Photonet Studies

PHOTONET STUDIES 2020

© Xριστίνα Καλλιγάννη / Νέα Υόρκη, 2006

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΛΛΙΓΙΑΝΝΗ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Πώς αιχμαλωτίζει κανείς την αίσθηση ενός ταξιδιού; Πόσες εικόνες μπορούν να αναδείξουν τη γοητεία ενός τόπου, ξένου ή και του δικού μας; Τι κρατάμε για εμάς, τι δείχνουμε στους άλλους; Πώς να χωρέσουν σε ένα φωτογραφικό καρέ τα χιλιάδες χρώματα, τα αρώματα, τα βλέμματα, οι εμπειρίες και η γνώση όλων των τόπων της γης;

Το σεμινάριο στοχεύει στο να συνδράμει τους συμμετέχοντες να διαμορφώσουν ή να εξελίξουν, αισθητικά και τεχνικά, την προσωπική τους ματιά προς έναν από τους πιο δημοφιλείς κλάδους της φωτογραφίας, το ταξίδι. Μέσα από την εξέταση της ιστορίας της ταξιδιωτικής φωτογραφίας και της διαμόρφωσής της στα σύγχρονα αισθητικά και πληροφοριακά δεδομένα, με συζήτηση για τη δουλειά των ήδη καθιερωμένων φωτογράφων αλλά και των πιο επιδραστικών μέσων, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τις διαφορετικές προσεγγίσεις του μέσου και των δυνατοτήτων του. Ταυτόχρονα, με μικρές ασκήσεις, θα έρθουν σε επαφή με τις δικές τους κλίσεις και προτιμήσεις, και θα έχουν μια πρώτη ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δικές τους ικανότητες ως προς τη δημιουργία μικρών ταξιδιωτικών ιστοριών.

Στον κύκλο των 5 δίωρων συναντήσεων, οι συμμετέχοντες μαζί με την εισηγήτρια θα εξερευνήσουν:

Πρώτη συνάντηση

  • Τι ορίζουμε ως “ταξιδιωτική” φωτογραφία
  • Ιστορία της ταξιδιωτικής φωτογραφίας
  • Πώς επιλέγουμε τόπους και προορισμούς
  • Πώς επιλέγουμε εξοπλισμό
  • Ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις στην ταξιδιωτική φωτογραφία
  • Οι επιρροές του National Geographic

Δεύτερη συνάντηση

  • Πώς προετοιμαζόμαστε για ένα φωτογραφικό ταξίδι
  • Συγκέντρωση πληροφοριών για θρησκεία, ήθη, έθιμα, απαγορεύσεις, καιρό και κινδύνους
  • Χρήση και εγκυρότητα ταξιδιωτικών οδηγών και ιστοσελίδων
  • Η προετοιμασία της φωτογραφικής τσάντας
  • Πώς οργανώνουμε το χρόνο μας ανάλογα με τις δυνατότητες παραμονής
  • Πώς εγκλιματιζόμαστε φωτογραφικά με τον τόπο που επισκεπτόμαστε

Τρίτη συνάντηση

  • Τοπία: φυσικά, αστικά, “κλασικά” και πιο ιδιαίτερα ανάλογα με τον προορισμό
  • Πορτρέτα: αυθόρμητα και στημένα. Η αντιμετώπιση του κόσμου σαν φωτογράφοι σε ξένο μέρος σε αντιδιαστολή με τη φωτογράφιση του κόσμου στην πόλη μας.
  • Πότε και γιατί φωτογραφίζουμε με τρίποδο
  • Νυχτερινό τοπίο

Άσκηση για την επόμενη συνάντηση: μία φωτογραφία από οποιοδήποτε σημείο της Αθήνας, την οποία οι συμμετέχοντες θα θεωρήσουν ενδιαφέρουσα.

Τέταρτη συνάντηση

  • Λαογραφική προσέγγιση: φωτογράφιση εθίμων και παραδοσιακών εκδηλώσεων του τόπου που επισκεπτόμαστε
  • Ιδιατερότητες φωτογράφισης σε θρησκευτικούς τόπους
  • Φωτογράφιση σε μέρη με ζώα (πάρκα, κήποι, ενυδρεία)
  • Φωτογράφιση δρόμου
  • Παραδοσιακές/ ακαδημαϊκά σωστές λήψεις και υπερβάσεις για προσωπικό στιλ
  • Συζήτηση φωτογραφιών άσκησης

Άσκηση για την επόμενη συνάντηση: μία φωτογραφία, από οποιοδήποτε σημείο της Αθήνας, με λαογραφικό ενδιαφέρον ή μια χαρακτηριστική σκηνή “δρόμου” της ελληνικής πρωτεύουσας.

Πέμπτη συνάντηση

  • Επιλογή φωτογραφιών από κάθε ταξίδι (για την προσωπική συλλογή μας, για παρουσίαση σε ταξιδιωτικό άρθρο, για συμμετοχή σε ομαδική έκθεση ή για οργάνωση προσωπικής έκθεσης)
  • Η απόφαση για παρουσίαση σε ασπρόμαυρο
  • Η χρησιμότητα της λεζάντας
  • Τρόποι γραφής υποστηρικτικού κειμένου για τη φωτογραφική μας δουλειά
  • Συζήτηση φωτογραφιών άσκησης

Σε κάθε συνάντηση, οι συμμετέχοντες θα βλέπουν φωτογραφίες και άρθρα αναγνωρισμένων φωτογράφων και της εισηγήτριας, και θα συζητούν με βάση αυτά και τις δικές τους ιδέες και ερωτήσεις.

Μετά από κάθε συνάντηση, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά αναλυτικές σημειώσεις με φωτογραφικά παραδείγματα.

Το σεμινάριο με μια ματιά

  • Ημερομηνίες διεξαγωγής: Τρίτη 6, 13, 20, 27 Οκτωβρίου & Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020
  • Χώρος: Αίθουσα σεμιναρίων Νexus Publications AE (Γράμμου 2, Άγιοι Ανάργυροι)
  • Ώρα έναρξης: 7μμ
  • Διάρκεια: 2 ώρες/σεμινάριο
  • Σύνολο ωρών: 10 (5 συναντήσεις)
  • Κόστος συμμετοχής: 125€

Η Χριστίνα Καλλιγιάννη συνεργάστηκε για δέκα χρόνια με το ΓΕΩτρόπιο της Ελευθεροτυπίας και τα Ταξίδια της Καθημερινής, συμμετέχοντας σε δημοσιογραφικές αποστολές (press trips) αλλά και οργανώνοντας προσωπικά ταξίδια που δημοσιεύονταν στα εν λόγω ένθετα. Οι συνεργασίες της περιλαμβάνουν και άλλα ταξιδιωτικά έντυπα (Departure blvd, Camper Travel) ενώ για δέκα χρόνια ήταν μόνιμη συνεργάτιδα του τεχνικού περιοδικού Photonet και Professional. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια –παράλληλα με την προσωπική φωτογραφική της δουλειά– είναι υπεύθυνη συντονισμού και οργάνωσης σε Φεστιβάλ Φωτογραφίας (MEdpHOTO Festival 2016-2018, Athens Photo World 2018 – παρόν).


PHOTONET SΤUDIES 2021: ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Η πληρωμή στα γραφεία μας γίνεται μόνο με μετρητά. Για τις πληρωμές μέσω web-banking ή μέσω τραπεζικής κατάθεσης, το IBAN Λογαριασμού Εθνικής Τράπεζας είναι: GR75 0110 1110 0000 1114 7023 524. Δικαιούχος ΝΕXUS PUBLICATIONS AE. Xρησιμοποιήστε το ονοματεπώνυμό σας και τη φράση "Σεμινάρια Photonet" ως αιτιολογία της κατάθεσης. Οι μειωμένες τιμές της προσφοράς early bird ισχύουν για πληρωμές που θα γίνουν μέχρι τις 5/9/21. Προσοχή: δεν χρειάζεται να δηλώσετε συμμετοχή σε κάθε ένα σεμινάριο ξεχωριστά! Αφού επιλέξετε συνολικά όσα και όποια σεμινάρια σας ενδιαφέρουν, συμπληρώστε τη φόρμα μία και μόνη φορά, και πατήστε ΑΠΟΣΤΟΛΗ!
Δηλώστε μας την ακριβή διεύθυνσή σας. Παρακαλούμε συμπληρώστε οπωσδήποτε: οδό, αριθμό, περιοχή και ταχυδρομικό κώδικα.
IBAN Λογαριασμού Εθνικής Τράπεζας: GR75 0110 1110 0000 1114 7023 524. Δικαιούχος ΝΕXUS PUBLICATIONS AE. Xρησιμοποιήστε το ονοματεπώνυμό σας και τη φράση "Σεμινάρια Photonet" ως αιτιολογία της κατάθεσης. Η κατάθεση ή η πληρωμή μέσω μετρητών πρέπει να γίνει εντός δύο (2) ημερών από την αποστολή της οnline εγγραφής σας.
Συμπληρώνετε τα παραπάνω στοιχεία ΜΟΝΟ σε περίπτωση που επιθυμείτε έκδοση τιμολογίου για την πληρωμή σας.
 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.