Market Νέα

ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ;

Samsung Techonomic

Η επιστροφή της τηλεόρασης – ο ημερήσιος χρόνος θέασης αυξήθηκε κατά μισή ώρα

• Πανευρωπαϊκά 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης το 2015 σε σχέση με πέρσι.
• Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά) παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά). Συγκεκριμένα στην Ελλάδα σε μία τυπική ημέρα, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης είναι λίγο πιο κάτω από τρεις ώρες.
• 39% των Ευρωπαίων κατεβάζουν τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα (αύξηση από το 29% το 2014). Στην Ελλάδα το 64% κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα και video.
• Ένας στους πέντε πλέον χρησιμοποιούν το κινητό/ tablet/ ΗΥ ή το laptop τους για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 23%.

Παρά τη διαδεδομένη χρήση των smartphones, tablets και άλλων συσκευών που προσφέρουν ψυχαγωγία, η τηλεόραση είναι και πάλι η προτιμώμενη επιλογή για τους χρήστες, που θέλουν να καταναλώσουν περιεχόμενο από το σπίτι. Για τις οικογένειες στην Ευρώπη, η παρακολούθηση τηλεόρασης, ενώ κάνουν tweets και κατεβάζουν περιεχόμενο, έχει γίνει η νέα συνήθεια.

Η ψυχαγωγία στο σπίτι σε ρυθμό ανάπτυξης

• Υπάρχει αύξηση 26% στην εβδομαδιαία χρήση οικιακών συσκευών για μαγειρική ή καθαριότητα. Ο χρόνος χρήσης των συσκευών για μαγειρική στην Ευρώπη είναι συνήθως 1 ώρα και 6 λεπτά την ημέρα, 14 λεπτά περισσότερο από ότι το 2014.
• Η μεγαλύτερη αύξηση σε ημερήσια χρήση συσκευών είναι στις οικιακές συσκευές με 84% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά (αύξηση 12% σε σχέση με το 2014). Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 81%.
• 46% των καταναλωτών (47% για την Ελλάδα) χρησιμοποιούν πλέον συσκευές καθαριότητας καθημερινά (πανευρωπαϊκή αύξηση 13% συγκριτικά με το 2014).

Τα πολλά διαθέσιμα προγράμματα μαγειρικής, η αύξηση των ‘celebrity’ σεφ και ο αυξανόμενος αριθμός των food bloggers και ‘YouTube stars’ έδωσαν άλλη πνοή στην μαγειρική. Το πλούσιο διαθέσιμο περιεχόμενο, που παρουσιάζει πώς να μαγειρεύεις εντυπωσιακά, υποδεικνύει μία αύξηση στο ενδιαφέρον των ανθρώπων να πειραματιστούν με νέα υλικά και τεχνικές. Και όχι μόνο για ειδικές περιστάσεις – 84% των Ευρωπαίων πλέον χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά. Επίσης, η ζήτηση για οικιακές συσκευές κουζίνας και καθαριότητας αυξήθηκε κατά ένα τρίτο.

Samsung Techonomic

Ενδιαφέροντα πορίσματα της έρευνας για την Ελλάδα
Το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα διαθέτει 19 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μεταξύ αυτών δύο τηλεοράσεις και τουλάχιστον ένα tablet. Παράλληλα, τo 99% των νοικοκυριών έχει στην κατοχή του ένα τουλάχιστον κινητό τηλέφωνο, με το 97% να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση με βασικότερους λόγους χρήσης την πρόσβαση στο email (96%), τις μηχανές αναζήτησης (87%) και τα sites κοινωνικής δικτύωσης (87%). Το ποσοστό χρήσης σε καθημερινή βάση για την τηλεόραση φτάνει το 90%, ίδιο ποσοστό με αυτό του Η/Υ ή laptop.

Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτό τον κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες την περισσότερη ώρα/ ημέρα δαπανούν στην παρακολούθηση τηλεόρασης – κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.

Αναφορικά τώρα με τη χρήση οικιακών συσκευών, το 81% χρησιμοποιεί συσκευές μαγειρικής καθημερινά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις συσκευές καθαριότητας αγγίζει το 47%. Σε εβδομαδιαία βάση, πάντως, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις οικιακές τους συσκευές (95% μαγειρικής και 99% καθαριότητας).

Από πλευράς δαπανών για περιεχόμενο, το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων (56%) πλήρωσε για να κατεβάσει μουσικό περιεχόμενο συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.