Photonet Special Day

TA TIΜΩΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ 10ου PHOTONET SPECIAL DAY: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ

Eίναι ένας από τους φωτογράφους που άφησαν το στίγμα τους στη διαφημιστική φωτογραφία και ειδικά στη φωτογραφία μόδας με την υψηλή αισθητική του! Kατέχει ιδιαίτερη θέση στην ιστορία του Photonet, αφού δημιούργησε το πρώτο του εξώφυλλο!

Συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα περιοδικά για editorial μόδας (Γυναίκα, Elle, Diva, Madame Figaro, Votre Beaute) καθώς και με πάρα πολλές διαφημιστικές εταιρίες μεταξύ των οποίων η Saatchi & Saatchi of London για παγκόσμια καμπάνια σαμπουάν. Επίσης, έχει συνεργαστεί, σχεδόν με όλες, τις βιοτεχνίες, ένδυσης για καταλόγους και διαφημιστικές καταχωρίσεις.

Γεννήθηκε στα Κύθηρα, όπου τώρα περνά τον περισσότερο καιρό του, φωτογραφίζοντας τη γενέτειρά του. Έζησε τα εφηβικά του χρόνια στην Αυστραλία και επέστρεψε στην Ελλάδα για σπουδές.

Το επαγγελματικό του μεράκι τον έχει ταξιδέψει σε πολλά εξωτικά μέρη του κόσμου, δημιουργώντας φανταστικές εικόνες. Έχει πειραματιστεί με διάφορες φωτογραφικές νοοτροπίες και έχει παρουσιάσει πολλές καλλιτεχνικές δουλειές ειδικά με την Polaroid (βλ. παρακάτω).

Όπως σημειώθηκε στην εισαγωγή, έχει μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές όλων όσων δουλεύουν στη Nexus Publications AE αφού δική του εικόνα, που δημιουργήθηκε ειδικά για τις ανάγκες της έκδοσης, κόσμησε το εξώφυλλο της πρώτου εντύπου της εταιρίας που έφερε τον τίτλο Hyper Photo, 26+ χρόνια πριν, το καλοκαίρι του 1997!

Iούλιος 1997: η Ελευθερία Σιφναίου ποζάρει στο φακό του Κώστα Κορωνναίου για τις ανάγκες της παρθενικής έκδοσης της Nexus Publications AE.

Λίγους μόνο μήνες μετά, σειρά πήρε το Photonet, αφού δική του ήταν η λήψη που φιλοξενήθηκε και στο δικό του πρώτο εξώφυλλο:

Σεπτέμβριος 1997: ο Κωνσταντίνος Κορωναίος φωτογραφίζει την Αγάπη Ασπρίδου για το πρώτο εξώφυλλο του Photonet!

Στο τεύχος υπήρχε ειδικό άρθρο αφιερωμένο στον ίδιο και στη δουλειά του με τις Polaroid. O ίδιος έλεγε σχετικά:

Ξεκίνησα ως ερασιτέχνης, όπως οι περισσότεροι. Χωρίς καθόλου τεχνικές γνώσεις, μη ξέροντας τι είναι ASA , διάφραγμα και ταχύτητα, γράφτηκα στην ΑΚΤΟ, τη μοναδική τότε σχολή φωτογραφίας. Από τον πρώτο κιόλας καιρό των σπουδών μου, κατάλαβα πως θα μπορούσα να ασχοληθώ επαγγελματικά με τη φωτογραφία. Άνοιξα πρώτα ένα μαγαζί- στούντιο στην Κυψέλη, το 1976, κι εκεί ασχολήθηκα με όλα τα είδη φωτογραφίας, από διαφημιστικά μέχρι γάμους. Δε με γοήτευε όμως αυτή η δουλειά και σύντομα καταπιάστηκα για λίγο με την τουριστική φωτογραφία. Έξι χρόνια αργότερα άνοιξα άλλο στούντιο, και άρχισα να ασχολούμαι περισσότερο με το ανθρώπινο στοιχείο -μόδα, καταλόγους και πορτρέτα. Το 1986 μετακόμισα στο στούντιο των 850 τ.μ. που έχω μέχρι και σήμερα (σ.σ.: Αύγουστος 1997) και δουλεύω κυρίως μόδα, editorials για περιοδικά και καταλόγους ρούχων και μαγιώ. Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο στη φωτογραφία είναι η εικόνα που βγάζω να ικανοποιεί και να ενθουσιάζει τον πελάτη μου. Με την Polaroid 20×25 εκ. άρχισα να δουλεύω, από την αρχή του χρόνου περίπου, κάνοντας συνεχώς πειράματα. Μόνο τους τελευταίους μήνες έκανα επαγγελματική δουλειά για τα περιοδικά Γυναίκα, Diva, Madame Figaro, και φυσικά για το Hyper Photo και το Photonet. Αυτό που μου αρέσει στην Polaroid είναι το άμεσο αποτέλεσμα, η άμεση παράδοση της δουλειάς. Δεν έχεις να κάνεις με εργαστήρια, contact, επιλογές χάσιμο χρόνου. Ταυτόχρονα όμως μου αρέσει και η διαφορετική άποψη που μου δίνει αυτό το φίλμ. Μπορείς να πειραματίζεσαι και να βλέπεις το αποτέλεσμα αμέσως. Κι επιπλέον, επειδή η φωτογραφία είναι 20×25 εκατοστά μπορεί να πάει αμέσως για τύπωμα. Η τεχνική της μεταφοράς της emulsion δεν είναι κάτι καινούριο. Είναι μια γνωστή δουλεμένη τεχνική, μες την οποία μου αρέσει να πειραματίζομαι αυτόν τον καιρό. Όπως μου αρέσει να φωτογραφίζω και με τα φώτα HMI που δίνουν φωτισμό ημέρας και όχι με φλας.

Εννοείται πως σήμερα παραμένει δυναμικός και δημιουργικός: μόλις το περασμένο καλοκαίρι, παρουσίασε (φυσικά στα Κύθηρα) μια νέα ατομική του έκθεση με τίτλο “Shades in Black” την οποία παρουσιάσαμε στο τ. 240 του Photonet. Πάρτε μια δυνατή γεύση από τις εικόνες της έκθεσης!

Σεμνός και διακριτικός, ο Κωνσταντίνος Κορωναίος σε όλη την καριέρα του απέφευγε τα πολλά λόγια, προτιμώντας να αφήνει τις λήψεις του να μιλάνε για εκείνον. Μια ελάχιστη επιλογή από αυτές, την οποία πραγματοποίησε ο ίδιος, ακολουθεί!

Για όλη την παραπάνω πορεία του ο Κωνσταντίνος Κορωναίος συμπεριλήφθηκε στα φετινά τιμώμενα πρόσωπα του 10ου Photonet Special Day!

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.