Photographers Only

ΤΑΙΝΙΕΣ ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥΣ – 1ο ΜΕΡΟΣ

Ο κινηματογράφος είναι άμεσος απόγονος της φωτογραφίας – θα ήταν λοιπόν αδιανόητο αν δεν υπήρχε ένα μεγάλος αριθμός ταινιών οι οποίες άμεσα ή έμμεσα ασχολούνται μαζί της. Σας παρουσιάζουμε τις 35+1 καλύτερες!

Η παρουσίαση γίνεται μέσω αντίστροφης μέτρησης, με βάση την αξιολόγηση των ταινιών στο ΙΜDb.

Οι προτάσεις μας περιλαμβάνουν όλα τα κινηματογραφικά είδη: από την κωμωδία μέχρι την περιπέτεια και από το θρίλερ μέχρι το ντοκιμαντέρ. Καλύπτουν μια δημιουργική περίοδο που ξεκινά από τα 50s και φτάνει μέχρι τα 00s: άρα υπάρχει σίγουρα κάτι ενδιαφέρον για τον κάθε ένα και την καθεμία από εσάς!


Πριν ξεκινήσουμε: η βοήθεια του YouTube!

Eίναι ίσως αυτονόητο, αλλά παρόλα αυτά αξίζει να υπογραμμιστεί: ο πλούτος του υλικού που μπορείτε να βρείτε (αρκεί να αποδειχτείτε ευφάνταστοι, υπομονετικοί και επίμονοι ερευνητές) είναι ανεξάντλητος. Απολύτως ενδεικτικά, σας παραθέτουμε δυο προτάσεις!

BBC Master Photographers – André Kertész (1983) 

Αυτό το ντοκιμαντέρ προσφέρει μια σπάνια ευκαιρία να ακούσουμε από τον ίδιο τον Kertész, να μιλά για τη δουλειά του.

The Adventure of Photography (2003)

Δεν πρόκειται μόνο για την ιστορία της φωτογραφικής τέχνης – είναι επίσης η περιπέτεια ενός και μισού αιώνα κατά τη διάρκεια του οποίου η φωτογραφία έχει καταγράψει εικόνες της συλλογικής μνήμης. Στα links που ακολουθoύν θα βρείτε τα αφιερώματα «Photoreporters» και «Photography and Science».

Οι προτάσεις μας

Στο σημερινό άρθρο θα παρουσιαστούν oι ταινίες που βρίσκονται στις θέσεις 35-21. Πριν από αυτές, ωστόσο, μια επιπλέον πρόταση, με την υπογραφή ενός Έλληνα σκηνοθέτη:

Oι φωτογράφοι (1998) – Βαθμολογία ΙΜDb: 4.9

Σε μια τριτοκοσμική χώρα, όπου μαίνεται η εμφύλια σύρραξη, μια ομάδα φωτογράφων ακολουθεί ένα μισθοφόρο πολέμαρχο, του οποίου οι άντρες σπέρνουν την καταστροφή και τον όλεθρο σε εχθρούς αλλά και σε αθώους ανθρώπους. Η ιστορία είναι μια σύγχρονη αφήγηση της τραγωδίας «Αντιγόνη», σε μια εποχή τηλεοπτικής ή άλλης παρουσίασης της ωμής βίας και είναι δημιουργία του σπουδαίου Νίκου Κούνδουρου. Παρότι δεν φτάνει στο επίπεδο των κορυφαίων στιγμών του (ποιος ξεχνά π.χ. τον αξεπέραστο «Δράκο»;) έχει το δικό της ενδιαφέρον κυρίως αναφορικά με τον προβληματισμό που θέτει για τη φρίκη και τον παραλογισμο του πολεμου.

Ακολουθούν οι ταινίες της λίστας μας: καλές προβολές!

35. Howard Beach: Making a Case for Murder (1989) – Βαθμολογία ΙΜDb: 6.1

Τον Δεκέμβριο του 1986, τρεις μαύροι άνδρες έμειναν λόγω προβλήματος με το αυτοκίνητό τους, στην παραλία Howard, μια γειτονιά μεσαίας τάξης στη Νέα Υόρκη. Αφού δεν μπόρεσαν να επανεκκινήσουν το όχημα, αναζήτησαν καταφύγιο σε ένα κοντινό εστιατόριο. Αυτό που συνέβη αργότερα εκείνο το βράδυ, συγκλόνισε ολόκληρη την πόλη – όπως καταλάβατε ήδη, πρόκειται για ένα docudrama, που προέκυψε μέσα από μια αληθινή ιστορία.

34. Gentleman’s Relish (2001) – Βαθμολογία ΙΜDb: 6.2

Κωμωδία που τοποθετείται στις αρχές του 20ου αιώνα στο Λονδίνο: ο απογοητευμένος καλλιτέχνης Kingdom Swann, που τον υποδύεται ο Billy Connolly, δέχεται ως δώρο μια κάμερα, που του αλλάζει τη ζωή. Ξεκινά μια νέα καριέρα στη φωτογραφία, τραβώντας κλασικά γυμνά πορτρέτα – αγνοώντας αφελώς τον πραγματικό λόγο για την επιτυχία του.

33. An American Journey: In Robert Frank’s Footsteps (2009) – Βαθμολογία ΙΜDb: 6.4

Η ταινία καταγράφει μια πραγματική οδύσσεια 24.000+ χλμ. μέσα στις σύγχρονες ΗΠΑ, που επιδιώκει να αντιληφθεί τον αντίκτυπο του κλασικού φωτογραφικού βιβλίου του Robert Frank «Οι Αμερικανοί».

32. Pecker (1998) – Βαθμολογία ΙΜDb: 6.4

Μια ενδιαφέρουσα (και μάλλον υποτιμημένη ελαφρώς) indie σάτιρα, που σκηνοθετεί ο ιδιοφυής John Waters. Ο Edward Furlong του Εξολοθρευτή υποδύεται εδώ, με ζήλο και δυναμισμό, τον υπάλληλο ενός καταστήματος πώλησης σάντουιτς που ασχολείται παράλληλα με τη νυχτερινή φωτογραφία – ώσπου ανακαλύπτεται από έναν έμπορο τέχνης που τον οδηγεί στον κόσμο της «καλλιτεχνικής» φωτογραφίας.

31. William Eggleston: In the Real World (2005) – Βαθμολογία ΙΜDb: 6.4

Με το ντοκιμαντέρ αυτό, ο σκηνοθέτης Michael Almereyda θέτει μια θεμελιώδη ερώτηση στο φημισμένο φωτογράφο: τι σημαίνει να βλέπεις τον κόσμο τόσο διαφορετικά, ώστε οι «κοινές» εικόνες να μετατρέπονται σε αξέχαστες φωτογραφίες;

  • Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Στιγμιότυπο από την ταινία «Pecker»

Σχετικά με το συντάκτη

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Υποψήφιος Διδάκτορας στον Τομέα των Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Το 2012 ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το σχεδιασμό πολιτικής αφίσας στo Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ (Ακαδημία Τεχνών). Είναι απόφοιτος του Tμήματος Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ της Αθήνας (2011).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;