Compact Δοκιμές

TEST: SONY CYBER-SHOT DSC-H200

Mε 26x zoom και ανάλυση 20.1ΜP!

Με οπτικό zoom 26x (αντ. 24–633 mm), η νέα DSC-H200 φαντάζει ιδανική για το νέο χρήστη, που επιθυμεί  ευκολία χρήσης, δυνατότητα για «μακρινές» λήψεις, αλλά και αρκετές δυνατότητες για δημιουργία πραγματικά καλών φωτογραφιών.

Κατασκευαστικά  κινείται σε γνωστά και δοκιμασμένα πρότυπα, με στιβαρή λαβή δεξιά, και τα πλήκτρα ελέγχου των ρυθμίσεων στην πλάτη, δίπλα στην οθόνη των 3”. Είναι εξοπλισμένη με ένα δυνατό αισθητήρα στα 20.1 ΜΡ, ώστε τα αρχεία της να μπορούν να τυπωθούν σε διαστάσεις μέχρι και 44x33cm στα 300dpi, ενώ ταυτόχρονα οι αρκετές αυτόματες λειτουργίες, με τις οποίες είναι προγραμματισμένη, θα εξυπηρετήσουν τον χρήστη για φωτογραφικά άρτιες λήψεις. Η H200 έχει zoom 26x, χωρίς ωστόσο να είναι υπερβολική σε όγκο. Με την τεχνολογία Optical Steady Shot, για σταθεροποίηση εικόνας, ο χρήστης μπορεί να έχει «ασφαλή» αποτελέσματα, από άποψη σωστής εστίασης και αποφυγής κουνημένων εικόνων, ακόμη και στη μέγιστη εστιακή απόσταση του zoom.SONY CYBER-SHOT DSC-H200Σε αμιγώς φωτογραφικό επίπεδο, η Η200 έχει ένα δημιουργικό αυτόματο πρόγραμμα, ένα χειροκίνητο και μια σειρά αυτοματισμών που ο χρήστης θα βρει και ενδιαφέροντες και καλούς «οδηγούς» για την εξερεύνηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής φωτογραφίας. Πανοραμική λήψη, «παιχνίδια» με τα εφέ όπως «κάμερα – παιχνίδι» ή επιλεκτικό χρώμα (ασπρόμαυρη λήψη, με έμφαση στο κάθε φορά επιλεγμένο χρώμα) και «beauty» διορθώσεις για καλύτερη απόδοση του δέρματος στα πορτρέτα, είναι μερικά «κόλπα» που ακόμη κι ένας νέος χρήστης θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει και να βελτιώσει την φωτογραφική ποιότητα των λήψεών του με την Η200.

SONY CYBER-SHOT DSC-H200 (TOP)Επιπλέον η λειτουργία ριπής, που μπορεί να φτάσει και τα 8 καρέ ανά δευτερόλεπτο, επιτρέπει επιτυχείς πειραματισμούς με κινούμενα θέματα. Όπως και σε άλλα μοντέλα της σειράς Η,  έτσι και στην Η200 υπάρχει η λειτουργία του «έξυπνου αυτόματου» (iA) που «υπολογίζει» τη σωστή έκθεση σύμφωνα με τη σύνθεση του κάδρου και το φως. Το iSCN επίσης αναγνωρίζει την σκηνή μέσα από 11 διαφορετικές επιλογές. Στην απλή του θέση, αποδίδει την εικόνα με την ορθότερη φωτομέτρηση και υπολογισμό θορύβου. Το flash της μηχανής έχει μέτρια εμβέλεια, αλλά συνεπικουρείται από την καλή απόδοση της κλίμακας ISO στις χαμηλές και μεσαίες τιμές ώστε η χρήση του με π.χ. ISO 400 να δίνει τελικά το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο φακός έχει αρκετά καλή ευκρίνεια (με αδυναμίες από τη μέση του zoom και μετά) δεν παρουσιάζει όμως καμπυλοειδείς παραμορφώσεις και οι χρωματικές εκτροπές γίνονται ορατές μόνο στις υψηλές τιμές της κλίμακας ISO.SONY CYBER-SHOT DSC-H200 (ΟΘΟΝΗ)Αν και γενικά πρόκειται για ένα καλό εισαγωγικό μοντέλο, με super zoom χαρακτήρα, ωστόσο παρατηρήσαμε δύο στοιχεία που χρειάζονται προσοχή. Αφενός δεν υπάρχουν πλήκτρα άμεσης εισαγωγής σε δημοφιλείς ρυθμίσεις με συχνές εναλλαγές (όπως ISO και WB) αφετέρου αν και υπάρχει η επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας, ωστόσο οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες ως προς τις τιμές διαφράγματος και ταχύτητας που είναι διαθέσιμες στον χρήστη για περισσότερα παιχνίδια και πειραματισμούς.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).