Δοκιμές Φακοί

TEST: TAMRON 16-300mm F/3.5-6.3 DI II VC PZD

Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD: sample photo

Είναι σαφές ότι ο νέος Tamron προσφέρει πολύ μεγάλη ευελιξία. Η εικόνα του ηλιοβασιλέματος έχει τραβηχτεί κοντά στο μέγιστο εστιακό μήκος.

Στο μέγιστο διάφραγμα ο Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD βινιετάρει εμφανώς, δεν είναι όμως κάτι στο οποίο δίνω μεγάλη σημασία αφού διορθώνεται πανεύκολα με τα προγράμματα επεξεργασίας. Τα πιο σημαντικά μειονεκτήματά του έχουν να κάνουν με την ορατή καμπυλόγραμμη παραμόρφωση στα μικρά εστιακά μήκη (κυρίως στα 16mm) και στην εμφάνιση χρωματικών εκτροπών και έντονου fringing στα άκρα του καρέ.

Αναλυτικότερα, ο Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD δεν είναι ο φακός που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε για αρχιτεκτονική φωτογραφία απαιτήσεων. Αν το κάνετε θα πρέπει να ασχοληθείτε λίγο περισσότερο στο Photoshop για να διορθώσετε τη βαρελοειδή παραμόρφωση στα 16-20mm. Η κοιλοειδής παραμόρφωση στις μεγαλύτερες εστιακές αποστάσεις είναι αναλογικά μικρότερη. Σε κάθε περίπτωση, και για την αποφυγή παρερμηνειών, σε καθημερινές φωτογραφικές εφαρμογές δε θα παρατηρήσετε καν την παραπάνω συμπεριφορά. Διαφορά θα δείτε μόνο σε θέματα που χαρακτηρίζονται από οριζόντιες και κάθετες γραμμές.

Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD: sample photo

Λήψη στα 16mm.

Ο φακός παρουσιάζει χρωματικές εκτροπές και fringing σε όλο το εστιακό εύρος (στα άκρα του καρέ) και κυρίως από τα 150mm και πάνω. Οι χρωματικές εκτροπές είναι πολύ εύκολο να διορθωθούν, προσωπικά όμως συνάντησα αρκετές δυσκολίες στη διόρθωση του fringing στα μέγιστα εστιακά μήκη. Επιχείρησα να εξαλείψω το φαινόμενο σε raw αρχεία με τη βοήθεια του ACR 8.4 και των σχετικών sliders. Το πρόβλημα δεν έγκειται στο γεγονός ότι τα sliders δεν έχουν αρκετή ισχύ για να εξαφανίσουν τις γνωστές μωβ/κόκκινες γραμμές. Eστιάζεται κυρίως στο ότι η πλήρης αφαίρεσή τους επιβάλλει τόσο υψηλό amount στην ένταση και στο χρωματικό εύρος (όσοι έχετε δουλέψει το ACR καταλαβαίνετε τι εννοώ) που επί της ουσίας δημιουργεί χρωματικά προβλήματα σε άλλα μέρη της εικόνας.

Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD: sample photo

Χρησιμοποιώντας την ισχύ του zoom με το σωστό τρόπο, μπορεί κάποιος να απομονώσει λεπτομέρειες και να συνθέσει το κάδρο του με μεγαλύτερη ευκολία.

Συνεπώς θα πρέπει κάποιος να λειτουργήσει λίγο πιο συμβιβαστικά και απλά να δεχθεί ότι στα μεγάλα εστιακά μήκη θα φαίνεται λίγο fringing στα άκρα του καρέ, προφανώς όταν κάνει μεγάλες εκτυπώσεις. Αν εξαιρέσω όμως το θέμα του fringing, στην πραγματικότητα δεν έχω να παραπονεθώ για κάτι αναφορικά με την απόδοση του Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD και με δεδομένο ότι πρόκειται για μια υλοποίηση που προσπαθεί να γεφυρώσει απίστευτα μεγάλο εστιακό εύρος

Θέλετε να γνωρίσετε περισσότερα για τoν Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD;

Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς και πολλές ακόμα λεπτομέρειες εδώ.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ: 4

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: 4.5

ΚΟΣΤΟΣ/ΑΠΟΔΟΣΗ: 4

ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 4.5

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 100: 83%

ΥΠΕΡ
  • Εύρος εστιακών αποστάσεων
  • Απόκριση εστίασης
  • Σύστημα σταθεροποίησης ειδώλου
  • Βάρος-Διαστάσεις-Ανθεκτικός στην υγρασία
  • Ομοιογενής ευκρίνεια
ΚΑΤΑ
  • Έντονο fringing στα άκρα του καρέ (εντονότερο στα 200-300mm)
  • Καμπυλόγραμμη παραμόρφωση και χρωματικές εκτροπές στα άκρα του καρέ (που όμως διορθώνονται)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ο Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD καλύπτει απολύτως αξιοπρεπώς ένα τεράστιο εύρος εστιακών αποστάσεων και απευθύνεται ξεκάθαρα σε όσους αναζητούν λύσεις “όλα-σε-ένα” και είναι χρήστες αρχικού και μεσαίου επιπέδου. Αποτελεί αναμφίβολα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες λύσεις για ταξιδιωτική φωτογραφία.
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ: Photozone

 


 Kάνε τώρα εγγραφή στο κανάλι μας με ένα κλικ εδώ!

Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο