Photo Specials

ANNIE LEIBOVITZ: H ΦΩΤΟ ΤΩΝ ΜΕSSI – RONALDO ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ, MEΣΑ ΣΕ 48 ΩΡΕΣ, Η 2Η ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ INSTAGRAM!

Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε με μια Fujifilm GFX100S και απαίτησε τη βοήθεια τoυ Photoshop, αφού οι δύο πρωταγωνιστές της ουδέποτε βρέθηκαν, πρόσωπο με πρόσωπο, μπροστά από μια Lοuis Vuitton βαλίτσα!

Παρά τα γαλήνια – σκεπτόμενα πρόσωπά τους στη λήψη, η συνένωση των δύο mega star του παγκόσμιου ποδοσφαίρου για “χάρη” της εταιρίας μπροστά στο φακό της 73χρονης δημιουργού, είχε, όπως ήταν αναμενόμενο, εκρηκτικά αποτελέσματα όσον αφορά την υποδοχή της από το παγκόσμιο κοινό!

Γιατί ήταν αναμενόμενο; Να εξηγήσουμε στους ελάχιστους (-ες) αναγνώστες (-ιες) που έλειπαν εσχάτως από τον πλανήτη, πως o λογαριασμός του Πορτογάλου ποδοσφαιριστή συγκεντρώνει πάνω από 501.000.000 followers και είναι ο δημοφιλέστερος στο Instagram. Ποιος βρίσκεται στη δεύτερη θέση; Μάλλον δεν ήταν δύσκολο να το μαντέψετε: ο Αργεντίνος παίκτης της Παρί Σεν Ζερμέν ακολουθείται από 377.000.000 και πλέον πιστούς (-ες).

Με βάση αυτά τα νούμερα, φαντάζομαι πως δεν θα εκπλαγείτε ιδιαίτερα από το γεγονός πως (την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές) η τετραπλή ανάρτηση της κοινής τους φωτογραφίας έχει συγκεντρώσει ήδη αθροιστικά πάνω από 73.500.000 likes μέσα σε 2 μόλις ημέρες από τη δημοσιοποίησή της: 38.1 εξ’ αυτών των εκατομμυρίων έχουν γίνει στη σελίδα του Ronaldo, 29.2 στη σελίδα του Μessi, 5.6 στη σελίδα της εταιρίας και 701.000 χιλιάδες στη σελίδα της ίδιας της Leibovitz.

Οι επιδόσεις αυτές αναδιαμόρφωσαν και την κατάταξη του Τop-10 των πιο δημοφιλών posts στη νεαρή, μόλις 12ετή, ιστορία του Instagram (ξεκίνησε στις 6 Οκτωβρίου 2010): η εικόνα του διδύμου βρίσκεται ταυτόχρονα στη δεύτερη (ανάρτηση Ronaldo) και στην πέμπτη θέση (ανάρτηση Messi) και πλέον είναι δικαιολογημένη η πιθανολόγηση πως απειλεί το ρεκόρ του άτρωτου ως τώρα θαυματουργού αυγού που συγκεντρώνει 55.9 εκατομμύρια likes και βρίσκεται σταθερά καρφωμένο στο θέση νούμερο 1, παρότι αναρτήθηκε στις 4/1/19, σχεδόν τέσσερα χρόνια πριν (διάβαζε καλύτερα: “αιώνες”, με βάση την ταχύτητα της εναλλαγής των δεδομένων, σε μια εφαρμογή που δέχεται πάνω από 1000 νέες αναρτήσεις ανά δευτερόλεπτο και συγκεντρώνει ήδη πάνω από 50 δις λήψεις!).

“Καλά όλα αυτά, αλλά τι γίνεται με την ίδια τη φωτογραφία;” θα αναρωτηθούν ενδεχομένως οι πλέον φανατικοί λάτρεις του μέσου. Αρκεί μια και μόνο ματιά σε αυτή, για να αντιληφθεί κανείς τη σφραγίδα ποιότητας της χαλκέντερης Leibovitz, που διανύει ήδη την όγδοη δεκαετία της ζωής της, τόσο στην τεχνική όσο και στην αισθητική πλευρά της: μπορεί να μην πρωτοτυπεί αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι ικανή να συναρπάσει το (ευρύ ειδικά) κοινό, με τον τρόπο που αξιοποιήσε τις δυνατότητες της Fujifilm GFX100S που χρησιμοποίησε για τις ανάγκες του project.

Ο ίδιος ο Messi φαίνεται πως απόλαυσε την εμπειρία, σχολιάζοντας: «ήταν εντυπωσιακό! Είναι αλήθεια ότι περάσαμε πολύ καλά στις λήψεις».

Προσωπικά εκτιμώ πως θα ήταν λάθος να πιστωθεί η επιτυχία αποκλειστικά και μόνο στη μαγνητικότητα των πρωταγωνιστών της. Η τελική εικόνα διαθέτει ένα ευφυώς επιλεγμένο concept (προφανώς αυτό δεν πιστώνεται αποκλειστικά στη φωτογράφο σε παραγωγή τέτοιου βεληνεκούς – ίσως μάλιστα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο) που υπηρετείται με σαφήνεια και σιδηρά πειθαρχία από τις λήψεις που τη συνέθεσαν (ναι, κάπου εδώ μπορούμε να επιβεβαιώσουμε το πιο “ζουμερό” μυστικό τoυ project, που αποκαλύφθηκε ήδη από την εισαγωγή: Μessi και Ronaldo δεν φωτογραφήθηκαν μαζί!).

Η φωτογραφία αποπνέει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και ασφαλώς γεννά και πασάρει (μια και μιλάμε για ποδοσφαιριστές) μια ωραία ιστορία στα μάτια και στη συνέχεια στο μυαλό των θεατών της, χωρίς ωστόσο ποτέ να ξεχνά πως όλη αυτή η “φασαρία” γίνεται για χάρη μιας …βαλίτσας! Για (ξανα)δείτε την αν αμφιβάλλετε: σοφά (αν και διακριτικά…) τοποθετημένη στο κέντρο του κάδρου, με τις ματιές των golden boys του modern football να εστιάζουν/οδηγούν σε αυτή, καθώς υποστηρίζει την κλασική σκακιέρα. Δεν “φωνάζει” με την παρουσία της στο πρώτο πλάνο, αλλά αναδύεται μελετημένα από το παρασκήνιό της, για να κυριαρχήσει στο τέλος, μην αφήνοντας την παραμικρή αμφιβολία: σε άλλη μια εκδήλωση των περίφημων/διαβόητων Vanity Fair καιρών μας, αυτή είναι η τελική μεγάλη πρωταγωνίστρια.

…Ποια είναι τα νέα προϊόντα στο “καλάθι του νοικοκυριού” είπαμε;

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.