Εκθέσεις φωτογραφίας

ΜΑΝΩΛΗΣ KONΤΑΞΑΚΗΣ: ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΧΡΩΜΑΤΑ – RAW COLORS

Η Έκθεση Δημιουργικής Αναζήτησης του φωτογράφου φιλοξενείται στα Χανιά ως την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2022.

Ο φωτογράφος και εννοιολογικός καλλιτέχνης, πατώντας σε γερά θεμέλια και έχοντας στο ενεργητικό του έργα και δουλειές με όλα τα φορμάτ της φωτογραφίας, μας προτείνει την επιστροφή στον πρωταρχικό κώδικα της ψηφιακής εικόνας!

Ας δούμε τι σημειώνει σχετικά ο επιμελητής της έκθεσης Αλέξης Αλεξίου:


  • Εικόνα: το σύνολο των φωτονίων που μέσω του ματιού σχηματίζεται στο πίσω μέρος του εγκεφάλου μας.
  • Φωτογραφία: Η εικόνα που σχηματίζεται μέσα από μια φωτοχημική διαδικασία στη φωτοευαίσθητη επιφάνεια στο πίσω μέρος της φωτογραφικής μηχανής.
  • Ψηφιακή φωτογραφία: Το σύνολο των στοιχειωδών ημιαγωγών που με κατάλληλο συνδυασμό αποτυπώνουν ή αναπαριστούν τη φυσική εικόνα.

Πώς μπορεί σήμερα να αποδοθεί η δομή της ψηφιακής φωτογραφίας στα πλαίσια της Τέχνης;
Ο φωτογράφος και εννοιολογικός καλλιτέχνης Μανώλης Κονταξάκης μάς εκπλήσσει ευχάριστα με την τελευταία του δουλειά «Πρωτογενή Χρώματα» <…> Περνώντας από την καθημερινή εφαρμογή της σε μια αποτύπωση τόσο άναρχα δομημένη, ο καλλιτέχνης ακροβατεί στα όρια της συμβατικότητας φλερτάροντας τόσο με την μαθηματική δομή του κώδικα όσο και την αισθητική του απεικόνιση στο χαρτί.

Η μορφή και το περιεχόμενο των εικόνων, αποκτούν τελείως διαφορετικό νόημα μέσω του αποχρώντος λόγου που εκφέρουν. Οι αρχικές μονόχρωμες εικόνες, πνιγμένες σε ακατανόητα σύμβολα μας καλούν σε μια εσωτερική – φιλοσοφική αναζήτηση με τόσα πολλά μονοπάτια όσα σχεδόν και οι αναγνώσεις τους. Η συμβολική μορφή της κάθε εικόνας, με ένα μόνο στοιχείο της να θέτει το καταδηλούμενο νόημα, λειτουργεί απελευθερωτικά. Σχεδόν λυτρωτικά.

Η διπλή αυτή ανάγνωση -φωτογραφία ως εικόνα κειμένου και φωτογραφία ως κείμενο εικόνας- βάζει το θεατή σε μια ευχάριστη, αλλά καθόλου εύπεπτη, νοητική άσκηση. Τι είναι τελικά τα χρώματα που βλέπουμε μέσα σε μια φωτογραφία; Αντικειμενική παρατήρηση ή μια φευγαλέα και άκρως υποκειμενική οπτική αποτύπωση; Ίσως, όπως πολύ συμπυκνωμένα σχολιάζει ο Vilem Flusser: «οι εικόνες να μην δείχνουν πράγματα αλλά τις -τρέχουσες- καταστάσεις πραγμάτων».

Ο υπαινικτικός κύκλος που αφήνει ο καλλιτέχνης να εννοηθεί (αρχική εικόνα – ψηφιοποίηση – απεικόνιση – απεικόνιση της ψηφιοποίησης) δεν είναι τίποτα λιγότερο από την επαναγέννηση του ανθρώπου μέσα από την Τέχνη. Θέμα πολυδιάστατο και πολυερμηνευόμενο. Ο καλλιτέχνης μας δίνει τη δικιά του συνιστώσα και καταφέρνει με πολύ διακριτικό τρόπο να μας βάλει από τη θέση του θεατή στη θέση του επανερμηνευτή.

Με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές των τελευταίων ετών και με την υπόσχεση ότι η συνέχειά της δεν θα αργήσει, ο Μανώλης Κονταξάκης μπαίνει στην καρδιά την εννοιολογικής Τέχνης και μας προσφέρει απλόχερα εικόνες που μας προβληματιζουν, μας ιντριγκάρουν και μας αφυπνούν.


  • Χώρος: ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΧΑΝΙΩΝ, Νεώριο Μόρο – Τέρμα Ακτής Ενώσεως, Ενετικό Λιμάνι Χανίων – τηλ.: 28210 40265
  • Διάρκεια: από Τετάρτη 16 έως Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2022


Θέλεις να μαθαίνεις άμεσα όλες τις ειδήσεις του Photonet;Θέλεις ακόμα περισσότερα νέα για τη φωτογραφία;

 

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Ιnstagram

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!




Aρθρογράφος

Μαίρη Μελετζή

Απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Αγαπά την φωτογραφία, αφού από όλα τα μέσα έκφρασης, είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο. Η φωτογραφία είναι βασικό μέσο έκφρασής της και η έρευνα την συναρπάζει. Επιπλέον, ασχολείται με τον αθλητισμό.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο