Market Νέα

ΤΟ ΝΕΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΕΚΑΦ ΚΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Το νέο Δ.Σ. του ΣΕΚΑΦ επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, ενημέρωσε (1/6/16) την αγορά, αμέσως μετά την δημιουργία του, για τις προθέσεις και τους στόχους που θέτει σε απόλυτη προτεραιότητα. Πρόκειται για μια σαφώς επαινετέα κίνηση, που εύχομαι ολόψυχα να έχει συνέχεια. Αυτή η αίσθηση μεγάλης όρεξης για δουλειά που αποπνέει, καθώς και η στόχευση σε ένα κορυφαίας σημασίας για τον χώρο γεγονός, καταδεικνύει τη διάθεση των μελών του νέου Δ.Σ. για ριζικές αλλαγές στο εντελώς ξεπερασμένο concept της ανά διετία αθηναϊκής κλαδικής έκθεσης.

Τα  αναχρονιστικό μοντέλο που οδήγησε σε βαθιά και παρατεταμένη παρακμή την αθηναϊκή διοργάνωση από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, το είχα αναδείξει πρώτος το 2006, όταν και πρότεινα για πρώτη φορά στην αγορά το ζωογόνο για την ίδια (όπως απέδειξε η πραγματικότητα) «Photonet Show», στοχεύοντας αποκλειστικά στον επαγγελματία του Imaging. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός πως μέσα σε 10 χρόνια (2006-2016) το Photonet Show θα φτάσει στις 10 διοργανώσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής του προσεχούς φθινοπώρου στην Κύπρο, σε τρεις διαφορετικές πόλεις (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Λεμεσός) ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη ότι τουλάχιστον τα μισά από τα έτη αυτής της δεκαετίας ήταν …δίσεκτα λόγω της κρίσης που συνέθλιψε οικονομικά τη χώρα.

Η επιτυχία των Photonet Show καταδεικνύει περίτρανα πως η ταυτόχρονη παρακμή των Photovision, κατά την ίδια χρονική περίοδο, δεν μπορεί να χρεωθεί αποκλειστικά και μόνο στην υφεσιακή εποχή που ζούμε. Τα χτυπητά προβλήματα της τελευταίας τα παραδέχτηκαν όλοι όσοι εμπλέκονταν σε αυτή, με τον α ή τον β τρόπο, αφήνοντας ατυχώς τελευταίο τον ίδιο το διοργανωτή της, όπως μπορούμε να θυμηθούμε στη σχετική δημόσια τοποθέτησή του στις 6/4/15.

Η κατάθεση των προβληματισμών για την αλλαγή κατεύθυνσης που περιλαμβάνονται σε αυτή την τοποθέτηση θα ήταν ίσως χρήσιμη, αν δεν αποδεικνυόταν, στην πράξη, απολύτως προσχηματική! Αφενός έθετε μια σειρά ερωτήματα, για τα οποία άμεσα και ξεκάθαρα ο αρθρογράφος δήλωνε «μην περιμένετε να απαντήσω» (μα αφού αυτός ήταν ο διοργανωτής, ποιος περίμενε να τα απαντήσει;) αφετέρου ακολουθήθηκε από μια εκκωφαντική σιωπή για …14 ολόκληρους μήνες!

Χρειάστηκε η ανακοίνωση του ΣΕΚΑΦ για να «ξαναθυμηθεί» το θέμα, στις 6/6/16 και μάλιστα αυτή τη φορά να δηλώσει με παρρησία πως «έχουμε έτοιμη την απάντησή μας την οποία μπορούμε ανά πάσα στιγμή να παρουσιάσουμε στο νεοεκλεγέν Δ.Σ του ΣΕΚΑΦ.» Φαίνεται συνεπώς ότι η διάρκεια των 420 ημερών που μεσολάβησαν ήταν τελικά χρήσιμη για τη δημιουργία ενός νέου σχεδίου… Έστω κι έτσι, μακάρι να κατατεθεί δημόσια, θα μπορούσε κάτι επιπρόσθετο να προσφέρει στο διάλογο που ξεκινά.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση για διεύρυνση του Συνδέσμου με νέα μέλη τόσο από τον ίδιο το χώρο (υπάρχουν ακόμα σημαντικές απουσίες) όσο κυρίως από συγγενείς χώρους, χαρακτηρίζεται ως απολύτως αναγκαία και επιβεβλημένη, αφενός λόγω της αποδυνάμωσης της ελληνικής φωτογραφικής αγοράς, αφετέρου λόγω της ραγδαίας σύγκλισης των τεχνολογιών, που μας υποχρεώνουν πλέον να έχουμε στραμμένη την προσοχή μας και σε όσα γίνονται πέρα από το στενό πλαίσιο της αγοράς του Imaging. Οι τομείς της κινητής τηλεφωνίας, των Η/Υ, των οθονών, των τηλεοράσεων, των wearables, των drones και των videogames είναι όλοι πρόσφοροι. Είναι αληθές λ.χ. πως καταγράφεται συνεχιζόμενη πτώση της αγοράς φωτογραφικών αλλά και Η/Υ στην Ελλάδα. Είναι όμως εξίσου αληθές πως ταυτόχρονα υπάρχουν ακόμα και τώρα στη χώρα μας τεχνολογίες και αγορές προϊόντων που ακμάζουν, και όπου η ελληνική αγορά, παρά την κρίση, ακολουθεί τους ρυθμούς του μέσου όρου της Ευρώπης των 28! Η GfK δεν έχει μόνο άσχημα νέα να μας πει, οπότε καλό είναι να βλέπουμε τα δεδομένα της συνολικά και όχι επιλεκτικά! Με βάση τα δικά της στοιχεία, φαίνεται πως η αγορά των wearables στη χώρα μας, μετά από μια δυναμική αύξηση των πωλήσεων στο κλείσιμο του 2015, συνεχίζει να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης μέχρι και το Φεβρουάριο του 2016 (+76,6% αύξηση του όγκου πωλήσεων συγκριτικά με το 2015), ανάπτυξη όμοια με αυτή της συνολικής αγοράς της Ευρώπης (+77% αύξηση του όγκου πωλήσεων το Φεβρουάριο του 2016 έναντι 2015).

GfK wearables greek marketΕίναι ακριβώς τέτοιες διαπιστώσεις που καθιστούν ακόμα πιο επιτακτική την ενδυνάμωση – διεύρυνση της έκθεσής μας! Ο Έλληνας χρήστης υιοθετεί την τάση να βάζει στη ζωή του όλο και περισσότερες έξυπνες συσκευές που στόχο έχουν να την κάνουν πιο εύκολη. Είναι σίγουρο ότι στο μέλλον η καθημερινότητά μας θα συνεχίσει να αλλάζει με βάση τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις.

Εάν λοιπόν ευοδωθεί η διαδικασία ενσωμάτωσης πολυάριθμων και σημαντικών νέων εταιριών στο δυναμικό του ΣΕΚΑΦ, θα έχει ως ευεργετικό αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της νέας μας έκθεσης. Τα δεδομένα θα είναι πολύ ευνοϊκότερα, τόσο οικονομικά όσο και από άποψη ενδιαφέροντος για το καταναλωτικό κοινό. Κατά συνέπεια θα υπάρξει και σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας.

Ένα τέτοιο project απαιτεί, κατά την άποψή μου, την οποία εδώ και χρόνια εγγράφως καταθέτω, συνέργειες, ευρύτητα πνεύματος και ιδεών, όχι μονοπωλιακές καταστάσεις και αποκλεισμούς, διάθεση για δουλειά, νέες ιδέες και κυρίως ανοιχτά μυαλά, πρόθυμα να δεχτούν συνεργασίες για το καλό της αγοράς. Το νέο Δ.Σ. του ΣΕΚΑΦ κάνει μια καλή αρχή, αλλά χρειάζεται οπωσδήποτε και συμπαράσταση προκειμένου να είναι θετική η πορεία των επόμενων κινήσεών του. Από τη θέση αυτή δηλώνω υπεύθυνα πως εμείς θα βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις.


Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Μενέλαος Μελετζής

Διδάκτορας Επιστημών του Πανεπιστημίου του Νovisad (Σερβία) και επιστημονικός συνεργάτης του University of Applied Arts Belgrade, στον τομέα New Media. Είναι τ. Τακτικός Επίκουρος καθηγητής Φωτογραφίας στο τμήμα Γραφιστικής του Α-ΤΕΙ Αθήνας. Ασχολείται με τη συγγραφή βιβλίων και άρθρων για τη φωτογραφία επί 40 και πλέον χρόνια. Έχει συμμετάσχει με εικόνες του σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει παραστεί ως κριτής σε διεθνείς και ελληνικούς φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων- Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εκδοτών Περιοδικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FAEP).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;