Mεγάλη Προσφορά Nitecore!
Know How

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΒΙΒΛΙΩΝ

Συμβουλές για αρχάριους!

Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο πεδίο, με το οποίο ορισμένοι επαγγελματίες φωτογράφοι έχουν επιλέξει να ασχολούνται κατ’ αποκλειστικότητα.

Η φωτογράφιση εξωφύλλων βιβλίων (και εν γένει εντύπων) έχει φυσικά ιδιαίτερες απαιτήσεις – οι σημαντικότερες από αυτές εξετάζονται στη συνέχεια, με οδηγό ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο του DPS.


Διαστάσεις και σύνθεση

Το πρώτο στοιχείο που πρέπει να λάβετε υπόψιν, πριν τις λήψεις σας, είναι η αναλογία των διαστάσεων του βιβλίου.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα εξώφυλλα έχουν κάθετο format, συνεπώς οι οριζόντιες εικόνες τοπίου, δεν αποτελούν, συνήθως, τις πιο ταιριαστές επιλογές. Πρακτικά ωστόσο, τα βιβλία μπορούν να εκτυπωθούν σε πολλά διαφορετικά μεγέθη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη ιδανική αναλογία. Για το λόγο αυτό, οι σχεδιαστές εξωφύλλου βιβλίων συνήθως πρέπει να περικόψουν τις εικόνες για να τις προσαρμόσουν σωστά στις συγκεκριμένες διαθέσιμες διαστάσεις – αυτό το στοιχείο θα πρέπει να το έχετε υπόψη για να μην τοποθετείτε ενδιαφέροντα στοιχεία του θέματος ή της σύνθεσης κοντά στην άκρη του κάδρου. Αυτό θα βοηθήσει το σχεδιαστή να προσαρμόσει τις εικόνες σας σε διαφορετικές διαστάσεις εξωφύλλων.

Αnastasia Shuraeva – Pexels

Κενός χώρος

Όταν τραβάτε εικόνες για εξώφυλλα βιβλίων, μην σκέπτεστε απλά να βγάλετε μια ωραία σύνθεση. Πρέπει επίσης να αφήσετε ελεύθερο χώρο για τον τίτλο του βιβλίου και το όνομα του συγγραφέα. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας ευδιάκριτος και ευμεγέθης κενός χώρος στη σύνθεση της εικόνας όπου ο γραφίστας θα μπορέσει να τοποθετήσει κείμενο.

Αυτό μπορείτε να το πετύχετε χρησιμοποιώντας απλά χρώματα, φωτογραφίζοντας σκηνές με λίγες (ή καθόλου) λεπτομέρειες ή χρησιμοποιώντας ένα μικρό βάθος πεδίου για να θολώσετε το φόντα και το προσκήνιο.

Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας για την τοποθέτηση του τίτλου και του ονόματος του συγγραφέα. Γι’ αυτό, μια καλή πρακτική είναι να τραβάτε πολλές παραλλαγές κάθε σύνθεσης. Ορισμένες λήψεις όπου ο κενός χώρος βρίσκεται κεντρικά και ορισμένες όπου ο κενός χώρος βρίσκεται στο πάνω ή/και στο κάτω μέρος της εικόνας.

Dylan – Pexels

Προσχεδιασμός

Εάν δυσκολεύεστε να τραβήξετε τις συνθέσεις που θέλετε, πάρτε ένα στυλό και ένα χαρτί, και σχεδιάστε όλες τις πιθανές περιπτώσεις όπου μπορεί να μπει ο τίτλος και το όνομα του συγγραφέα σε ένα εξώφυλλο. Με αυτόν τον τρόπο θα καταλήξετε ευκολότερα στις λήψεις που απαιτούνται.

Έμπνευση

Αρκετές ιδέες για φωτογραφίες εξωφύλλων, μπορείτε να βρείτε επισκεπτόμενοι ένα βιβλιοπωλείο.

Εναλλακτικά (λόγω και της εποχής που διανύουμε) μπορείτε να αναζητήσετε βιβλία και στο διαδίκτυο! Θα πάρετε σίγουρα μια πρώτη γεύση για τα διαφορετικά στυλ εικόνων εξωφύλλου που κυκλοφορούν στην αγορά.

Παρακολουθήστε επίσης, τα κοινωνικά δίκτυα των μεγάλων εκδοτικών εταιριών οι οποίες ποστάρουν συχνά νέες κυκλοφορίες.

Anni Roenkae – Pexels

Εάν είστε συγγραφέας, αλλά όχι φωτογράφος

Είστε συγγραφέας που κάνει αυτοεκδόσεις και θέλει να φωτογραφίσει μόνος του το εξώφυλλο του επόμενου βιβλίου του; Όλες οι παραπάνω συμβουλές εξακολουθούν να ισχύουν και για εσάς.

Ωστόσο… πρέπει να είστε ρεαλιστές! Οι καλύτερες φωτογραφίες εξωφύλλων είναι συνήθως αποτέλεσμα πολυετούς σκληρής δουλειάς και πρακτικής. Μην περιμένετε να καταλήξετε αμέσως στο αποτέλεσμα που επιθυμείτε.

Ζητήστε τη γνώμη κάποιων αξιόπιστων φίλων σχετικά με τη σύνθεση που έχετε επιλέξει – ειδικά αν έχετε φίλους που αγοράζουν και διαβάζουν πολλά βιβλία!

Τελικά, εάν θέλετε να ξεκινήσετε τη λήψη εικόνων για εξώφυλλα βιβλίων, η καλύτερη συμβουλή είναι να συγκεντρώσετε ένα δείγμα από τα πιο αγαπημένα εξώφυλλα που έχετε βρει, και στη συνέχεια να πειραματιστείτε με μια σύνθεση που να συνδέεται με το θέμα του βιβλίου. Δημιουργήστε το και ζητήστε κατόπιν σχετικές γνώμες  από γνωστούς και φίλους, που μπορούν να σας δώσουν χρήσιμες συμβουλές προς βελτίωση.

  • Φωτό στην κορυφή του άρθρου: Kenny Luo

Θέλεις να μαθαίνεις τα πάντα για τη φωτογραφία;

 




Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών".

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο