Know How

ΟΤΑΝ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ!

Η υπομονή και η αναζήτηση είναι στοιχεία απαραίτητα για την ιδανικότερη στιγμή κάθε λήψης!

Η παραπάνω εικόνα τραβήχτηκε, πριν από χρόνια, στα Ζαγοροχώρια: αν κάτι με απασχόλησε, περισσότερο απ’ όλα τα άλλα, σχετικά με αυτή, ήταν ότι για να γίνει χρειάστηκε να σχεδιάσω αρκετά και σε σημαντικό βαθμό τη λήψη.

Ενόσω λοιπόν βρισκόμουν στα Γιάννενα, έκανα μια μικρή αναγνώριση της περιοχής μία μέρα νωρίτερα. Φρόντισα να περιηγηθώ μέσα στο χωριό και γύρω από αυτό, σε σημεία που πρόσφεραν πανοραμική θέα και τα οποία θα μπορούσαν να προσεγγιστούν ακόμα και βράδυ, ψάχνοντας να βρω ενδιαφέροντες φωτισμούς, υφές και χρώματα. Αποφάσισα να επιστρέψω την επόμενη μέρα περίπου το μεσημέρι. Αφού ολοκλήρωσα μια σειρά λήψεων στα πλακόστρωτα καλντερίμια, κινήθηκα πιο ψηλά – εκεί δηλαδή που την προηγούμενη είχα εντοπίσει τα σημεία που με ενδιαφέρουν.

Στην πραγματικότητα είχα ήδη φτιάξει στο μυαλό μου τη φωτογραφία που ήθελα να κάνω, πολύ πριν φθάσω στο χωριό, πολύ πριν στήσω τη μηχανή και πατήσω το κλικ. Έτσι δε μου πήρε πολύ ώρα μέχρι να ανοίξω το τρίποδο και να περάσω στη μηχανή το L-bracket και το ντεκλανσέρ.

Το μόνο που έμενε ήταν να περιμένω το κατάλληλο φως. Είχε αρχίσει να σουρουπώνει, και εκείνο που έθετα ως προτεραιότητα ήταν να μπορέσω να καταγράψω επαρκείς λεπτομέρειες σε όλη την κλίμακα της τονικότητας. Δεν σκόπευα να κάνω μια τυπική HDR εικόνα με πολλαπλές λήψεις. Ήθελα ένα αρχείο, ένα σωστό αρχείο που θα μπορούσε να μου δώσει εκείνο που είχα στο μυαλό μου. Η μόνη πραγματική δυσκολία ήταν ότι φωτογράφιζα με μία μηχανή ( Canon EOS-1D X), τη συμπεριφορά της οποίας δεν γνώριζα καλά (ήταν για ελάχιστες μέρες στη διάθεσή μου στα πλαίσια μιας δοκιμής που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά την κυκλοφορία της).

Πάρα ταύτα, μόλις έκρινα ότι το φως ήταν σωστό και ότι είχαν ανάψει οι λάμπες του δημοτικού φωτισμού έκανα μια σειρά λήψεων (3-4 αν θυμάμαι καλά). Για τη συγκεκριμένη που βλέπετε, απαιτήθηκε έκθεση 30sec σε διάφραγμα f/9. Αργότερα, κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας, το μόνο που έκανα ήταν να δημιουργήσω ένα δεύτερο αρχείο στο οποίο είχα ανακτήσει ό,τι πληροφορία μπορούσε να ανακτηθεί στα highlights. Οι αρχικές εκδόσεις των 16άμπιτων TIFF αρχείων δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του DPP της Canon και η υπόλοιπη επεξεργασία πραγματοποιήθηκε στο Photoshop σε LAB color.


Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;