DSLR Δοκιμές

CANON EOS 1D X MARK II

Κορυφαία ευκρίνεια, με διάφραγμα f/4.

Στην πράξη

Η μηχανή δοκιμάστηκε με τους Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM και EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως την είχαμε στα χέρια μας μόνο για 6 ημέρες, χρόνος που είναι εξαιρετικά περιορισμένος για μια μηχανή που αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας.

Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τη στεγανοποίηση που υπάρχει, εγγυώνται ότι η μηχανή θα αντέξει και στις πιο αντίξοες συνθήκες ή στην πιο σκληρή χρήση.

Η ταχύτητα λήψης των 14/16 καρέ/δευτ. εξασφαλίζει ότι μπορείτε να φωτογραφίσετε με επιτυχία και το πλέον δύσκολο κινούμενο θέμα. Φυσικά μπορείτε να ρυθμίσετε την ταχύτητα φωτογράφησης σε οποιαδήποτε τιμή επιθυμείτε. Η απεριόριστη μνήμη buffer για εικόνες JPEG σημαίνει ότι δεν θα χάσετε κανένα στιγμιότυπο δράσης, μια και η φωτογράφιση σταματάει όταν γεμίσουν οι κάρτες ή αδειάσει η μπαταρία.

Εξαιρετικό κοντράστ και κορεσμός στη ρύθμιση Landscape.

Το σύστημα εστίασης αποτελεί ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η εταιρία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι παραμετροποίησης της εστίασης, με τους οποίους μπορείτε να καλύψετε οποιαδήποτε ανάγκη φωτογράφησης. Βέβαια χρειάζεται χρόνος και πολλές δοκιμές για να βρείτε τους σωστούς συνδυασμούς για την κάθε περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψιν και τις δυνατότητες ρύθμισης της ευαισθησίας απόκρισης της μηχανής, σε 6 διαφορετικά προγράμματα.

Η απόκριση της εστίασης είναι πολύ γρήγορη και η παρακολούθηση κινούμενων θεμάτων αρκετά αποτελεσματική. Ένα κριτήριο για την αποτελεσματικότητα του συστήματος εστίασης είναι αν η μηχανή εξακολουθεί να κρατά εστιασμένο ένα κινούμενο θέμα όταν αυτό έρχεται στην ελάχιστη απόσταση εστίασης του φακού. Στις δοκιμές μας διαπιστώσαμε ότι με την 1D X Mark II δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Πολύ γρήγορη και αποτελεσματική είναι η εστίαση και σε λειτουργία Live View, χάρη στη λειτουργία Dual Pixel AF. Στην οθόνη αφής επιλέγετε με το δάκτυλο το θέμα πάνω στο οποίο θέλετε να εστιάσετε και (κρατώντας πατημένο μέχρι τη μέση το πλήκτρο φωτοφράκτη) η μηχανή παρακολουθεί το θέμα όπου και αν αυτό μετακινηθεί.

O θόρυβος σε υψηλή ευαισθησία είναι άλλος ένας τομέας που η μηχανή παίρνει πολύ καλή βαθμολογία. Μπορείτε να φωτογραφίζετε άνετα μέχρι και σε ευαισθησία ISO 12800. Στην ευαισθησία αυτή υπάρχει λίγος θόρυβος, αλλά διορθώνεται εύκολα. Από εκεί και πάνω ο θόρυβος αυξάνεται.

Η ευκρίνεια που θα πάρετε με την 1D X Mark II είναι εξαιρετική – ακόμα και σε έτοιμα αρχεία JPEG δεν χρειάζεται να κάνετε καμία διόρθωση.

Η χρωματική απόδοση της μηχανής στη ρύθμιση Standard έχει την τάση κάποιες φορές να δίνει ελαφριά πιο ψυχρούς τόνους από αυτούς που υπάρχουν στην πραγματικότητα. Η χρωματική ρύθμιση που μας άρεσε ιδιαίτερα ήταν η Landscape, που δίνει εξαιρετικό κοντράστ και κορεσμό.

Η αυτόματη ισορροπία λευκού αποδίδει πολύ καλά και θα πάρετε σωστά χρώματα από οποιαδήποτε φωτιστική πηγή. Η λειτουργία Anti-flicker επίσης είναι πολύ χρήσιμη, μια και διορθώνει το λάθος χρώμα που κάποιες φορές δίνουν οι λαμπτήρες φθορισμού.

Η φωτομέτρηση της 1D X Mark II επιδέχεται κριτικής. Η μηχανή δεν λαμβάνει πάντα υπόψιν της τις φωτεινές περιοχές της εικόνας, σε πολυζωνική φωτομέτρηση, και δίνει μια μέτρηση μέσου όρου για ολόκληρη την εικόνα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες φορές οι φωτεινές περιοχές να υπερεκτείθενται ή να “καίγονται” όπως μπορείτε να δείτε στην εικόνα που ακολουθεί, όπου δεν υπήρχε κανένας λόγος το θέμα να βγει υπερεκτεθειμένο.

Παράδειγμα υπερεκτεθειμένης λήψης.

Βέβαια υπάρχει λειτουργία προστασίας φωτεινών περιοχών. Αυτό που διαπιστώσαμε όμως είναι πως, όταν είναι ενεργοποιημένη, η διαφορά που θα δείτε είναι ελάχιστη: τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει κάποια διόρθωση. Στην δοκιμή της 5D Mark IV διαπιστώσαμε ότι η λειτουργία αυτή ήταν πιο αποτελεσματική. Σύμφωνα με την εταιρία, η λειτουργία διόρθωσης φωτεινών περιοχών αυξάνει το εύρος δυναμικού πεδίου. Όμως φωτογραφίζοντας το ίδιο θέμα με ενεργοποιημένη και απενεργοποιημένη αυτή τη λειτουργία, όταν υπάρχει διόρθωση, ενώ η έκθεση δεν αλλάζει οι σκοτεινές περιοχές της εικόνας γίνονται ακόμα πιο σκούρες. Πράγμα που σημαίνει ότι χάνεται λεπτομέρεια σε αυτές τις περιοχές.

Σε λήψεις σπορ δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα.

Η μηχανή αποθηκεύει τα αρχεία σε δύο διαφορετικές κάρτες, CFast και CF. Όμως οι επαγγελματίες θέλουν ομοιομορφία και ευκολία χρήσης. Δεν θέλουν να έχουν μαζί τους διαφορετικές κάρτες και να χρησιμοποιούν διαφορετικές συσκευές ανάγνωσης. Επίσης μια και η εταιρία έχει τοποθετήσει κάρτα CFast που είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει στην αγορά, προκύπτει το ερώτημα γιατί η δεύτερη κάρτα ανήκει στην παλιά γενιά CF.

To βίντεο 4Κ που δίνει η μηχανή είναι πολύ καλό, μόνο που στο 4Κ η μόνη διαθέσιμη συμπίεση είναι Motion JPEG που σημαίνει ότι χρειάζεστε πολύ αποθηκευτικό χώρο. Επίσης η έξοδος HDMI δεν υποστηρίζει ανάλυση 4Κ, κι έτσι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια εξωτερική συσκευή αποθήκευσης.

Γνωρίστε περισσότερα για την Canon EOS 1D X MARK II!

Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά της, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.


ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΩΝ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ)

ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ100%
ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ100%
ΘΟΡΥΒΟΣ100%
ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ100%
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ100%
ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ ΛΕΥΚΟΥ100%
ΕΥΡΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ100%

ΓΕΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: 5/5

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 5/5

ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ: 4.5/5

ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 4.5/5

ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 5/5

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 100: 97%

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ: CANON GREECE

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Photonet τ. 201


ΥΠΕΡ

  • Ταχύτητα φωτογράφησης 14/16 καρέ/δευτ
  • Σύστημα εστίασης
  • Ευκρίνεια
  • Θόρυβος σε υψηλή ευαισθησία
  • Απεριόριστη μνήμη buffer με εικόνες JPEG
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία Anti-flicker
  • Βίντεο 4Κ/60p

 KATA

  • Φωτομέτρηση
  • Μη αποτελεσματική λειτουργία προστασίας φωτεινών περιοχών
  • Αποθήκευση αρχείων σε δύο διαφορετικές κάρτες
  • Βίντεο 4Κ μόνο σε Motion JPEG
  • Εξοδος HDMI μόνο για 1080

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η 1D X Mark II αποτελεί την πιο γρήγορη μηχανή SLR στην αγορά, διαθέτει κορυφαίο σύστημα εστίασης, χαμηλό θόρυβο σε υψηλή ευαισθησία και είναι κατασκευασμένη για να αντέξει και στην πιο σκληρή χρήση. Η τιμή αγοράς φυσικά είναι ανάλογη.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Aρθρογράφος

Γιώργος Ατσαμετάκης

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο πάνω από σαράντα χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει επί μακρά σειρά ετών Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο