Know How

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ… ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΦΑΓΗΤΟ!

Ένας εξαιρετικά εντυπωσιακός τρόπος λήψης!

Οι περισσότερες φωτογραφίες φαγητού αφορούν κλασικές λήψεις από γωνία ή κάτοψη. Τα τελευταία χρόνια όμως, το συγκεκριμένο είδος λήψης απαιτεί μια πιο ευφάνταστη  φωτογραφική ματιά!

Ο επαγγελματίας φωτογράφος Karl Taylor, δημοσίευσε στο κανάλι του στο YouTube, ένα χρήσιμο video όπου σε συνεργασία με την food stylist Anna Pustynnikova εργάστηκαν σε ένα διαφημιστικό project τσαγιού, με την τεχνική της αιωρούμενης φωτογραφίας (levitation photography). Για τις ανάγκες του, διάφορα στοιχεία όπως κύβοι ζάχαρης, μπουμπούκια τριαντάφυλλου κ.ά. πετούν στον αέρα!

Σύμφωνα με τον Taylor, υπάρχουν τέσσερα στάδια για τη δημιουργία ενός παρόμoιου project:

1. Προσχέδιο

Το πρώτο στάδιο απαιτεί μια λεπτομερή παρουσίαση της σύνθεσης και των στοιχείων που την αποτελούν. Μέσα από αυτό, ο φωτογράφος αντιλαμβάνεται τις απαιτήσεις αλλά και τα ενδεχόμενα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν, και βρίσκει τις κατάλληλες λύσεις. Αυτό δεν αφορά μονάχα τον τρόπο ακινητοποίησης των αιωρούμενων στοιχείων, αλλά και θέματα όπως ο φωτισμός και η γενικότερη σύνθεση. Αφορά επίσης το είδος και τον αριθμό των λήψεων που θα χρειαστούν σε κατοπινό στάδιο να συγχωνευτούν (merge), στη διαδικασία του post-production.

2. Προετοιμασία

Στο δεύτερο στάδιο, γίνεται η προετοιμασία του χώρου, η τοποθέτηση των αντικειμένων στο κάδρο και (αφού μιλάμε για αιώρηση) η συγκόλληση των διαφόρων στοιχείων που πρέπει να βρίσκονται στον αέρα, επάνω σε διαφανείς ακρυλικές βέργες. Οι συγκεκριμένες βέργες είναι ιδιαίτερα χρήσιμες διότι είναι πολύ ελαφριές και στιβαρές, ενώ παράλληλα είναι εύκολο να αφαιρεθούν κατά το retouch των φωτογραφιών.

3. Φωτισμός

Το τρίτο στάδιο απαιτεί μελέτη για την τοποθέτηση και σταθεροποίηση των πηγών φωτισμού. Ο Taylor επισημαίνει την κρισιμότητα του να είναι τα φώτα σταθερά καθόλη τη διάρκεια των λήψεων, διότι αυτό επιταχύνει την επεξεργασία και την χρωματική αρμονία των φωτογραφιών.

4. Λήψη

Λόγω του ότι πρόκειται για φωτογράφιση στοιχείων που κινούνται πολύ γρήγορα, ο Taylor χρησιμοποιεί flash γρήγορων ταχυτήτων για να μπορέσει να τα ακινητοποιήσει. Γι΄αυτόν το λόγο χρησιμοποιεί συνήθως συνδυασμό studio και flash lights, όπως έκανε για το συγκεκριμένο project. Τέλος, κατά τη διαδικασία της επεξεργασίας των εικόνων, ο Taylor θολώνει κατά βούληση ορισμένα στοιχεία για να προσδώσει το εφέ της κίνησης και να κάνει πιο ζωντανή και ρεαλιστική την λήψη του!

Δείτε το παρακάτω video με την παρουσίαση και την ανάλυση του φωτογράφου:

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το σεμινάριο της συγκεκριμένης λήψης, πατώντας εδώ.

 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.