Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “SLOW SHUTTER”: ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ!

Τι γίνεται όταν η ταχύτητα κινείται σε διψήφια ή μονοψήφια νούμερα;

Ο διαγωνισμός αυτός υπήρξε μια δημιουργική πρόκληση, για όσους συμμετείχαν, την οποία αντιμετώπισαν με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Ας δούμε τους 3 νικητές!

1ος νικητής – Γιάννης Τσαρμπόπουλος

Γιάννης Τσαρμπόπουλος

Ως καλύτερη φωτογραφία με θέμα τη χρήση αργών ταχυτήτων κλείστρου επιλέξαμε τη συγκεκριμένη εικόνα. Γενικότερα, εκείνο που παρατηρήθηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των συμμετοχών ήταν ότι οι φωτογράφοι συνέδεσαν τον όρο “slow shutter” με τη φλουταρισμένη απόδοση της κίνησης και προσπάθησαν να εστιάσουν και να πειραματιστούν πάνω σε αυτή την ιδέα. Στη συγκεκριμένη εικόνα, μας άρεσε ο συνδυασμός των στοιχείων του μύλου και των κυμάτων της θάλασσα, το γεγονός ότι επιλέχθηκε χαμηλή γωνία και αξιοποιήθηκε ο κανόνας των τρίτων,. Το κυριότερο όμως είναι ότι λειτούργησε πολύ αποτελεσματικά η τεχνική διαχωρισμού πρώτου και δεύτερου πλάνου.

2ος νικητής – Νίκος Παπαθεοχάρης

Νίκος Παπαθεοχάρης

Αυτή ήταν μία από τις ελάχιστες φωτογραφίες που διακρίνονταν πολλά άτομα στο κάδρο. Γενικά ο χορός, σύγχρονος ή άλλος, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για εικόνες πέρα από τα συνηθισμένα. Μας άρεσε πάρα πολύ η απόδοση του μοτίβου και η αίσθηση της συγχρονισμένης κίνησης. Ακόμα και το κούνημα του πατώματος -προφανώς η λήψη έγινε στο χέρι- με κάποιο τρόπο επιτείνει τον αφαιρετικό χαρακτήρα της εικόνας. Θα θέλαμε να δούμε λίγο μεγαλύτερη συμπίεση στην τονικότητα των μεσαίων περιοχών φωτεινότητας. Συνολικά όμως αποτελεί μια πολύ καλή προσπάθεια.

3ος νικητής – Γιάννης Κωσταβάρας

Γιάννης Κωσταβάρας

Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι και στις τρεις φωτογραφίες που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό, η ανθρώπινη φιγούρα αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό. Στη δεύτερη, κατά σειρά φωτογραφία, η σιλουέτα κυριαρχεί στην εικόνα και πάνω σε αυτή κατευθύνεται αμέσως το μάτι του θεατή. Το επίσης κοινό στοιχείο με την πρώτη εικόνα είναι ότι και εδώ έχει επιλεγεί πολύ χαμηλή γωνία λήψης. Προσωπικά θα ήθελα ο τονισμός να είναι λίγο πιο μαλακός. Το κοντράστ είναι το ενδεδειγμένο και επιτείνει τη δραματικότητα της εικόνας, καταφέρνοντας να μεταδώσει την αίσθηση του βροχερού σκηνικού.

  • Oι νικητές του διαγωνισμού έχουν ανακοινωθεί στο τ. 184 του Photonet.
 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.