Compact Δοκιμές

TEST: PANASONIC LUMIX DMC-LX100

Panasonic Lumix DMC-LX100: sample photo

Χρήση του φίλτρου «dynamic» σε νυχτερινή λήψη, με ISO800 και F2.2.

Εξισορρόπηση Λευκού / Ευαισθησία Λήψης

Η απόδοση της εξισορρόπισης λευκού (White Balance) της μηχανής είναι πολύ καλή. Αν και δεν υπάρχει επιμέρους επέμβαση στις προκαθορισμένες θέσεις του WB, μπορεί ο χρήστης και να δημιουργήσει δική του ρύθμιση σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις (custom) αλλά και να επιλέξει συγκεκριμένους βαθμούς της κλίμακας Kelvin για τις λήψεις του, ώστε να επέμβει στο αποτέλεσμα. Στην ηλιοφάνεια οι λήψεις είναι εξαιρετικά ακριβείς.

Η κλίμακα ISO ξεκινάει από το ISO200 και φτάνει μέχρι το ISO25600. H μηχανή εξαντλείται με πολύ μεγάλες (και όπως έχουμε αναφέρει και το παρελθόν) ενδεχομένως περιττές τιμές και χωρίς «ενδιάμεσα» βήματα. Ωστόσο μέχρι και τα ISO3200 η απόδοση είναι πολύ καλή (άριστη μέχρι τα 1600) και ως προς τον όποιο (ελάχιστο) χρωματικό θόρυβο και ως προς την ταχύτητα λήψης και τη σταθερότητα του αποτελέσματος παρά τις συνθήκες χαμηλού φωτισμού στις οποίες χρησιμοποιήσαμε πολύ τη μηχανή.

Στις πολύ μεγάλες θέσεις, όπως τα 12800 και 25600, η εικόνα εν γένει παρουσιάζει κυρίως απώλειες ως προς την ευκρίνεια και το κοντράστ της, με αρκετές απώλειες στις περιοχές με χαμηλούς τόνους και ο χρωματικός θόρυβος είναι πια ενοχλητικός.

Panasonic Lumix DMC-LX100: sample photo

Λήψη στα 16.5mm του φακού, με ISO3200, διάφραγμα F2.4, ταχύτητα 1/125 sec και WB στη θέση του αυτόματου. Η σέπια μετατροπή έγινε μετά. Εν γένει όλες οι «πραγματικές» εικόνες που τραβήξαμε με μεγάλες τιμές ISO της μηχανής ήταν σωστές και «γρήγορες». Το στιγμιότυπο είναι από την παράσταση των «123 Swing» στο Jazz Point, με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Νίκου Τσαούση.

Προγράμματα λήψης και αυτοματισμοί

Η LX100 έχει τα δημιουργικά προγράμματα P, A, S, M, τα οποία μάλιστα συνεπικουρούμενα και από την δυνατότητα επιμέρους επέμβασης στους υψηλούς και χαμηλούς τόνους, στην «ενίσχυση» του εύρους δυναμικού πεδίου και στην επιλογή βαθμών Kelvin για ακριβέστερη ρύθμιση του White Balance διευρύνουν τους ορίζοντες και ασφαλώς τις δυνατότητες του χρήστη για δημιουργικότητα και πειραματισμούς, χωρίς την ανάγκη επιπρόσθετων εφέ ή σπατάλης χρόνου στην επεξεργασία.
Η μηχανή δεν διαθέτει έτοιμες σκηνές λήψης αλλά (για τους λιγότερο έμπειρους ή «μελετηρούς») η επιλογή iA αυτομάτως επιλέγει τις σωστές ρυθμίσεις, με βάση την αυτόματη «ανίχνευση» των συνθηκών λήψης από τη μηχανή και την «δική της» πλέον πρωτοβουλία (σύμφωνα με το ποιος είναι ο ενδεδειγμένος συνδυασμός ρυθμίσεων, βάσει σύνθεσης, φωτός, αντίθεσης και ανίχνευσης προσώπων) για το ποια είναι η πιο ταιριαστή.

Βρίσκουμε εδώ τα καλλιτεχνικά φίλτρα και μάλιστα σε προεξέχουσα θέση με δικό τους πλήκτρο άμεσης ενεργοποίησης στο επάνω μέρος της μηχανής. Οι επιλογές των φίλτρων είναι πολλές και στην ουσία «απορροφούν» τις επιλογές που βρίσκουμε σε άλλα μοντέλα στην «προσομείωση φιλμ», αφού στο μενού των φίλτρων βρίσκουμε και «ζωηρή» απόδοση (vivid) και ασπρόμαυρες αποδόσεις με μαλακότερο ή σκληρότερο κοντράστ.

Panasonic Lumix DMC-LX100: sample photo

Παιχνίδια με τα εφέ «toy» της μηχανής, με ISO800 και διάφραγμα F2.7.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).