DSLR Δοκιμές

TEST: NIKON D7500

H D7500 διαδέχεται την  D7200 και δανείζεται πολλά στοιχεία από την D500.

Διαθέτει τον ίδιο αισθητήρα 20.9ΜΡ, τον ίδιο επεξεργαστή Expeed 5 καθώς και τον ίδιο αισθητήρα φωτομέτρησης με την D500.

Εμφανισιακά δεν έχει μεγάλες διαφορές με την D7200, εκτός του ότι η λαβή κρατήματος είναι πιο βαθιά και το βάρος της ελαφρά μικρότερο. Μια σημαντική βελτίωση, σε σχέση με την προκάτοχό της, είναι η αρθρωτή οθόνη LCD, η οποία έχει και λειτουργία αφής. Επίσης η  D7500 έχει κερδίσει 2 καρέ/δευτ. στη μέγιστη ταχύτητα φωτογράφησης.

Αυτά που έχει «χάσει» η  D7500, σε σχέση με την D7200, είναι η μια θέση για κάρτες μνήμης αλλά και η δυνατότητα τοποθέτησης πρόσθετης μπαταριοθήκης ή λαβής για κάθετες λήψεις.

Ο αισθητήρας δεν διαθέτει χαμηλοδιαπερό φίλτρο (OLPF) για επίτευξη μέγιστης ευκρίνειας και το μέγιστο μέγεθος εικόνας που μπορεί να δώσει είναι 5568Χ3712px.

Το σώμα της μηχανής έχει βελτιωμένη στεγανότητα ενάντια σε σκόνη και υγρασία, ενώ το βάρος της είναι 5% μικρότερο από αυτό της D7200 και 16% μικρότερο από αυτό της D500.

Μπορείτε να κάνετε λήψη αρχείων RAW, JPEG ή RAW+JPEG. Η αποθήκευση των αρχείων γίνεται σε κάρτες SD, η μηχανή δεν υποστηρίζει όμως γρήγορες κάρτες UHS-II.

Η μέγιστη ταχύτητα φωτογράφησης είναι 8 καρέ/δευτ., με πλήρη εστίαση και έκθεση, ενώ η μνήμη buffer χωράει 50 εικόνες RAW (14-bit με συμπίεση χωρίς απώλειες) ή 100 JPEG. Mια νέα δυνατότητα είναι αυτή της μαζικής μετατροπής αρχείων RAW με τη μηχανή.

Τα προγράμματα λήψης περιλαμβάνουν πλήρως αυτόματη λήψη, πρόγραμμα Ρ, προτεραιότητα διαφράγματος/ταχύτητας, χειροκίνητη λήψη, καθώς και 17 προκαθορισμένα προγράμματα που καλύπτουν όλα τα πιθανά σενάρια φωτογράφησης που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος. Μπορείτε ακόμα να επιλέξετε ανάμεσα σε 10 προγράμματα ειδικών εφέ.

Ο αισθητήρας εστίασης είναι ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιούν οι D7200 και D750, όπως βέβαια και το σύστημα εστίασης. Μάλιστα έχει προστεθεί και λειτουργία Group-Area AF για τις λήψεις με συνεχή εστίαση. Υπάρχουν 51 περιοχές εστίασης, εκ των οποίων οι 15 είναι σταυροειδούς τύπου και η κεντρική περιοχή εστίασης υποστηρίζει διάφραγμα μέχρι f/8.

Μια πολύ χρήσιμη δυνατότητα που έχουμε δει στις D5 και D500 έχει προστεθεί και στην D7500. Αυτή της αυτόματης μικρορύθμισης της εστίασης ή Auto AF Fine Tune.

Σε συνεχή λήψη, μπορείτε να επιλέξετε χαμηλή ταχύτητα, όπου ρυθμίζετε την ταχύτητα λήψης από 1 έως 7 καρέ/δευτ., ή να επιλέξετε υψηλή ταχύτητα όπου έχετε 8 καρέ/δευτ. Υπάρχει ακόμα επιλογή για αθόρυβη λειτουργία σε απλή λήψη και αθόρυβη λειτουργία σε συνεχή λήψη, όπου η ταχύτητα καθορίζεται στα 3 καρέ/δευτ.

Η ευαισθησία λήψης κυμαίνεται σε κλίμακα ISO 100-51200, ενώ μπορεί να επεκταθεί σε ISO 50- 1.640.000. Η μηχανή διαθέτει και αυτόματη λειτουργία ISO, όπου εσείς καθορίζετε το εύρος ευαισθησίας και την ελάχιστη ταχύτητα φωτοφράκτη και η μηχανή επιλέγει την κατάλληλη ευαισθησία.

Στη φωτομέτρηση υπάρχουν τέσσερις επιλογές ανάμεσα σε πολυζωνική, κεντρικά ζυγισμένη, σημειακή και σημειακή με έμφαση στις φωτεινές περιοχές.

Η μηχανή διαθέτει ενσωματωμένο φλας το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και σαν πομπός ενεργοποίησης για εξωτερικά φλας. Η μηχανή επίσης υποστηρίζει τη λειτουργία με ραδιοσυχνότητες του φλας SB-5000, με τη βοήθεια του προαιρετικού εξαρτήματος που απαιτείται.

Η D7500 υποστηρίζει λήψη βίντεο 4Κ, σε ανάλυση 3840Χ2160px στα 30fps, το οποίο όμως προέρχεται από 1.5Χ crop του αισθητήρα. Η εγγραφή βίντεο μπορεί να γίνει και σε φορμά ΜΡ4 για εύκολη και άμεση αναπαραγωγή. Eπίσης, στη λήψη βίντεο, υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης 3 αξόνων, αλλά για αναλύσεις μικρότερες από 4Κ.

Τέλος η D7500 υποστηρίζει σύνδεση μέσω Bluetooth και Wi-Fi, με την οποία μπορείτε να συνδεθείτε με smartphone ή tablet και να μεταφέρετε εικόνες ή να ελέγξετε τη μηχανή.

Aρθρογράφος

Γιώργος Ατσαμετάκης

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο πάνω από σαράντα χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει επί μακρά σειρά ετών Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο