Ενδιαφέρουν

ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΗΣ SUSAN MEISELAS ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τετάρτη 10 Απριλίου, στις 7:30μμ: MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης!

Με αφορμή τη λήξη της κεντρικής έκθεσης της Thessaloniki PhotoBiennale 2018, Capitalist Realism, η διάσημη Αμερικανίδα φωτογράφος θα πραγματοποιήσει διάλεξη με θέμα το έργο της για τη φωτογραφική αποτύπωση της ιστορίας του Κουρδικού λαού.

Τη δεκαετία του 1990, η Meiselas συγκέντρωσε, μέσα από μια προσπάθεια έξι ετών, ένα σώμα ιστορικών, αρχειακών και σύγχρονων φωτογραφιών, που αποτέλεσε τη βάση του βιβλίου Kurdistan, in the Shadow of History (1997). Το έργο αυτό, που θα αποτελέσει και το θέμα της ομιλίας της στη Θεσσαλονίκη, υπήρξε η πρώτη προσπάθεια να καταγραφεί η ιστορία του Κουρδιστάν τα τελευταία εκατό χρόνια.

Στην πρωτοποριακή αυτή εργασία, που συνοδεύτηκε από έναν επίσης καινοτόμο ιστότοπο, η Meiselas χρησιμοποίησε τη φωτογραφία όχι απλώς ως μέσο εικονογράφησης της ιστορίας αλλά ως εργαλείο ιστοριογραφίας και συλλογικής μνήμης.

Η Meiselas είναι επίσης γνωστή για τη μακρόχρονη ενασχόλησή της με την εξέγερση στη Νικαράγουα, με φωτογραφικά έργα και βίντεο της οποίας συμμετείχε στην έκθεση «Capitalist Realism / Παρελθόν Διαρκείας». Θυμίζουμε πως το σχετικό ντοκιμαντέρ Pictures from a Revolution (1991) βρέθηκε στην 5η θέση τους αφιερώματός μας στις 35 καλύτερες ταινίες για φωτογράφους.

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Βιογραφικό σημείωμα

Η Susan Meiselas γεννήθηκε το 1948 στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ. Έλαβε το πτυχίο της από το κολλέγιο Sarah Lawrence και το μεταπτυχιακό της στην οπτική παιδεία από το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Η Meiselas, μέλος του ιστορικού πρακτορείου MAGNUM από το 1976 και Πρόεδρος του MAGNUM Foundation από το 2007, έγινε γνωστή για την εργασία της Carnival Strippers τη δεκαετία του 1970, στην οποία φωτογράφιζε γυναίκες που έκαναν στριπτίζ σε επαρχιακά πανηγύρια των ΗΠΑ. Φωτογράφισε το 1978-1979 την εξέγερση των Σαντινίστας στη Νικαράγουα, όπου επέστρεψε πολλές φορές παρακολουθώντας τις κοινωνικές εξελίξεις και εξετάζοντας μέσα από κινηματογραφικές και φωτογραφικές δράσεις τον ρόλο της φωτογραφίας στην κοινωνική αλλαγή.

Έχει εκδώσει, μεταξύ άλλων, τα βιβλία Νικαράγουα, Ιούνιος 1978-Ιούλιος 1979 (1981), Kurdistan: In the Shadow of History (1997), Pandora’s Box (2001), A Room Of Their Own (2017). Οι φωτογραφίες της έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές εκθέσεις σε Παρίσι, Μαδρίτη, Άμστερνταμ, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Σικάγο και Νέα Υόρκη. Έχει λάβει μεγάλο αριθμό βραβείων και διακρίσεων, μεταξύ των οποίων το χρυσό παράσημο Robert Capa για τη δουλειά της στη Νικαράγουα (1979), το Leica Award for Excellence (1982), το Engelhard Award από το Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης (1985) και το βραβείο του ιδρύματος Hasselblad (1994).

  • Χώρος: MOMus – Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α’, 1ος όροφος, Λιμάνι Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 566716

Σχετικά με το συντάκτη

Μαίρη Μελετζή

Μαίρη Μελετζή

Σπουδάζει στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Αγαπά την φωτογραφία, αφού από όλα τα μέσα έκφρασης, είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο. Η φωτογραφία είναι βασικό μέσο έκφρασής της και η έρευνα την συναρπάζει. Επιπλέον, ασχολείται με τον αθλητισμό.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο