Ο διαγωνισμός αυτός ξεκίνησε το 2011, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του σε εικόνες που έχουν τραβηχτεί με smartphones και έκτοτε αυξάνει διαρκώς τη δυναμική του. Περιλαμβάνει 18 κατηγορίες. Στην τελευταία, 6η διοργάνωσή του, μεγάλος νικητής αναδείχτηκε ο Giles Clarke ο οποίος κατέκτησε ως έπαθλο το ποσό των 3.000 δολαρίων.
Η δουλειά του νικητή, σύμφωνα με το σχόλιο των διοργανωτών, έχει την ικανότητα να μας φέρνει στο επίκεντρο της δράσης του τόπου και του γεγονότος που καλύπτει κάθε φορά. Επαγγελματίας φωτοειδησεογράφος ο Clarke, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1965, και άρχισε να ασχολείται σοβαρά με το μέσο, στο Βερολίνο, στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το 1995, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και άρχισε να εργάζεται εντατικά, επί ένα χρόνο, στο στούντιο Richard Avedon. Ακολούθησε μια δεκαετία ενασχόλησης ως τηλεοπτικός παραγωγός στο Channel 4 UK, στο Χόλιγουντ. Στη συνέχεια, ο Giles ανέπτυξε ενδιαφέρον (και) για τον ακτιβισμού, ξεκινώντας με μια αποστολή 6 εβδομάδων στο Μποπάλ της Ινδίας, όπου κινηματογράφησε και φωτογράφισε τα θύματα της τραγωδίας της διαροοής χημικών στο εργοστάσιο εντομοκτόνων της Union Carbide, που συνεχίζει ακόμα να στοιχειώνει τους κατοίκους αυτής της πόλης. Στο συγκεκριμένο portfolio ανήκει και η λήψη που δημοσιεύεται στην κορυφή της σελίδας.

Στρατιώτης Peshmerga, στο Sinjar του Ιράκ.

Γυναίκα που επέζησε από τον τυφώνα Matthew, στος Les Cayes της Αϊτής.

Ο Β. Obama στο αρχηγείο των Ηνωμένων Εθνών.

Ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Ban Ki-moon, σε γεύμα με παλιούς του φίλους.
Το μέλος της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού Jen Pollack-Bianco σχολίασε για την επιλογή του νικητή: “Ο Giles είναι ένα σοβαρός φωτογράφος που θεωρεί σοβαρή υπόθεση τη φωτογράφιση μέσω κινητού τηλεφώνου. Ο συγκεκριμένος δημιουργός στοχεύει να καταγράψει ιστορικά γεγονότα μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Θεωρούμε σωστό το να υποστηρίξουμε την προσπάθειά του.”
Πράγματι, όπως καταδεικνύεται και από τις φωτογραφίες που παραθέτουμε, οι λήψεις που ο Giles υπέβαλε στο διαγωνισμό Mobile Photography Awards αναδεικνύουν τη δυνατότητα της φωτογραφίας με κινητό να καταγράφει φευγαλέες στιγμές, που σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες. Σαφώς, ορισμένες από αυτές τις φωτογραφίες δεν θα ήταν δυνατό να πραγματοποιηθούν χωρίς την ταχύτητα της Mobile Photography αλλά και της δυνατότητάς της να λειτουργεί συχνότατα αφανής.