CSC Δοκιμές

TEST: FUJIFILM X-T100

Στην πράξη

Η μηχανή δοκιμάστηκε με τον Fujinon XC 15-45mm f/3.5-5.6 OIS PZ, ένα πολύ καλό φακό. Η μόνη ένσταση αφορά το zoom που γίνεται ηλεκτρικά και δεν προσφέρει την ακρίβεια και την αμεσότητα της χειροκίνητης ρύθμισης.

Η ποιότητα εικόνων που θα πάρετε είναι πολύ καλή. Η ευκρίνεια είναι πολύ καλή αλλά και τα χρώματα σωστά, και σε αρχεία JPEG, στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Επίσης με τις λειτουργίες προσομείωσης φιλμ μπορείτε να βρείτε πολύ εύκολα το στυλ που σας ταιριάζει.

Η ποιότητα κατασκευής της μηχανής είναι πολύ καλή, αλλά τα διάφορα πλήκτρα δίνουν μια μάλλον ασαφή αίσθηση. Το πλήκτρο του βίντεο, για παράδειγμα, θέλει αρκετή προσπάθεια για να το πατήσετε.

Η οθόνη αφής βοηθάει στον εύκολο χειρισμό της μηχανής και οι δυνατότητες κινήσεων που έχει διευκολύνουν το έργο του φωτογράφου.

Πολύ καλό χρώμα και ευκρίνεια σε λήψη με χρωματικό προφίλ Velvia και διάφραγμα f/8.

Το σύστημα εστίασης είναι αναβαθμισμένο και κάνει πολύ καλή δουλειά σε στατικά θέματα, με απλή εστίαση, ακόμα και σε χαμηλό φως. Αν επιλέξετε συνεχή εστίαση η μηχανή δεν εστιάζει ή δυσκολεύεται εξαιρετικά να εστιάσει ακόμα και σε ένα ακίνητο θέμα, σε λήψη στατικών εικόνων. Σε λήψη βίντεο τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά και εκεί η μηχανή υστερεί. Αν αλλάξετε, για παράδειγμα, εστιακό μήκος στο φακό πρέπει να περιμένετε αρκετά μέχρι να αντιληφθεί η μηχανή ότι πρέπει να εστιάσει ξανά. Όμως, όπως μας ενημέρωσαν από την Fujifilm Hellas, πολύ σύντομα η εταιρία θα παρουσιάσει μια αναβάθμιση του λογισμικού της μηχανής που θα διορθώνει το συγκεκριμένο πρόβλημα.

O θόρυβος σε υψηλή ευαισθησία παίρνει πολύ καλή βαθμολογία. Μπορείτε να φωτογραφίζετε άνετα μέχρι και ευαισθησίας ISO 3200. Στην ευαισθησία αυτή υπάρχει λίγος θόρυβος αλλά διορθώνεται εύκολα. Από εκεί και πάνω ο θόρυβος αυξάνεται.

Αν κάνετε λήψεις σε αρχεία RAW, τότε η μέγιστη ευαισθησία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι ISO 12800, κάτι μάλλον περίεργο.

Στο βίντεο μπορείτε να έχετε ανάλυση 4Κ αλλά η ταχύτητα εγγραφής είναι μόνο 15p και φυσικά το αποτέλεσμα υστερεί σε ποιότητα. Επίσης στη λήψη βίντεο η ελάχιστη ευαισθησία ΙSO είναι 400, κάτι που μπορεί να θέτει περιορισμούς.

Η Fujifilm προτείνει σαν πρόγραμμα επεξεργασίας αρχείων RAW το Silkypix, το οποίο δεν δίνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και αδικεί τη μηχανή. Μετατρέψαμε κάποια αρχεία RAW με το Silkypix και με το Photoshop και το αποτέλεσμα ήταν ότι το πρώτο υστερεί στη χρωματική πιστότητα, στην  ευκρίνεια και το εύρος δυναμικού πεδίου. Επίσης δεν μπορείτε να δείτε όλες τις πληροφορίες μιας εικόνας με το Silkypix. Να σημειωθεί ότι κατεβάσαμε την τελευταία έκδοση του Silkypix. To περίεργο είναι ότι παλαιότερα η Fujifilm, επί εποχής S3 και S5, είχε δικό της πρόγραμμα, το οποίο ήταν πολύ καλό.

Γνωρίστε περισσότερα για την Fujifilm X-T100!

Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά της, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.


ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΩΝ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ)

ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ100%
ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ100%
ΘΟΡΥΒΟΣ100%
ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ100%
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ100%
ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ ΛΕΥΚΟΥ100%
ΕΥΡΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ100%

ΓΕΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: 4.5/5

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 4.5/5

ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ: 4.5/5

ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 4/5

ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 4.5/5

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 100: 88.5%

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ: FUJIFILM HELLAS AE

1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Photonet τ. 212

ΥΠΕΡ

  • Διαστάσεις
  • Βάρος
  • Ευκρίνεια
  • Χρωματική απόδοση
  • Μέγιστη ταχύτητα φωτοφράκτη 1/32000s
  • Χαμηλός θόρυβος σε υψηλές ευαισθησίες

 KATA

  • Απόδοση συνεχούς εστίασης
  • Βίντεο 4Κ σε 15p
  • Μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού φλας 1/180s
  • Ελάχιστη ευαισθησία στη λήψη βίντεο ISO 400 & μέγιστη ευαισθησία ISO σε αρχεία RAW μέχρι 12800
  • Λογισμικό επεξεργασίας αρχείων RAW

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η Χ-Τ100 είναι μια μηχανή που δίνει πολύ καλή ποιότητα εικόνας ακόμα και σε αρχεία JPEG, έχει χαμηλό θόρυβο σε υψηλές ευαισθησίες και αρκετές λειτουργικές δυνατότητες.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Aρθρογράφος

Γιώργος Ατσαμετάκης

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο πάνω από σαράντα χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει επί μακρά σειρά ετών Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο