CSC Δοκιμές

TEST: SONY α 7s

Mε δυνατότητα ανάγνωσης κάθε pixel σε βίντεο 4K.

Έχοντας ήδη πάρει μια καλή γεύση της α7R, ήμαστε προετοιμασμένοι για καλές λήψεις και ομολογουμένως με μεγάλες προσδοκίες. Η νέα full frame μηχανή της εταιρίας ήρθε για να συμπληρώσει τη νέα «γραμμή» των «α» μηχανών στο κομμάτι του γρήγορου και «καθαρού» video, διατηρώντας τις περισσότερες από τις «αρετές» που μας είχαν ενθουσιάσει με το προηγούμενο μοντέλο.

Και η α7s όπως οι προκάτοχοί της (η «μεγάλη» α7R και η πιο «μικρή» α7) δικαιώνει τις προσδοκίες των οπαδών της εταιρίας αλλά και τις εξαγγελίες της. Πέραν του εξαιρετικού σχεδιασμού και της πρακτικότητας της μηχανής, έχουμε και εδώ να κάνουμε με μια «σοβαρή» φωτογραφική μηχανή, απευθυνόμενη σαφώς στους λάτρεις της “street photography” και –με τον κατάλληλο φακό– προτρέποντάς τους να πειραματιστούν σε πιο φιλόδοξα φωτογραφικά projects. Και εδώ –όπως και σε άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας– θα επισημάνουμε ότι αρχικά η α7s απευθύνεται σε χρήστες που ξέρουν τί θέλουν και πώς να το κάνουν. Παρά την απόλυτα «φιλική» προς τον χρήστη κατασκευή αλλά και κατανομή λειτουργιών, τόσο η πληθώρα των τελευταίων, η εργονομία της μηχανής και η τιμή η οποία ανταποκρίνεται σε αυτά κάνουν την α7s να απευθύνεται σε ήδη εξοικειωμένους με την ψηφιακή τεχνολογία και τα «κόλπα» της χρήστες, αλλά και σε χρήστες που ασχολούνται με την φωτογραφία –και πλέον και το video– περισσότερο από τις διακοπές τους ή μερικές ευχάριστες στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους.
Ωστόσο εκτός από τα “αυστηρά” φωτογραφικά και δημιουργικά προγράμματα, έχει αρκετούς αυτοματισμούς τόσο στις λειτουργίες όσο και μέσα από μερικά δημοφιλή έτοιμα “σκηνικά” λήψης ώστε να μην αποθαρρύνουν τον πιο αρχάριο χρήστη που έχει όρεξη και ιδέες.
Η δοκιμή μας έγινε με τον σταθερό φακό Carl Zeiss Sonar FE 2.8/35mm και με το zoom Carl Zeiss Sonar 24-70mm ZA. Sony α 7s
Τεχνικά
Το νέο μοντέλο, προκειμένου να κερδίσει σε ευελιξία και να μην υπολείπεται στη λειτουργία του video έναντι της φωτογραφίας, κρατώντας τον γνωστό μας επεξεργαστή ΒΙΟΝΖ Χ, υιοθετεί έναν πιο μικρό αισθητήρα Exmor CMOS από τον 36άρη της α7R και αρκείται στα 12.4 ΜΡ με αρχείο ανάλυσης 4240x2832pixels που δίνει τελικό μέγεθος εκτύπωσης 36x24cm στα 300dpi. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι πλήρους κάδρου ώστε να συνεργάζεται άψογα με μια μεγάλη σειρά φακών Zeiss και να διατηρεί την ποιότητα της εικόνας σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ένα νέο στοιχείο στην κατασκευή του αισθητήρα της α7s είναι το μεγαλύτερο μέγεθος pixel αλλά και την ενσωμάτωση ενός φίλτρου RGB στον αισθητήρα που σε συνδυασμό με την τεχνολογία συγκέντρωσης φωτός και διεύρυνσης των φωτοδιοδίων ενισχύει το εύρος δυναμικού πεδίου του αισθητήρα, αυξάνοντας παράλληλα την ευαισθησία λήψης με τον ελάχιστον δυνατό χρωματικό θόρυβο. Το φίλτρο AR επάνω στον αισθητήρα συμβάλει στην εξάλειψη διπλών ειδώλων.
Και σε αυτό το μοντέλο, όπως λίγους μήνες νωρίτερα στην α7R και την α7 υπάρχει ειδικός αντάπτορας ώστε να μπορεί στην άρμοση «Α» να κουμπώσει φακός της σειράς «Ε».

Sony α 7s: sample photo

Λήψη με ISO400, διάφραγμα F9 και ταχύτητα κλείστρου 1/2000sec. Η λήψη έγινε με σταθερό φακό 35mm F2.8 και χρησιμοποιήθηκε γρήγορη ταχύτητα για να “παγώσει” την κίνηση του νερού. H καταγραφή των υπόλοιπων τόνων και χρωμάτων της εικόνας είναι σωστή.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).