Photonet Περιοδικά

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΩΝ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΝΤΖΟΛΑΣ

Tαξιδιωτικές εικόνες με προσωπική, ιδιαίτερη ματιά.

Παρουσιάζοντας μια σειρά εικόνων ταξιδιωτικού προσανατολισμού αλλά και πιο «προσωπικής» προσέγγισης, ο αναγνώστης μας αποδεικνύει πως σίγουρα ξέρει να χρησιμοποιεί και να αξιοποιεί τον εξοπλισμό του, έχοντας παράλληλα «άποψη» ακόμη και σε λήψεις συνηθισμένης θεματολογίας.

Πολύ ενδιαφέρουσα απόδοση ενός συνηθισμένου θέματος στην πρώτη λήψη (φωτό επάνω) όπου ο φωτογράφος επέλεξε αφενός τον κανόνα των «τρίτων», δίνοντας έμφαση στον εντυπωσιακό ουρανό, αφετέρου δεν φοβήθηκε να αξιοποιήσει το μνημείο του ναού μόνο ως σιλουέτα. Ίσως μια επιλογή κάδρου με λιγότερο σκούρο όγκο στη βάση, να αναδείκνυε ακόμη περισσότερο το μνημείο.

Κριτική εικόνων: Δημήτρης Καρατζόλας

Εξαιρετικό παιχνίδι αντίθεσης μεταξύ του λευκού τοπίου και του μαύρου ράσου. Καλή και η σύνθεση της εικόνας όπως και η ετοιμότητα του φωτογράφου να “πιάσει” το στιγμιότυπο την ώρα που περνούσε ο ιερέας.  Μόνη ίσως πρότασή μας, εφόσον η ώρα και η θέση του φωτός δεν επέτρεπε μπλε ουρανό, θα ήταν η μετατροπή της εικόνας σε ασπρόμαυρη. Η επιλογή αυτή, θα προσέδιδε μια πιο ποιητική –αν και ομολογουμένως πιο τετριμμένη– αίσθηση.

Κριτική εικόνων: Δημήτρης Καρατζόλας

Αυτή η φωτογραφία είναι «έτοιμη», από έργο του Σαλβαντόρ Νταλί, που εκτίθεται στο μουσείο του. Ωστόσο έχει ενδιαφέρον το κάδρο που επέλεξε ο φωτογραφός να «απομονώσει» για τη λήψη του. Τόσο το καδράρισμα όσο και η αντίθεση μεταξύ της ασπρόμαυρης εικόνας και του έντονα κόκκινου κοσμήματος, δημιουργούν μια καλή τμηματική αναπαραγωγή – ενθύμιο του έργου του μεγάλου ζωγράφου.

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: PHOTONET 180


Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;