Camera Περιοδικά

ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΜΕΡΟΣ 1)

Production (Γύρισμα)

 Μετά την χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία της προ-παραγωγής, έφτασε η ώρα του γυρίσματος. Η «καρδιά» κάθε κινηματογραφικής προσπάθειας, κρύβει πολλούς κινδύνους – σε αυτή θα φανεί πόσο πλήρης ήταν η προετοιμασία σας. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλές εφαρμογές που θα κάνουν την ζωή σας πιο εύκολη κατά την διάρκεια της παραγωγής και θα επικεντρωθούμε κυρίως σε software κατάλληλα για φορητές συσκευές, αφού η ευελιξία στο γύρισμα είναι συνήθως απαραίτητη.

Κάμερα

Ο διευθυντής φωτογραφίας έχει μια από τις δυσκολότερες δουλειές στο γύρισμα, αφού πρέπει να θυμάται ταυτόχρονα πολλές πληροφορίες και να συντονίζει μια μεγάλη, συνήθως, ομάδα επαγγελματιών. Ένα καλό εργαλείο για αυτήν την δουλειά είναι το pCam. Διαθέσιμο για πολλές συσκευές, περιέχει ένα μεγάλο αριθμό χρήσιμων εφαρμογών. Μ’ αυτές, θα μπορείτε να υπολογίζετε το βάθος πεδίου που έχει ο συγκεκριμένος φακός στην μηχανή που χρησιμοποιείται, θα προσομοιώνετε το οπτικό πεδίο κάθε πιθανού σένσορα και θα συγχρονίζετε τους κύκλους των HMI φώτων σας με την κάμερα για να αποφύγετε τυχών εμφάνιση flicker. Επίσης, περιέχονται εφαρμογές για μετατροπές μονάδων, για υπολογισμό του χρόνου σε timelapse λήψεις και εργαλεία για την διευκόλυνση στο νετάρισμα. Όλες αυτές τις λειτουργίες βέβαια μπορείτε να τις βρείτε και μεμονωμένα, σε εφαρμογές όπως το Panascout, το MatchLens, το DSLR Filmmaker Toolkit και το VisualDOF. Μια άλλη σημαντική παράμετρος στο γύρισμα είναι ο ήλιος. Ειδικά σε εξωτερικά γυρίσματα στον ελληνικό χώρο, η επιρροή του ήλιου μπορεί να είναι ευεργετική ή καταστροφική, για αυτόν τον λόγο θα χρειαστείτε προγράμματα όπως το Light Track ή το Sun Seeker. Μ’ αυτά θα γνωρίζετε εξ’ αρχής την πορεία και την θέση του ήλιου, καθώς και την διάρκεια της ημέρας και φυσικά την πρόγνωση του καιρού. Ένα άλλο απαραίτητο εργαλείο σε κάθε γύρισμα είναι η κλακέτα, αφού βοηθάει στον συγχρονισμό του ήχου με την εικόνα και στην γρήγορη αναγνώριση των πλάνων κατά την διάρκεια του μοντάζ. Με εφαρμογές όπως το Clapperboard και το DSLR Slate θα έχετε στην κατοχή σας επαγγελματικές ηλεκτρονικές κλακέτες, ικανές για την αποθήκευση όλων των χρήσιμων πληροφοριών κάθε πλάνου. Για πιο ιδιαίτερες συνθήκες, μπορείτε να δοκιμάσετε προγράμματα που σας επιτρέπουν να χειριστείτε την μηχανή σας απομακρυσμένα. Κάθε εταιρία έχει δικά της συστήματα, όπως το F65 Remote, για την αντίστοιχη κάμερα της Sony, και το EOS Remote, για μηχανές της Canon. Τέλος, μια χρήσιμη, μικρή εφαρμογή σε γυρίσματα με green screen, είναι το, ομώνυμο, Green Screener, το οποίο, χρησιμοποιώντας την κάμερα του κινητού ή tablet σας, δείχνει πόσο αποτελεσματικός είναι ο φωτισμός σας, και ποιες περιοχές τις εικόνας μπορεί να είναι προβληματικές κατά την διάρκεια του keying στο post.

Ψηφιακή κλακέτα

Ψηφιακή κλακέτα

Διαχείριση Υλικού

Η πλήρης ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στο σινεμά δημιούργησε και έναν εντελώς καινούργιο ρόλο, αυτόν του DIT (Digital Imaging Technician). Έτσι, πλέον, σε κάθε επαγγελματικό συνεργείο υπάρχει ένα άτομο που είναι υπεύθυνο για την μεταγραφή και διαχείριση του υλικού που τραβάει η κάμερα και ο ηχητικός εξοπλισμός. Μιας και αυτή η δουλεία γίνεται εξολοκλήρου σε ψηφιακό περιβάλλον, υπάρχουν πολλές εφαρμογές αφοσιωμένες αποκλειστικά σ’ αυτήν. Ίσως το πληρέστερο software της κατηγορίας είναι το Silverstack της εταιρίας Pomfort. Μέσω αυτού, ο χρήστης μπορεί να αντιγράψει και να παίξει σε real time οποιοδήποτε είδος βίντεο ή ήχου, ακόμα και τεράστια και δύσχρηστα raw αρχεία από επαγγελματικές κάμερες. Ακόμη, σας δίνεται η επιλογή πολλαπλής, ταυτόχρονης αντιγραφής των δεδομένων σε όσους σκληρούς δίσκους επιθυμείτε, σε μεγάλες ταχύτητες και με απόλυτη ασφάλεια. Τέλος επιτρέπει την μετατροπή του υλικού σε πιο διαχειρίσιμα αρχεία και την δημιουργία σημειώσεων με τις παρατηρήσεις της δημιουργικής ομάδας για κάθε λήψη. Το αντίπαλο δέος ονομάζεται SCRATCH Lab, το οποίο περιέχει παρόμοιες λειτουργίες αλλά το κύριο μειονέκτημα του είναι η πολύ υψηλή τιμή του. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και οικονομικές λύσεις όπως το πιο απλό Velarium, το οποίο προσφέρει πολλές από τις υπηρεσίες των ακριβότερων ανταγωνιστών του. Ένα άλλο πρόγραμμα κατάλληλο γι’ αυτήν την εργασία είναι το DaVinci Resolve, του οποίου η lite έκδοση είναι δωρεάν και σας επιτρέπει, ανάμεσα στα άλλα, να δείτε το υλικό σας και να το μετατρέψετε σε αρχεία χαμηλότερου όγκου ή ανάλυσης για ευκολότερη διαχείριση. Φυσικά η εφαρμογή αυτή έχει ως κύριο σκοπό το color correction αλλά σίγουρα είναι ένα καλό εργαλείο και για τον DIT. Άλλα χρήσιμα προγράμματα είναι το REDCINEX PRO, ένα software αποκλειστικά αφιερωμένο στην διαχείριση υλικού από κάμερες της εταιρίας Red, και το Aja Datacalc, μια απλή εφαρμογή για τον υπολογισμού του ψηφιακού όγκου των αρχείων βίντεο που θα καταγράψει η κάμερα σας.

Silverstack: screenshot

Το Silverstack

REDCINE-X PRO: screenshot

REDCINE-X PRO

Εδώ ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος του αφιερώματος στα κινηματογραφικά προγράμματα. Στο επόμενο μέρος θα αναλύσουμε χρήσιμες εφαρμογές κατά την καταγραφή του ήχου στο γύρισμα, απαραίτητες ψηφιακές βιβλιοθήκες και φυσικά τα πληρέστερα software της αγοράς για την διαδικασία του post production, από το μοντάζ μέχρι και την τελική προβολή.

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: CAMERA 46

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Αλέξανδρος Καπιδάκης

Σπούδασε στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδικότητα στην Διεύθυνση Φωτογραφίας. Ακολούθησε μετεκπαίδευση στην International Colorist Academy, με θέμα το κινηματογραφικό Color Correction. Εργάστηκε ως Διευθυντής Φωτογραφίας, Α’ Βοηθός Φωτογραφίας και Colorist σε ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, διαφημιστικά και βίντεο κλιπ. Υπεύθυνος για το περιοδικό Professional Camera and Μicrophone.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;