Στα τεχνικά χαρακτηριστικά διαβάζω ότι έχουν χρησιμοποιηθεί δύο στοιχεία Ultra-low Dispersion (UD) και έχει εφαρμοστεί επίστρωση Super Spectra για μείωση της θάμβωσης και του ghosting. Αυτό που δεν καταφέρνουν να πουν τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι το πόσο χαμηλές είναι οι χρωματικές εκτροπές και το πόσο καλά ελέγχεται το flare. Αυτά ήταν τα δύο στοιχεία που με εντυπωσίασαν εξ’ αρχής. Το ότι ακόμα και στο f/4, σε όλα τα εστιακά μήκη, οι χρωματικές εκτροπές είναι τόσο χαμηλές, που για να τις διορθώσω πρέπει να προβάλλω τη φωτογραφία στο 200% και 300%, ακόμα δεν μπορώ να το χωνέψω. Ακολούθως, εξίσου εντυπωσιακός είναι ο βαθμός αντίστασης στο flare. Η διατήρηση του κοντράστ στην εικόνα προσφέρει δύο πλεονεκτήματα, τόσο αναφορικά με την ίδια την ποιότητα του ειδώλου, όσο και αναφορικά με την απόδοση της εστίασης σε συνθήκες έντονου contre-lumiere. Την σχεδόν εξαιρετική οπτική απόδοση ενισχύει η ομοιογενής ευκρίνεια, η οποία παρουσιάζει αρκετά μεγάλη σταθερότητα, είτε μιλάμε για σύγκριση κέντρου-άκρων, είτε για διαφορετικές τιμές διαφραγμάτων. Η τιμή του διαφράγματος στην οποία κορυφώνει η διαχωριστική ικανότητα του φακού φαίνεται να είναι το f/8, ανεξαρτήτως εστιακού μήκους. Η γεωμετρία του φακού είναι αρκετά έως πολύ καλή, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για υπερευρυγώνιο. Στις πιο μικρές εστιακές αποστάσεις, και υπό την προϋπόθεση ότι το θέμα έχει πολλές οριζόντιες και κάθετες πλευρές, μπορεί να δει κάποιος μια μικρή βαρελοειδή παραμόρφωση αλλά διορθώνεται τόσο εύκολα που είναι ανάξια λόγου. Εκείνο που είναι πιο εμφανές είναι το βινιετάρισμα στο μέγιστο διάφραγμα. Το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στα 35mm, ακόμα και εκεί όμως διορθώνεται με δύο απλές κινήσεις στα σχετικά sliders του ACR. Για τα δεδομένα των υπερευρυγώνιων, πολύ καλό είναι το bokeh που αποδίδει ο Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, ειδικά στο μέγιστο διάφραγμα, και όχι τυχαία αφού η ίριδα σχηματίζεται από 9 λεπίδες.
Θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για τον CANON EF 16-35MM F/4L IS USM;
Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ: 4.5
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 5
ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 4
ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 5
ΣΥΝΟΛΟ: 91%
ΥΠΕΡ
- Ομοιογενής ευκρίνεια σε όλο το καρέ
- Απόκριση εστίασης
- Σύστημα σταθεροποίησης ειδώλου
- Ποιότητα κατασκευής
- Έλεγχος flare
- Ιδιαίτερα χαμηλές χρωματικές εκτροπές
- Πολύ καλός έλεγχος καμπυλόγραμμων παραμορφώσεων
ΚΑΤΑ
- Βινιετάρισμα στο μέγιστο διάφραγμα (κυρίως στα 35/28/16mm) που όμως διορθώνεται πολύ εύκολα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πρόκειται για έναν πραγματικά υπέροχο φακό, που απευθύνεται τόσο σε συνειδητοποιημένους ερασιτέχνες, όσο και σε απαιτητικούς επαγγελματίες που δεν έχουν ανάγκη το f/2.8. Θα αποτελέσει πολύ χρήσιμο εργαλείο για βιντεογράφους που δουλεύουν κυρίως με full frame Canon DSLR, χάρη στην πολύ ομαλή λειτουργία και αποτελεσματικότητα του IS.ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ: Canon Europe N.V.
1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: PHOTONET 177