Know How Τεχνικές

ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟ STUDIO ΦΩΤΙΣΤΙΚΟ

Δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται – αλλά το αποτέλεσμα θα σας δικαιώσει!

Μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια λήψη πορτρέτου υψηλών απαιτήσεων με τον ελάχιστο δυνατό εξοπλισμό; Ο φωτογράφος Manny Ortiz ισχυρίζεται πως είναι απολύτως εφικτό να το καταφέρετε, χρησιμοποιώντας ένα μόνο φως στούντιο, και ζητάει λιγότερα από τέσσερα λεπτά του χρόνου σας για να εξηγήσει το πώς!

«Το να δουλέψετε με ένα μόνο φως δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται», προειδοποιεί ο δημιουργός, καθώς υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να προσέξετε, με δεδομένο πως οι κακά ελεγχόμενες σκιές μπορούν να καταστρέψουν τις εικόνες σας. «Είναι όλα σχετικά με την τοποθέτηση του φωτός» διαπιστώνει. Όταν φωτογραφίζει με ένα μόνο φως, ο Ortiz τοποθετεί τη φωτιστική πηγή του σχεδόν ένα μέτρο ψηλότερα από το κεφάλι του μοντέλου, στρέφοντας τη δέσμη της προς τα κάτω, επιτυγχάνοντας ένα κολακευτικό αποτέλεσμα στο πρόσωπο, που θυμίζει ζωντανό γλυπτό, με ελκυστικές σκιές σε κοντράστ. Προσοχή όμως: αν το φως τοποθετηθεί πολύ ψηλά τότε θα καλύψει μόνο το μέτωπο και θα αφήσει τα μάτια στη σκιά. Έτσι, θα χάσετε τόσο τα περιβόητα catchlights όσο και τις σκιές.

Λήψη με (αριστερά) και χωρίς (δεξιά) catchlights.

Όπως μαρτυρά και η λήψη που δημοσιεύουμε στην κορυφή της σελίδας, το softbox είναι τοποθετημένο στα δεξιά της φωτογραφικής μηχανής του Ortiz, σε ένα σημείο αρκετά κεντρικό, επειδή προσφέρει ένα ομοιόμορφο φως με ελάχιστη σκιά. Έτσι εξασφαλίζεται περισσότερη ευελιξία στην τοποθέτηση και στο ποζάρισμα του μοντέλου.

Η μετακίνηση του φωτός προς τα πλάγια θα δημιουργήσει μεν μια πιο δραματική σύνθεση, λόγω των αυξημένων σκιών, αλλά το μοντέλο δεν θα είναι πλέον να γυρίσει προς την αντίθετη κατεύθυνση το πρόσωπό του γιατί αυτό θα πέσει εντελώς στη σκιά.

Για ποιο δυναμικά αποτελέσματα μπορείτε να προσθέσετε έναν ανακλαστήρα εάν θέλετε να κάνετε fill-in στις σκιές, επιτυγχάνοντας παράλληλα ένα πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα αναφορικά με τα catchlights. Ένας ανακλαστήρας τοποθετημένος στο πλάι μπορεί επίσης να προσφέρει την ψευδαίσθηση μιας λήψης με παράλληλη χρήση δύο φωτιστικών.

Δείτε το video και ανακαλύψτε όλες τις συμβουλές του φωτογράφου. Παρά την εξάλεπτη διάρκειά του, όλες οι συμβουλές που αφορούν τις τεχνικές λήψεις παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια των πρώτων 3.5 λεπτών. Ο υπόλοιπος χρόνος αφιερώνεται στον εξοπλισμό που ο Ortiz έχει επιλέξει να χρησιμοποιεί.

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Black Friday 2018 - οι προσφορές ξεκίνησαν: 
τι πρέπει να προσέξετε προτού αγοράσετε!

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο