Ενδιαφέρουν

“ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΦΙΛΟΥΣ” ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ PHOTOMETRIA PHOTOGRAPHY CENTER

Στις 20:30 σήμερα Σάββατο 9/12, το Photometria Photography Center (21ης Φεβρουαρίου 184, Ιωάννινα) υποδέχεται την Πηνελόπη Πετσίνη η οποία θα πραγματοποιήσει ομιλία με τίτλο: “Τοπογραφίες της Μνήμης: Αναπαραστάσεις, Αφηγήσεις, Ερμηνείες”.

Η μνήμη συνδέεται με τον τόπο ενώ η ιστορία με τα γεγονότα, γράφει ο Πιερ Νορά. Οι μνημονικοί τόποι δημιουργούνται από ένα παιχνίδι της μνήμης και της ιστορίας, μια αλληλεπίδραση των δύο παραγόντων που οδηγεί στον αμοιβαίο καθορισμό τους.

Στη διάλεξη παρουσιάζονται έργα της σύγχρονης διεθνούς και ελληνικής φωτογραφίας που πραγματεύονται το ζήτημα της ιστορικής μνήμης αλλά και την αμφίσημη συμβίωσή της με τη λήθη. Είτε καταγράφοντας τόπους όπου έλαβαν χώρα δραματικά γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας, είτε εστιάζοντας στα πρόσωπα και ενσωματώνοντας προσωπικές αφηγήσεις, τα έργα αυτά επιστρατεύουν την έννοια της μνήμης, όχι μόνο ως ένα μέσο σύνδεσής μας με το παρελθόν αλλά και ως ένα μέσο αναπαράστασης που σχετίζεται και διαμορφώνει το παρόν και τον εαυτό μας.

BIO

Η Πηνελόπη Πετσίνη γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1973. Σπούδασε φωτογραφία στην Αθήνα και στη Βρετανία (University of London, Goldsmiths College και University of Derby) με υποτροφία του I.K.Y. Είναι διδάκτωρ των Τεχνών και των Ανθρωπιστικών Επιστημών με ειδίκευση στη φωτογραφία. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, τόσο ως προς τη θεωρία όσο και ως προς την πρακτική, εστιάζουν στη φωτογραφία και τη σχέση της με την ατομική και συλλογική μνήμη, την ιστορία και την πολιτική. Έχει εκθέσει και δημοσιεύσει εκτεταμμένα στην Ελλάδα και διεθνώς και τα τελευταία χρόνια αρθρογραφούσε συστηματικά στα Ενθέματα της εφημερίδας Αυγή.

Έχει επιμεληθεί σημαντικό αριθμό φωτογραφικών και εικαστικών εκθέσεων με πιο πρόσφατες τις ομαδικές «Μια Άλλη Ζωή: Ανθρώπινες Ροές / Άγνωστες Οδύσσειες» (Μουσείο Φωτογραφίας Θεσ/νίκης, 5-11/2016) και «Τόποι Μνήμης» (Μουσείο Μπενάκη, 6-7/2016). Στις πρόσφατες εκδόσεις της συγκαταλλέγονται το βιβλίο Τόποι Μνήμης: Φωτογραφία, Συλλογική Μνήμη και Ιστορία (Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας και Ίδρυμα ΝΕΟΝ, 2016) και ο συλλογικός τόμος Λογοκρισίες στην Ελλάδα (Αθήνα: Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ, 2016) τον οποίο συνεπιμελήθηκε με το Δημήτρη Χριστόπουλο. Τμήμα της δεκαετούς ερευνητικής εργασίας της πάνω στον Ψυχρό Πόλεμο, σε συνεργασία με το Νίκο Παναγιωτόπουλο, παρουσιάστηκε στις ατομικές εκθέσεις «Aufarbeitung: The Wall» στην 5η Μπιενάλε του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη, 9-10/2015) και «Restricted Areas» (Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων, 10/2015).

Διδάσκει θεωρία φωτογραφίας και σύγχρονης τέχνης από το 2004 (Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, ΤΕΙ Αθήνας / Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών). Οργάνωσε και δίδαξε στο πρόγραμμα της Φωτογραφίας στα πλαίσια του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (2012-16). 

 






Aρθρογράφος

Μαίρη Μελετζή

Απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Αγαπά την φωτογραφία, αφού από όλα τα μέσα έκφρασης, είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο. Η φωτογραφία είναι βασικό μέσο έκφρασής της και η έρευνα την συναρπάζει. Επιπλέον, ασχολείται με τον αθλητισμό.