Readers Write

ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΙ Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!

Είναι ο εξοπλισμός το μέσο για μια ωραία φωτογραφία;

Με αφορμή την συμμετοχή μου στο 3ο Photonet Gallery θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την άποψή μου σχετικά με το αν ο εξοπλισμός του φωτογράφου είναι αυτός που μας δίνει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα λήψης ή όχι.

Είμαι φοιτητής στον κλάδο της φωτογραφίας, συνεπώς ο εξοπλισμός μου είναι ελλιπής σε σχέση με έναν επαγγελματία φωτογράφο – ωστόσο αυτό δεν με σταματάει από το να θέλω συνεχώς να βελτιώνομαι και να δημιουργώ!

Σε πολλές περιπτώσεις, η έλλειψη εξοπλισμού (π.χ. φώτα, στούντιο φλας κ.ο.κ.) σε συνδυασμό με την παλαιότερης τεχνολογίας φωτογραφική μηχανή που διαθέτω, με έχει δυσκολέψει προκειμένου να έχω το ιδανικό αποτέλεσμα που θα ήθελα σε μια φωτογράφηση. Όμως εδώ ακριβώς είναι που έρχεται η έμφαση στο δημιουργικό κομμάτι της φωτογραφίας και η αναζήτηση εύρεσης λύσεων ώστε να πετύχω αυτό που κάθε φορά επιθυμώ.

Ας πάρουμε σαν παράδειγμα την εικόνα πορτρέτου με την οποία συμμετείχα στο 3ο Photonet Gallery (βλ. κορυφή της σελίδας): η συγκεκριμένη φωτογραφία έχει τραβηχτεί σε σπίτι, χωρίς καμία πρόσβαση σε επαγγελματικά φώτα ή στούντιο φλας. Η λήψη έχει γίνει από μια Canon 2000D (DSLR, με έτος κυκλοφορίας το 2018) και είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα συνδυαστικό αποτέλεσμα σωστής συνεργασίας με το μοντέλο και εφευρετικότητας .

Για την υλοποίησή της έχουμε φωτίσει χρησιμοποιώντας τους φακούς από τα κινητά μας, τους οποίους είχαμε πρώτα καλύψει με …χαρτάκια σημειώσεων (βλ. φωτό που ακολουθεί) ώστε να αλλάξει το χρώμα τους!

Για να πετύχω το αποτέλεσμα που ήθελα, στερέωσα την κάμερα σε ένα τρίποδο και άφησα το φως να γράψει πάνω στο μοντέλο, χρησιμοποιώντας την τεχνική του Light Painting.

Ας σημειωθεί, τέλος, πως η ελαφριά κίνηση που φαίνεται να υπάρχει στο πρόσωπό του έχει γίνει έτσι ώστε να υπάρχει μια διαφορά από τα τυπικά πορτρέτα που έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Κατά τη γνώμη μου, η φωτογραφία δεν πρέπει να χάνει το δημιουργικό της κομμάτι! Πάντα ο φωτογράφος θα πρέπει να σκέφτεται και “έξω από το κουτί” και να μη βασίζεται μόνο στον ακριβό εξοπλισμό του, έτσι ώστε (πέρα από το εμπορικό κομμάτι) να φέρνει και νέες ιδέες στο χώρο της φωτογραφίας.