Τεχνικές

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΩ RAW AΡXEIA ANTI JPEG;

Μια συνοπτική και σαφής εξήγηση!

Το δίλημμα τίθεται συνήθως σε κάθε νέο δημιουργό που φλερτάρει τη φωτογραφική του ενηλικίωση. Ας προσπαθήσουμε να το αντιμετωπίσουμε, χρησιμοποιώντας την απλούστερη δυνατή προσέγγιση. 

Αν εμπιστευθούμε τη μαρτυρία της Bικιπαίδεια, θα θυμηθούμε πως το JPEG είναι ένα πρότυπο απωλεστικής συμπίεσης εικόνων, το οποίο δημιουργήθηκε από την ομάδα Joint Photographic Experts Group (από την οποία πήρε και το όνομα!) το μακρινό …1992 – η ομάδα είχε συγκροτηθεί 6 χρόνια νωρίτερα, το 1986! Τα αρχεία RAW μπήκαν στη ζωή μας στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 2000, οπότε αντιλαμβανόμαστε πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα προβληματισμό που γεννήθηκε …χτες.

Παραμένει ωστόσο διαρκώς επίκαιρος, καθώς τίθεται, ξανά και ξανά, ως θέμα στις συζητήσεις των φωτογραφόφιλων. Μια γρήγορη σχετική διαδικτυακή βόλτα και αναζήτηση θα επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές σε όποιον αμφιβάλλει.

Το γιατί είναι προφανές: το jpeg είναι εύκολο και χρησιμοποιείται παντού – δεν υπάρχει «έξυπνη» συσκευή που να μην είναι σε θέση να το αναγνωρίσει. Αποτελεί λοιπόν την γρηγορότερη – προσφορότερη λύση. Είναι όμως και η ποιοτικότερη; Μια ματιά στην εικόνα που βλέπετε στην κορυφή της σελίδας αποτελεί την πιο εύγλωττη απάντηση: χρειάζεται να διευκρινήσουμε ποιο είναι το αρχείο JPEG και ποιο το RAW; Προφανώς όχι!

Στο video που επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε, θα δείτε μέσα σε 120 δευτερόλεπτα 5 απλούς λόγους που εξηγούν τα σημεία της υπεροχής των RAW αρχείων. Συνοπτικά:

  • Η υψηλότερη δυνατή ποιότητα εικόνας μπορεί να προσφέρει την υψηλότερη δυνατή ποιότητα επεξεργασίας.
  •  Η έκθεση των λήψεων επαναδιαμορφώνεται εύκολα, σε εύρος πολλών stop, με τα φωτεινά και σκιερά τμήματα των εικονών (ελληνικά: shadows και highlights) να προσαρμόζονται εύκολα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του δημιουργού.
  • Τα RAW προσφέρουν θεαματικά καλύτερες επιδόσεις στους τομείς της οξύτητας και της μείωσης του θορύβου.
  • Φαινόμενα τύπου banding μπορούν να εξομαλυνθούν πολύ ευκολότερα.
  • Τα αρχεία RAW υπόσχονται ακόμα καλύτερες επιδόσεις στο μέλλον, αφού μπορείτε να τα επεξεργαστείτε εκ νέου, με τη βοήθεια νεότερων και περισσότερο βελτιωμένων λογισμικών.

 – Φωτό: camerahoarders.com

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Black Friday 2018 - οι προσφορές ξεκίνησαν: 
τι πρέπει να προσέξετε προτού αγοράσετε!

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο