Software & Apps

ΠΟΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΑΣ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΑΝ ΣΤΟ ΝΕΟ PHOTOSHOP 2020

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία του ξεγυρίσματος!

Αργά ή γρήγορα η Adobe δεν θα μπορούσε να μην εντάξει στο οπλοστάσιο των εργαλείων του παντοδύναμου Photoshop την τεχνητή νοημοσύνη. Είναι πραγματικότητα πως όλοι ανεξαιρέτως (αρχάριοι ή έμπειροι χρήστες του προγράμματος) προτιμούμε να επεξεργαζόμαστε τις εικόνες μας ταχύτατα. Οι εποχές όπου έπρεπε να ξεγυρίσει κάποιος ένα αντικείμενο από το φόντο και θα χρειαζόταν αρκετές εργατοώρες για να τα καταφέρει, περνούν στην ιστορία.

Η αρχή είχε γίνει με το Magic Wand Tool και αργότερα με το Quick Selection Tool που ανάλογα με την τιμή Tolerance πρόσφεραν αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Το Photoshop 2020 έρχεται τώρα να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στην αποκοπή ενός αντικειμένου από το φόντο του, προσθέτοντας τις εντολές (στην διαδρομή Select >) Subject και Select and Mask. Επιπλέον, η νέα έκδοση του προγράμματος ήρθε με βελτιωμένη την εντολή Content-Aware Fill, ένα εργαλείο που μας βοηθά να απομακρύνουμε ανεπιθύμητες περιοχές μιας εικόνας ανασκευάζοντας παράλληλα το φόντο.

Εξετάσαμε τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιώντας ορισμένα δείγματα εικόνων από το ίντερνετ, θέλοντας ταυτόχρονα να τα φτάσουμε στα άκρα.

Αρχικά εξετάσαμε το εργαλείο Select and Mask. Όπως θα παρατηρήσετε και στην παρακάτω συλλογή, το εργαλείο ναι μεν αναγνώρισε το αντικείμενο της φωτογραφίας και το επέλεξε, ωστόσο η επιλογή δεν ήταν τόσο επιτυχημένη στα σημεία του παντελονιού (όπου το λευκό χρώμα συγχέεται με το λευκό του χιονιού) καθώς και στα γάντια τα οποία επιλέχθηκαν κατά το ήμιση.

Το δεύτερο εργαλείο που δοκιμάσαμε βρίσκεται στη διαδρομή Select > Subject. Η τεχνητή νοημοσύνη και πάλι αναγνώρισε με επιτυχία τη γάτα ως “αντικείμενο” και μάλιστα αυτό που μας εξέπληξε ήταν ότι δεν επέλεξε το λουράκι. Ωστόσο και πάλι υπήρχε μια περιοχή που δεν επιλέχτηκε σωστά: η σκοτεινή περιοχή ανάμεσα στα πόδια της γάτας. Η συγκεκριμένη εικόνα φυσικά ήταν πολύ δύσκολη για ξεγύρισμα και αυτό το γνωρίζαμε από την αρχή λόγω της πολυπλοκότητας της γούνας του ζώου. Οπότε δεν προσδοκούσαμε ότι η επιλογή θα ήταν τέλεια, ούτως ή άλλως.

Τέλος, πειραματιστήκαμε στο βελτιωμένο εργαλείο Content-Aware Fill όπου δοκιμάσαμε δύο διαφορετικές εικόνες. Αρχικά, στην εικόνα με το πρόβατο, το σημείο που επιλέξαμε να σβηστεί, εξαφανίστηκε με πολύ καλά αποτελέσματα, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας.

Στην πορεία όμως, θέτοντας ως στόχο να σβηστεί η κοπέλα από μια φωτογραφία με ταυτόχρονη ανάπλαση της υφής του νερού μιας λίμνης, τα πράγματα δυσκόλεψαν αρκετά. Εδώ επιλέχθηκε να σβηστεί η κοπέλα σε δύο στάδια, εφόσον το κάτω μέρος των ποδιών της ακουμπούσε στον κορμό ενός δέντρου. Αυτό σήμαινε ότι η πηγή από όπου έπρεπε να αντλήσει πληροφορία η τεχνητή νοημοσύνη ώστε να ανασκευάσει στην περιοχή εκείνη τη φωτογραφία δεν ήταν μόνο το νερό. Γενικά, όταν προκύπτουν τέτοιου είδους προβλήματα, σκεφτόμαστε τρόπους ώστε να βοηθήσουμε τη τεχνητή νοημοσύνη να λειτουργήσει αποδοτικά. Εάν προσπαθούσαμε να αφαιρέσουμε την κοπέλα με ένα βήμα, πιθανότατα θα μεταφερόταν πληροφορία από την υφή του δέντρου και των πετρών μέσα στο νερό. Κάτι που σίγουρα θα οδηγήσει σε λάθος αποτέλεσμα.

Καταληκτικά, τα εργαλεία αυτοματοποιημένης επιλογής στο νέο Photoshop 2020 μας εντυπωσίασαν με την ταχύτητα με την οποία λειτουργούν, προσφέροντάς μας ταυτόχρονα αρκετή ευελιξία προς την βελτίωση της δουλειάς μας.

Εκεί που τα θέματα είναι ξεκάθαρα focus ή ξεχωρίζουν χρωματικά και τονικά από το φόντο, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί άψογα γλιτώνοντάς μας χρόνο. Σε πολύπλοκα ξεγυρίσματα ωστόσο, όπως οι φωτογραφίες πάνω στις οποίες τεστάραμε τα εργαλεία, παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν αρκετές ατέλειες. Ατέλειες όμως που με λίγη παραπάνω προσοχή και με τη βοήθεια άλλων εργαλείων διορθώνονται.

Εν ολίγοις τα νέα εργαλεία είναι μια καλή αρχή αλλά δεν αποτελούν πανάκεια στο θέμα του ξεγυρίσματος, ειδικά όταν μιλάμε για επαγγελματική δουλειά, εκεί όπου το Pen Tool συνεχίζεται να προτιμάται.

Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών".

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο