Know How

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΝΑ ΔΥΝΑΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΣΤΟ ΜΩΡΟ ΣΑΣ!

Η φωτογραφία που βλέπετε είναι προϊόν μια πολύ απλής λήψης – ανακαλύψτε πώς γίνεται!

Το …”θέμα” δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί! Την εποχή που έγινε η συγκεκριμένη λήψη υπήρχε ένα μωρό στην οικογένεια, που μάλιστα είχε εξοικειωθεί με το φακό, αφού είχε συνηθίσει να φωτογραφίζεται 4-5 φορές την εβδομάδα! 

Μία από τις δυσκολίες που συνάντησα απαθανατίζοντάς το καθόλο το διάστημα που μεγάλωνε είναι ότι η προσοχή του (όπως και όλων των μωρών φυσικά) ήταν πολύ εύκολο να αποσπαστεί, και ως εκ τούτου απαιτείτο ένα καλό σύστημα αυτόματης εστίασης, ικανότητα προβλεψης της επόμενης θέσης του και βέβαια φακοί που να αποδίδουν πολύ καλά στα ανοιχτά διαφράγματα.

Σπανίως είχα χρησιμοποιήσει φλας. Προτιμούσα σχεδόν πάντα να δουλεύω με φυσικό φως, γι’ αυτό θεωρώ ότι η δυνατότητα που σου δίνουν φακοί με διάφραγμα f/2 ή φωτεινότερο είναι αναντικατάστατη. Ανάλογα με το φακό που χρησιμοποιούσα και την ελάχιστη απόσταση εστίασης που επέτρεπε, αναπροσάρμοζα ανάλογα τη γωνία λήψης.

Με έναν 85άρη, όπως ο AF-S Nikkor 85mm f/1.8G, του οποίου η ελάχιστη απόσταση εστίασης είναι περί τα 80cm, συνήθιζα να φωτογραφίζω υπό αρκετά μεγάλη γωνία, είτε ψηλότερα από το θέμα, είτε από επίπεδο αρκετά χαμηλότερο. Δε χρειάζεται να τονίσω ότι η ακρίβεια εστίασης με φωτεινούς φακούς αυτού του είδους είναι καθοριστικής σημασίας, εξ’ ου και απαιτείται να έχει κάποιος απόλυτη εμπιστοσύνη στον εξοπλισμό του.

Η φωτογραφία που παρουσιάζεται για τις ανάγκες του άρθρου είναι μια πολύ απλή λήψη. Ένας ενήλικας καθόταν με πλάτη στη μπαλκονόπορτα (σε μικρή απόσταση) και κρατούσε το μωρό με τέτοιο τρόπο ώστε του επέτρεπε να περιστρέφει το κεφάλι του, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες τρισδιάστατες σκιές. Για να περιορίσω το έντονο κοντράστ, χρειάστηκε να μαλακώσω το φως τραβώντας την κουρτίνα. Έκανα μεγάλη προσπάθεια να πετύχω στιγμές που ήταν εντελώς ακίνητο, κάτι που μου εξασφάλιζε μεγαλύτερη ακρίβεια στην αυτόματη εστίαση.

Είναι από τις ελάχιστες φορές που δεν έχω χρησιμοποιήσει καθόλου Photoshop. Η τελική εικόνα είναι απόρροια επεξεργασίας αποκλειστικά από το Camera Raw.


Θέλεις να μαθαίνεις άμεσα όλες τις ειδήσεις του Photonet;
Θέλεις ακόμα περισσότερα νέα για τη φωτογραφία;

 

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Ιnstagram

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!




Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο