Λίγες μόνο ώρες πριν την αναχώρησή μου για την Κύπρο, όπου θα πραγματοποιηθεί το 8ο Photonet Show (2o για την Κύπρο) στην πανέμορφη Λεμεσό (με συμμετοχή εταιριών κυρίως από Ελλάδα και λιγότερο από τη Μεγαλόνησο) είμαι αναπόφευκτα υποχρεωμένος, λόγω των εξελίξεων, να επανέλθω στο θέμα των (μικρών και μεγαλύτερων) κλαδικών εκθέσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας.
Τελικά δικαιώθηκαν οι φόβοι μου για τη συνέχεια των υποκριτικών και εκβιαστικών τακτικών που ακολουθούνται στο χώρο του Ιmaging, εκπορεύονται διαρκώς από την ίδια πηγή, και αποσκοπούν απλώς και μόνο στο να εξοικονομηθούν μερικά χρήματα, χωρίς να συνυπολογίζεται καμία άλλη παράμετρος.
Κάπως έτσι η αγορά βρέθηκε ενώπιον εκδήλωσης(;) στη Θεσσαλονίκη η οποία φιλοδοξεί(;) να διεξαχθεί μέσα σε 40 ημέρες από την εξαγγελία της και λιγότερο από 15 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα! Για ποιο λόγο; Με ποιο ακριβώς concept; Με ποιου είδους κοινό ως στόχο; Με ποιο κίνητρο συμμετοχής για τις εταιρίες; Αν (απευθύνομαι σε εσάς αγαπητοί υποψήφιοι συμμετέχοντες) δεν μπορεί να σας δώσει τις κατάλληλες απαντήσεις ο φίλος μου ο Τάκης, φοβάμαι πως μόνο ο …Ύψιστος απομένει ως καταφύγιο!
Τι εξασφαλίστηκε σίγουρα από την “πρωτοβουλία” αυτή; Σύγχυση και ανησυχία στην αγορά, στο βωμό ενός κακώς νοούμενου παιχνιδιού ανταγωνισμού. Το ΔΣ του ΣΕΚΑΦ, επιλέγοντας τη μοναδική λογική τακτική αντίδρασης, πήρε επίσημη θέση να μην στηρίξει μια τέτοια αιφνιδιαστική και απρογραμμάτιστη εκδήλωση, παρότι προσκλήθηκε να το κάνει, αλλά …φευ, ο παραλογισμός συνεχίζεται!
Με όχημα συγκεκριμένα ονόματα (ανεξήγητα ίδια κάθε φορά, επί πολλά πλέον χρόνια, ανεξαρτήτως με το είδος της πρωτοβουλίας που αναγγέλεται κάθε φορά από τη συγκεκριμένη διοργανωτική πηγή) επιχειρείται το πατρονάρισμα της υπόλοιπης αγοράς, στη λογική “αφού είναι αυτοί, εσύ πώς θα λείπεις;” Αυτό επαναλαμβάνεται επί μακρόν και υποχρεώνει όσες εταιρίες υποκύπτουν στην πίεση του (ψευδο)διλήμματος σε δαπάνες υλικές και τεχνικές, χωρίς να υπάρχει καμία ουσιαστική αντίδραση στον (ας μην κρυβόμαστε) εκβιασμό και χωρίς ουσιαστικά εχέγγυα ώστε η συμμετοχή να καταστεί επιτυχής και επικερδής.
Πάλι τα ίδια λοιπόν Τάκη – ευτυχώς όμως, δεν είμαστε όλοι ίδιοι!
Η Nexus Publications, με τις συνεχείς σχετικές παρεμβάσεις της, προσπαθεί να τερματίσει αυτό το προβληματικό καθεστώς, βοηθώντας αφενός το χώρο να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει, αφετέρου να εισέλθει σε μια νέα εποχή.
Τονίζω λοιπόν: προσέξτε ιδιαίτερα, αγαπητοί συνεργάτες, τη νέα θεωρία που προβάλλεται περί “δωρεάν διαφήμισης” όταν το όνομά της εταιρίας σας χρησιμοποιείται για τις ανάγκες μιας επερχόμενης “εκδήλωσης” είτε συμμετέχετε είτε όχι τελικά σε αυτή. Μόνο δυσφήμιση μπορεί να έχει μια εταιρία που τελικά δεν θα συμμετέχει. Τι απάντηση λ.χ. θα έχουν τα στελέχη της όταν το ενδιαφερόμενο κοινό θα ρωτά: “πού ήσασταν – γιατί δεν ήρθατε τελικά;” Πώς θα μπορούν να ξεφύγουν από την γωνία στην οποία θα οδηγηθούν από μόνοι τους και πως θα αντιμετωπίσουν τα σίγουρα αρνητικά σχόλια περί “μη συμμετοχής” και την πολύπλευρη ζημιά που αυτά επιφέρουν (λ.χ. “αδύναμη-προβληματική εταιρία” κ.λπ.)
Τα δικά μας τα σχέδια περί έκθεσης τα γνωρίζετε ήδη – έχουν ήδη εξαγγελθεί έγκαιρα όπως πάντα. Ξαναγράφω: δεν είμαστε όλοι ίδιοι και είναι στο συμφέρον όλων των υπευθύνων των εταιριών της αγοράς να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να αναδεικνύουν τις διαφορές.
Μετά το 8ο Photonet Show στην Κύπρο, ακολουθεί το 9ο, στις 2-3 Απριλίου 2016, στη Θεσσαλονίκη, όπως αυτό καθιερώθηκε το 2006 και επαναλήφθηκε τα έτη 2008-2010-2012-2014.
Στο μεσοδιάστημα και μετά από αίτημα του Παγκρήτιου Σωματείου Επαγγελματιών Φωτογράφων & Εικονοληπτών διοργανώνουμε, την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου του 2016, στο Ηράκλειο της Κρήτης, σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τους επαγγελματίες φωτογράφους και βιντεολήπτες του νησιού. Με την ευκαιρία του σεμιναρίου θα διατεθεί, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, και ένας μικρός χώρος για εταιρίες που θα επιθυμούσαν να ενημερώσουν τον φωτογράφο της Κρήτης για νέα προϊόντα και προσφορές. Αναλυτικές σχετικές ανακοινώσεις θα ακολουθήσουν σύντομα.