Portfolios & λευκώματα

ΚΙ ΟΜΩΣ: Ο MIKE DARGAS ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ!

Υψηλής ανάλυσης πορτρέτα σε ονειρικά στησίματα!

Το να στέκεται κανείς μπροστά από ένα έργο του Γερμανού δημιουργού Mike Dargas φαντάζει συγκλονιστικό, αφού η απεραντοσύνη του μεγέθους του, που μπορεί να φτάσει και τα δύο μέτρα σε ύψος, έχει την ικανότητα να σε κάνει να χαθείς μέσα στην εξαιρετική ακρίβεια των λεπτομερειών. Το στοιχείο που υπόσχεται να σε βγάλει …νοκ άουτ ωστόσο, είναι η ιδιότητά του: πρόκειται για ζωγράφο!

Όταν είδα πρώτη φορά έργο του καλλιτέχνη, ήμουν σχεδόν σίγουρη (όπως φαντάζομαι η πλειοψηφία από εσάς) πως πρόκειται για φωτογραφικό πορτρέτο. Η ιδέα του ότι βλέπω κάτι τόσο πραγματικό, σε υφή, φωτισμό, σκιάσεις, έκφραση, δεν μπορούσε να συνδυαστεί στην οπτική μου με κάτι σχεδιασμένο από ανθρώπινο χέρι.

Κι όμως, καμιά φορά, η φαντασία πρέπει να αφήνεται ελεύθερη για το αφάνταστο. Έτσι, ψάχνοντας για τον καλλιτέχνη, αντιλήφθηκα πως πρόκειται για πίνακες ζωγραφικής – υπερρεαλιστικούς πίνακες, με λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να ξεγελάσουν και το πιο εκπαιδευμένο μάτι.

Δείτε το παρακάτω video και θα το διαπιστώσετε μόνοι σας:

Το καλλιτεχνικό ταλέντο του Dargas φάνηκε από πολύ νεαρή ηλικία, και στην ηλικία των 11, άρχισε να φοιτά σε σχολείο τέχνης, όπου διέπρεψε στη ζωγραφική, στην ξυλουργική και τη γλυπτική. Σε ηλικία περίπου 25 ετών, αφού είχε δουλέψει αρκετό καιρό ως καλλιτέχνης τατουάζ, όπου και τελειοποίησε τις ικανότητές του στο φωτορεαλισμό, και εμπνευσμένος από σπουδαίους σουρεαλιστικούς καλλιτέχνες όπως οι Caravaggio, Salvador Dali και HR Giger, τον κερδίζει η ζωγραφική και βυθίζεται στην ελαιογραφία.

Ο υπερρεαλισμός, με έμφαση στις συνθήκες φωτισμού, το βάθος της εστίασης και τις αποχρώσεις των χρωμάτων, απαιτεί γνώση στη ζωγραφική σε μικροσκοπική ακρίβεια, κάτι που ο Dargas έχει τελειοποιήσει σε μια μεγάλη κλίμακα. Όπως ο ίδιος λέει, στη δουλειά του, αντανακλάται η σύγχρονη κατάσταση του νου του, τα ονειρικά πορτρέτα του και οι φιγούρες του ταλαντεύονται ανάμεσα στο σκοτάδι και το λυρικό, οι εκφράσεις του προσώπου τους και οι κλίσεις του σώματος ενισχύονται από τις υπερμεγέθεις διαστάσεις τους.

Σε άλλα έργα ζωγραφικής, το πρόσωπο του ατόμου είναι πλήρως ή εν μέρει καλυμμένο από ημιδιαφανή υλικά, όπως χαρτί ή ύφασμα, με περαιτέρω διερεύνηση στο θέμα της απόκρυψης, καθώς και την ανάδειξη των αξιοσημείωτων δεξιοτήτων της ζωγραφικής του, που υπερβαίνουν τη φωτογραφική πιστότητα.

Δείτε περισσότερα χαρακτηριστικά δείγματα της δουλειάς του με ένα κλικ εδώ!


 






Aρθρογράφος

Μυρτώ Περπινιώτη

Έχει τελειώσει τη Σχολή Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, στο Τ.Ε.Ι. Πατρών. Από μικρή την τραβούσε η μαγεία της τέχνης, σε κάθε της μορφή. Η φωτογραφία είναι το πάθος της, η έκφραση η απελευθέρωσή της, και η έρευνα η πρόκλησή της. Χρησιμοποιεί και χειρίζεται τη φωτογραφία ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων. Μέσα από τα άρθρα της προσπαθεί να ανακαλύψει πώς άνθρωποι με το ίδιο πάθος, όπως εκείνη, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία, και τι εκδηλώνεται μέσα από το έργο τους.