Photonet Περιοδικά

ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΤΙ

Πώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας λήψης;

Η Nikon συνεργάστηκε με τον Eyetracker, έναν από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έρευνας για την παρακολούθηση της αντίδρασης του ματιού, προκειμένου να αναλύσει τη ματιά διαφορετικών τύπων επαγγελματιών φωτογράφων κατά το στήσιμο και τη λήψη μιας φωτογραφίας.

Αυτά τα αποτελέσματα τέθηκαν σε σύγκριση με τον τρόπο με τον οποίο ένας ερασιτέχνης έκανε την ίδια λήψη. Όλοι οι επαγγελματίες φωτογράφοι τράβηξαν τις φωτογραφίες τους παράλληλα με τον ερασιτέχνη, υπό τις ίδιες συνθήκες και με την ίδια φωτογραφική μηχανή Nikon D3200.

Ας δούμε τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν:

  • Οι επαγγελματίες αφιερώνουν τρεις φορές περισσότερο χρόνο: Οι επαγγελματίες φωτογράφοι αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο για να τραβήξουν μια καλή φωτογραφία. Όταν αφέθηκαν να τριγυρίσουν στο χώρο και να βρουν την καλύτερη γωνία, χρειάστηκαν περίπου από 10 λεπτά έως 10,45 λεπτά, για να εντοπίσουν την εικόνα που πίστευαν ότι καταγράφει καλύτερα τη σκηνή – χρειάστηκαν δηλαδή κατά μέσο όρο 10,22 λεπτά και στις τρεις περιπτώσεις. Αυτός ο χρόνος ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από το μέσο χρόνο των 2,43 λεπτών που χρειάστηκε ο ερασιτέχνης στις τρεις λήψεις, για να βρει την καλύτερη εικόνα.
  • Οι επαγγελματίες εξετάζουν πολύ περισσότερο τις διαφορετικές λήψεις μιας σκηνής:
    Είναι πολύ εύκολο να επικεντρωθείτε σε ένα τμήμα της σκηνής σας που πιστεύετε ότι θα σας δώσει την καλύτερη λήψη και να χάσετε άλλες, εξαιρετικές ευκαιρίες φωτογράφισης. Και στις τρεις σκηνές, οι επαγγελματίες εξέταζαν συνεχώς περισσότερες διαφορετικές δυνατές λήψεις σε σχέση με τον ερασιτέχνη, ο οποίος εξέταζε οχτώ πιθανές λήψεις σε σύγκριση με τις 29 λήψεις των επαγγελματιών. Δηλαδή, οι επαγγελματίες είχαν τουλάχιστον τρεισήμισι ευκαιρίες περισσότερες, για να τραβήξουν μια εξαιρετική φωτογραφία σε μία σκηνή. Αυτό ήταν πιο αισθητό στην ταξιδιωτική φωτογράφιση, κατά την οποία ο ερασιτέχνης εξέτασε μόνο δύο διαφορετικά στησίματα, ενώ ο επαγγελματίας εξέτασε 12 στησίματα.
  • Κοιτάξτε πάνω, κάτω, πίσω, στο βάθος: Μία από τις πιο αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ του ερασιτέχνη και του επαγγελματία ήταν τα σημεία στα οποία κοιτούσαν, προκειμένου να στήσουν το κάδρο τους. Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσετε να κοιτάζετε τη σκηνή. Είναι πολύ εύκολο να δείτε αμέσως δύο διαφορετικά σημεία στα οποία θέλετε να εστιάσετε και να αγνοήσετε όλα τα υπόλοιπα. Ενώ τριγυρίζετε σε διάφορα σημεία, κρατήστε το κεφάλι σας ψηλά και κοιτάξτε γύρω – μην σπαταλάτε αυτόν το χρόνο για να εξετάσετε στοιχεία που έχετε ήδη τραβήξει. Κατά τη διάρκεια της λήψης, οι επαγγελματίες τριγύριζαν στο χώρο πολύ περισσότερο, εξετάζοντας τη σκηνή και ψάχνοντας τα στοιχεία που θα συνέθεταν μια εντυπωσιακή φωτογραφία, ενώ ο ερασιτέχνης απλά κοιτούσε προς την κατεύθυνση προς την οποία περπατούσε ή κοιτούσε απευθείας στο θέμα το οποίο είχε αποφασίσει ότι θα αποτελούσε την επόμενη λήψη του.
  • Όσο λιγότερα τόσο καλύτερα: Όλες οι τελικές φωτογραφίες των επαγγελματιών εστίαζαν σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της σκηνής που προσπαθούσαν να καταγράψουν, ενώ ο ερασιτέχνης ανάλωσε το χρόνο του προσπαθώντας να χωρέσει όλα τα στοιχεία και να απεικονίσει ολόκληρη τη σκηνή. Οι επαγγελματίες αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο στον εντοπισμό της πιο ενδιαφέρουσας πτυχής και στην εύρεση της καλύτερης γωνίας από την οποία θα την τραβούσαν.
  • Αρκεστείτε σε αυτά που έχετε: Οι επαγγελματίες προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στις συνθήκες κάθε σεναρίου και τις χρησιμοποίησαν προς όφελός τους. Ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας αντιπαρέβαλε τις φωτεινές καμπίνες παραλίας με τις μουντές καιρικές συνθήκες και μελέτησε το συνδυασμό των φυσικών στοιχείων με τις ανθρώπινες κατασκευές. Επίσης, εξέτασε διάφορα στησίματα, τα οποία περιλάμβαναν ομπρέλες, επειδή πρόσθεταν ένα ενδιαφέρον σχήμα σε μια ούτως ή άλλως απλή εικόνα.

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: PHOTONET 158

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο