Portfolios

ΕΝΑΣ TAΞΙΤΖΗΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ!

Πώς το πίσω κάθισμα του οχήματος του Ryan Weideman στη Νέα Υόρκη μετατράπηκε σε φωτογραφικό studio!

Το 1980, ο Ryan Weideman ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για να γίνει φωτογράφος δρόμου. Οι απαιτήσεις της καθημερινότητας τον υποχρέωσαν να γίνει οδηγός ταξί, προκειμένου να εξασφαλίζει τα προς το ζην. Ωστόσο δεν εγκατέλειψε στιγμή το όνειρό του, βρίσκοντας τελικά τρόπο να το υλοποιήσει!

Όταν έφτασε στο Mεγάλο Μήλο, ο Weideman είχε ήδη θεμελιώσει τις θεωρητικές φωτογραφικές του γνώσεις, έχοντας αποφοιτήσει από το California College of Arts & Crafts και είχε διαμορφώσει ένα προσωπικό στυλ λήψης, το οποίο είχε επηρεαστεί σημαντικά από σημαντικούς φωτογράφους της περιόδου, όπως οι Lee Friedlander και Mark Cohen.

Ωστόσο, μετά από ένα μόλις μήνα παραμονής στη Νέα Υόρκη, ο δημιουργός αντιλήφθηκε πως είχε πιο επείγοντα θέματα να αντιμετωπίσει και να επιλύσει, με κορυφαίο εξ’ αυτών τα χρήματα που απαιτούνταν για να είναι σε θέση να πληρώσει το ενοίκιο ενός καταλύματος στη Δυτική 43η οδό το οποίο είχε εξασφαλίσει (και στο οποίο ζει ακόμα). Μια τυχαία συνάντηση με ένα γείτονα που οδηγούσε ταξί, ήταν αρκετή για να αποκτήσει ο Weideman ένα νέο επάγγελμα, το οποίο συνέχισε να εξασκεί, ως μερική απασχόληση, για πάνω από τριάντα χρόνια!

«Μετά την πρώτη μόλις εβδομάδα οδήγησης του ταξί συνειδητοποίησα τις φωτογραφικές προοπτικές της συγκεκριμένης ενασχόλησης», σχολιάζει. «Πάρα πολλοί ενδιαφέροντες και διαφορετικοί τύποι ανθρώπων φιλοξενήθηκαν στο πίσω κάθισμα του αμαξιού μου. Η φωτογράφισή τους ήταν η απόλυτα λογική συνέχεια για μένα. Η εναλλαγή ήταν διαρκής: συναρπαστικοί και εμπνευσμένοι άνθρωποι δημιουργούσαν τη δική τους μοναδική ατμόσφαιρα σε κάθε λήψη».

Προκειμένου να μη χάνει καθόλου χρόνο για τη δημιουργία κάθε εικόνας, ο Weideman αποφάσισε να συμπεριλάβει και τον εαυτό του σε πολλές λήψεις. Από τις 5 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί κάθε σαββατοκύριακο, το εσωτερικό της καμπίνας του έγινε το στούντιό του! Μελετούσε με προσοχή τα τεκταινόμενα του πίσω καθίσματος, περιμένοντας, κάθε φορά, την κατάλληλη στιγμή για να κάνει τη λήψη. Μερικές φορές ζητούσε την άδεια των μοντέλων του, κάποιες άλλες το φλας άναβε «κατά λάθος». Καθώς τα χρόνια περνούσαν, η δεξιότητά του βελτιωνόταν και ήταν πια σε θέση να καταλάβει άμεσα αν ένα πρόσωπο άξιζε να απαθανατιστεί ή όχι, ενώ δεν ήταν λίγες και οι φορές που έβλεπε ένα άνθρωπο στο δρόμο, τον οποίο θυμόταν πως έχει φωτογραφίσει.

Σήμερα, εικόνες του συμπεριλαμβάνονται στις συλλογές πολλών αναγνωρισμένων φορέων, όπως το Μουσείο Μπρούκλιν, το Μουσείο του Όκλαντ και το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγου. Τα βραβεία του περιλαμβάνουν το Grant Fellowship Guggenheim (1992-1993), το New York Foundation for the Arts Fellowship (1986-1987) και το NEA Fellowship Grant.

Οι χαρακτηριστικές φωτό που ακολουθούν προέρχονται από τις συλλογές του In my Taxi & Out My Taxi.

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

Self-Portrait with Dianne Brill, 1986 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Self-Portrait with Couple, Woman in Bandage, 1986 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Ruby Duby Do, 1982 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

Mystery Couple, 1998 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

In the Shadows, Lower East Side, 1992 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Homage to Robert Frank, 1997 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Self-Portrait with Passenger Allen Ginsberg, 1990 Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

…ναι, σε αυτή τη λήψη του 1990, ο επιβάτης στο πίσω κάθισμα είναι ο Allen Ginsberg!

Untitled (Out My Taxi, #3) Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Untitled (Out My Taxi, #38) Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

Untitled (Out My Taxi, #177) Gelatin silver print 16 x 20 in. (40.64 x 50.8 cm)

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

A Taxi Driver Spent 30 Years Photographing His Passengers Through The Streets Of New York

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;