Aπό την πρώτη λήψη του Nicéphore Niépce (1826) μέχρι το έγχρωμο φιλμ Kodachrome της Eastman Kodak (το 1935) μεσολάβησε ένας και πλέον αιώνας. Παρόλα αυτά, οι ασπρόμαυρες λήψεις παρέμειναν κυρίαρχες στο μέσο επί πολλά ακόμα χρόνια. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του Henri Cartier-Bresson, ο οποίος όταν κλήθηκε (τo 1971!) κατά τη διάρκεια συνέντευξης να εκφράσει τη γνώμη του για την έγχρωμη φωτογραφία, απάντησε χαρακτηριστικά: “είναι αηδιαστική – τη μισώ”.
Ως φυσική συνέπεια των παραπάνω, δεν είναι διόλου δύσκολο να αντιληφθούμε πόσο πολλές είναι οι φωτογραφίες που έχουν μείνει στην ιστορία αποτυπωμένες αποκλειστικά σε άσπρο και μαύρο!
Για το λόγο αυτό, μία Βραζιλιάνα -με ειδίκευση στο Photoshop- ονόματι Marina Amaral, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ταλέντο της, χρωματίζοντας παλιές ασπρόμαυρες λήψεις που έχουν μείνει στην ιστορία. 200 από αυτές, πλαισιωμένες από κείμενα του βραβευμένου δημοσιογράφου και ιστορικού Dan Jones ενσωματώθηκαν στο βιβλίο The Colour Of Time: A New History Of The World, 1850-1960.
“Το αποτέλεσμα κάθε δουλειάς μου έχει προέλθει από αρκετή έρευνα και έχει τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών σε κάθε τομέα, έτσι ώστε η έγχρωμη αναπαράσταση να είναι όσο το δυνατόν πιο αυθεντική γίνεται”, δηλώνει η ίδια.
Δείτε ένα χαρατηριστικό δείγμα της δουλειάς της από τη σελίδα της στο Instagram:
Περισσότερες εικόνες της θα βρείτε με ένα κλικ εδώ!
- Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Laura Fuhrman