Know How Τεχνικές

ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΕΤΕ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΓΥΜΝΟΥ (ΜΕΡΟΣ Β)

Συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε τις συμβουλές μας!

Το πρώτο μέρος του άρθρου γνώρισε πολύ μεγάλη απήχηση! Ας δούμε πόσα ακόμα στοιχεία απαιτούν την προσοχή σας προτού ξεκινήσετε τις λήψεις σας.

Οδηγός μας και πάλι το αναλυτικό σχετικό άρθρο λήψεων γυμνού του photographytalk.com.


  • Διαλέξτε προσεκτικά την τοποθεσία

Το πού ακριβώς θα γίνουν οι εκάστοτε λήψεις προϋποθέτει απαραίτητα τη σύμφωνη γνώμη του μοντέλου, το οποίο πρέπει να γνωρίζει αν πρόκειται να φωτογραφηθεί γυμνό δημοσίως, πρωτίστως γιατί μπορεί να νιώσει άβολα με αυτήν την προοπτική. Επιπρόσθετα, ενδέχεται σε κάποιο χώρο ή χώρα να είναι παράνομη μια τέτοιου είδους διαδικασία.

Επίσης, σημαντικός παράγοντας, για την επιλογή τοποθεσίας, είναι η ύπαρξη επαρκούς φυσικού φωτισμού.

Tip: Η φωτογραφία γυμνού απαιτεί εξ’ ορισμού την έκθεση ενός ατόμου. Μην πιέζετε το μοντέλο στα όριά του, διαφορετικά ενδέχεται να υπονομευθεί η επιτυχία ολόκληρου του project. Να σέβεστε πάντοτε τις επιθυμίες του ανά πάσα στιγμή.

Studio Dee – Pixabay

  • Ποιος χώρος είναι προτιμότερος

Kάθε δημιουργός σαφέστατα είναι ελεύθερος (-η) να επιλέξει ό,τι θέλει, αλλά για τους σκοπούς μιας φωτογράφισης τέτοιου είδους, τα στούντιο φαντάζουν ως η ιδανικότερη λύση, ειδικά εάν δεν έχετε συνεργαστεί, στο παρελθόν, με ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

Μην νοικιάσετε δωμάτιο ξενοδοχείου! Παρότι κάποιες λήψεις, σε ένα τέτοιο χώρο, μπορούν να είναι ξεχωριστές, η επιλογή του τελευταίου ενδέχεται να κάνει ταυτόχρονα το μοντέλο σας να νιώσει ανασφάλεια, ειδικά εάν δεν υπάρχουν κι άλλα πρόσωπα παρόντα εκεί. Αντίθετα, η ενοικίαση ενός στούντιο, αν δεν έχετε δικό σας, προσδίδει επαγγελματισμό στη διαδικασία και σίγουρα θα κάνει το μοντέλο να νιώσει πολύ πιο άνετα προκειμένου να συνεργαστεί μαζί σας.

Studio Dee – Pixabay

  • Δοκιμάστε διαφορετικές γωνίες

Πολλές φωτογραφίες γυμνού αναπαράγουν το ίδιο μοτίβο, καταλήγοντας να είναι βαρετές! Πειραματιστείτε εστιάζοντας, ενδεχομένως, σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος του σώματος του μοντέλου σας. Αν θέλετε π.χ. στις λήψεις σας να πρωταγωνιστεί το στήθος, προσπαθήστε να τραβήξετε το θέμα σας από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Χρησιμοποιήστε βοηθητικά όποια props υπάρχουν διαθέσιμα και είναι βολικά για το concept που θέλετε να υπηρετήσετε: από μια καρέκλα μέχρι ακόμη και μια σκάλα!

Daniel Holback – Pexels

  • Προσοχή στη σύνθεση!

Η τοποθέτηση του μοντέλου σας σε διαγώνια πόζα, προσθέτει βάθος και δραματικότητα στις φωτογραφίες σας, και επιτυγχάνεται με ποικίλους τρόπους. Για παράδειγμα, μπορείτε να ενσωματώσετε στοιχεία που (καθ)οδηγούν το βλέμμα του θεατή στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ομοίως, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλάγιο φωτισμό για να εστιάσετε σε διάφορα τμήματα του σώματος του μοντέλου σας.

  • Ακροτελεύτιος κανόνας: μην ακολουθείτε τυφλά τους κανόνες!

…εκτός φυσικά από τους κανόνες σχετικά με τον επαγγελματισμό σας!

Πρέπει να είστε έτοιμοι (-ες) σε oποιοδήποτε concept/project, οσοδήποτε καλά προετοιμασμένο κι αν είναι αυτό, να εφαρμόσετε (ακόμα και) δραστικές αλλαγές εφόσον αυτές μπορούν να βελτιώσουν το τελικό αποτέλεσμα! Εάν π.χ. το μοντέλο σας είναι έμπειρο και ταυτόχρονα γεμάτο φρέσκιες ιδέες, τις οποίες, μάλιστα, δεν φοβάται να μοιραστεί μαζί σας, μπορεί να σας οδηγήσει να ανασχεδιάσετε ορισμένες λήψεις, βελτιώνοντάς τες.

Να θυμάστε επίσης: είναι εύκολο να αντιληφθείτε ότι το μοντέλο σας δεν απολαμβάνει τη φωτογράφιση – τα αρνητικά συναισθήματα διαγράφονται σε όλο το πρόσωπό του.

Neemias Seara – Pexels

Συμπέρασμα

Αξιοποιώντας τις παραπάνω συμβουλές, θα διαπιστώσετε ότι όχι μόνο οι εικόνες σας θα γίνουν καλύτερες, αλλά και ότι η διαδικασία των λήψεων θα είναι απλούστερη και ταυτόχρονα παραγωγικότερη τόσο για εσάς όσο και για το μοντέλο σας!


  • Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Studio-Dee
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.