλουθο ήταν πως λιγόστεψαν θεαματικά οι μέρες της αποστολής, κατά τη διάρκεια της οποίας είχα στη διάθεσή μου το φακό Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG DN OS Sports (που μου παραχώρησε ευγενικά η Sigma Greece) για μια σειρά από λήψεις θεμάτων από απόσταση που είχα προγραμματίσει, κυρίως για τις ανάγκες του περιοδικού “Ίμβρος”, την επιμέλεια της έκδοσης του οποίου έχει αναλάβει η εταιρία μας από το 2018.

Το feedback που είχα συγκεντρώσει για το συγκεκριμένο φακό χάρη στο άρτιο υφιστάμενο δημοσιογραφικό δίκτυο με τους συναδέλφους του Photo Expert Group της EISA ανά τον πλανήτη, ήταν ιδιαίτερα θετικό και αυτό που μόνο ανέμενα ήταν να το επιβεβαιώσω ο ίδιος στην πράξη.

Ένας από τους βασικούς στόχους του ταξιδιού στην Ίμβρο ήταν ο εντοπισμός και η φωτογράφιση των ελεύθερων άγριων αλόγων που κινούνται στο νησί, τα οποία κάθε μέρα εντοπίζονται σε διαφορετικά μέρη. Επιπρόσθετα (και ιδανικά) είχα στο πρόγραμμα να φωτογραφίσω κάποια συγκεκριμένα είδη πουλιών (μπεκάτσες, φασιανούς, τσαλαπετεινούς) που εντοπίζονται σε διάφορα σημεία του.

Δυστυχώς, οι δυσκολίες συνεχίστηκαν και μετά την άφιξη στην Ίμβρο! Η μεγάλη ανομβρία και η ξηρασία που βασανίζουν το νησί τον τελευταίο χρόνο σχεδόν στέρεψαν τις τεχνητές λίμνες του. Παράλληλα υπήρχε απαγόρευση εισόδου σε ένα (ιδιαίτερα ενδιαφέρον φωτογραφικά) πευκόφυτο τμήμα του εξαιτίας μιας αυγουστιάτικης πυρκαγιάς.

Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, ένα δυνατό τριήμερο κρυολόγημα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπήρχε δυνατός κρύος αέρας με συννεφιές κατά το μεγαλύτερο διάστημα της παραμονής μου εκεί, δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο τα πράγματα: αναγκάστηκα να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα αλλάζοντας σχέδια, και τελικά κατάφερα να συγεντρώσω ένα ικανοποιητικό ελάχιστο αριθμό εικόνων έστω και με διαφορετική από την αρχικά επιθυμητή θεματολογία.

Για τις ανάγκες των λήψεων αυτών, ο φακός της Sigma στάθηκε εξαίρετος σύμμαχος: ταχύτατος στην εστίαση, οξύς, εύκολος στη χρήση και με απολύτως απροβλημάτιστη απόδοση σε όλο το εύρος των εστιακών αποστάσεων. Το μόνο που με δυσκόλεψε ήταν τα περίπου 2 κιλά του βάρους του, ωστόσο αυτό χρεώνεται περισσότερο στην ηλικία μου (74) αλλά και στο είδος των συγκεκριμένων λήψεων με το οποίο δεν είμαι εξοικειωμένος – να σημειώσω, μάλιστα, πως οι περισσότερες εικόνες τραβήχτηκαν με το χέρι, χωρίς τρίποδο. Φρονώ πως ένα καλό μονόποδο θα με βοηθούσε εξαιρετικά – το τρίποδο που είχα ήταν βαρύ και διέθετε δύσχρηστη κεφαλή.

Συνολικά, πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετικά τίμια αγορά, με δεδομένο μάλιστα πως και η τιμή του είναι λογική γι αυτά που προσφέρει, ενώ η ποιότητα και η απόδοσή του είναι πολύ καλή.

Ευχαριστώ θερμά, για μια ακόμα φορά, το Χρήστο και το Νικόλα Τσακναρίδη από την Sigma Greece, για την παραχώρησή του.

 






Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).