Know How

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ

Πώς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε δημιουργικά την εποχή, ενδυναμώνοντας το portfolio σας!

Οι συμβουλές και τα φωτογραφικά παραδείγματα που ακολουθούν θα σας εμπνεύσουν αλλά και θα σας καθοδηγήσουν προκειμένου να δημιουργήσετε τις δικές σας λήψεις!

Γιώργος Τσάφος

Οι γήινοι τόνοι επικρατούν τους ανοιξιάτικους μήνες και είναι πάντα καλή ιδέα να τους αναγνωρίζετε, να τους απομονώνετε και να τους φωτογραφίζετε. Το σημαντικότερο όλων όμως -πέρα από το ίδιο το θέμα- είναι η ώρα που θα επιλέξετε να κάνετε τη λήψη σας. Επιλέξτε να είναι αργά το απόγευμα για να έχετε μεγάλες πλάγιες σκιές που αναδεικνύουν καλύτερα τις επιφάνειες και ακόμα θερμότερο και πιο κορεσμένο χρώμα. Καλό είναι να μην αναμειγνύετε πολλούς διαφορετικούς γήινους τόνους και να διατηρείτε το κάδρο όσο γίνεται πιο απλό. – Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Χωρίς καμία αμφιβολία, οι φωτογραφίες που έχουν ως βασικό θέμα το ανθρώπινο στοιχείο είναι οι πιο ενδιαφέρουσες και οι πιο διαχρονικές. Στις ανοιξιάτικες εξορμήσεις σας θα βρείτε πάμπολλες ευκαιρίες να φωτογραφήσετε ανθρώπους. Πειραματιστείτε με διαφορετικές γωνίες, αλλά θα συμβούλευα να επιχειρήσετε οπωσδήποτε λήψεις από αρκετά χαμηλότερη γωνία και παράλληλη χρήση ευρυγώνιου φακού. Στο στάδιο της επεξεργασίας, αναδείξτε κάποιες από αυτές, μετατρέποντάς τις σε ασπρόμαυρες. – Γιώργος Τσάφος

Μενέλαος Μελετζής

Η επίσκεψη σ’ ένα ενυδρείο γι’ αυτούς που λατρεύουν το βυθό και τα είδη που διαβιούν σε αυτόν είναι πάντα μια πρόκληση. Όταν βρέθηκα στη Βαρκελώνη που διαθέτει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ενυδρείο, θεώρησα πρόκληση το να φωτογραφίσω εκεί. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε χωρίς flash, με υψηλή ευαισθησία 3200 ISO. Η επαφή με τα πανέμορφα θαλάσσια είδη με εξίταρε, και παρά τον ελάχιστο χρόνο που είχα στη διάθεσή μου, κατάφερα να βγάλω μερικές ενδιαφέρουσες εικόνες. – Μενέλαος Μελετζής

Μενέλαος Μελετζής

Στην πανέμορφη Σίφνο γίνεται, κάθε Μάιο, την Παραμονή της Αναλήψεως, το μεγαλύτερο θρησκευτικό πανηγύρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής. Εκατοντάδες πιστοί συρρέουν για την παρακολούθηση της λειτουργίας και μαζί τους ιερείς και αρχιερείς. Το συγκεκριμένο στιγμιότυπο καταγράφηκε στα πλαίσια μιας σειράς εικόνων που μαζεύω γύρω από τη θρησκεία. Εντύπωση προκαλεί το ότι πλέον η τεχνολογία έχει εισβάλλει παντού: κυρίως οι νεότεροι ιερωμένοι εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες και την ευκολία καταγραφής που τους παρέχει. – Μενέλαος Μελετζής

Γιώργος Τσάφος

Είναι αρκετά εύκολο να γίνετε ακόμα πιο δημιουργικοί, κατά τη διάρκεια της νύχτας, εκμεταλλευόμενοι αποκλειστικά τον τεχνητό φωτισμό. Περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της παλιάς πόλης της Ρόδου, δεν μπορούσα παρά να σταθώ και να κάνω μερικές εικόνες του συγκεκριμένου θέματος. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα τρίποδο. Η αρχική χρωματική απόχρωση δεν μου άρεσε ιδιαίτερα κι έτσι έπαιξα λίγο με τις καμπύλες των χρωμάτων. – Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Ένα από τα αγαπημένα μου θέματα -ανεξαρτήτως μάλιστα εποχής- είναι οι παραδοσιακοί οικισμοί. Κάθε φορά που επισκέπτομαι μια περιοχή με παραδοσιακά χωριά, το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να βρίσκω εύκολα προσβάσιμα σημεία που προσφέρουν απεριόριστη θέα του τοπίου. Πριν απ’ όλα, όμως, ελέγχω τον προσανατολισμό της περιοχής και συγκεκριμενοποιώ τον τρόπο και τη γωνία που φωτίζεται από τον ήλιο. Τους μήνες με έντονη ηλιοφάνεια, βέβαια, αποφεύγω να φωτογραφίζω τέτοια θέματα με συνθήκες ημερήσιου φωτός. Προτιμώ να το κάνω πολύ νωρίς το πρωί -όπως στην προκειμένη περίπτωση- ή λίγο μετά το ηλιοβασίλεμα, όταν δηλαδή αρχίζει να σουρουπώνει. Η επιλογή αυτή είναι συνειδητή γιατί μου επιτρέπει να προσθέσω πινελιές τεχνητού (θερμού) φωτισμού χωρίς να χάνω
τη μαγεία και το χρώμα του φυσικού τοπίου. – Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Οι φάροι είναι ένα από τα θέματα που προσφέρονται για φωτογράφιση τους ανοιξιάτικους μήνες. Για τη συγκεκριμένη λήψη χρησιμοποίησα τρίποδο, σε μια προσπάθεια να μεγιστοποιήσω την ευκρίνεια της εικόνας. Επέλεξα ένα λιτό κάδρο: τα σύννεφα στο φόντο λειτουργούν, ενισχύοντας τη δυναμική του θέματος και προσθέτοντας ενδιαφέρον στην εικόνα. Δε θα ήταν το ίδιο αν είχα έναν απλό γαλάζιο ουρανό (σε αυτή την περίπτωση θα επέλεγα διαφορετικό κάδρο). Η τελική φωτογραφία είναι σε σημαντικό βαθμό αποτέλεσμα προσεκτικής επεξεργασίας, κατά την οποία προσπάθησα να αναδείξω τα χρώματα και να εξισορροπήσω το τονικό εύρος της εικόνας. – Γιώργος Τσάφος

Μενέλαος Μελετζής

Την ώρα που το φως της ημέρας φεύγει, η παραλία του Βόλου είναι σκέτη απόλαυση. Ίσως η καλύτερη ώρα για ατμοσφαιρικές φωτογραφίες. Τεχνητό φως και φως ημέρας δημιουργούν μια πανδαισία χρωμάτων και τόνων. – Μενέλαος Μελετζής

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.