Know How

Η ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΠΡΑΓΜΑ!

Πώς να γίνετε μίνιμαλ!

Η φράση του τίτλου, ανήκει στον Sir Charles Spencer Chaplin, γνωστό ως Σαρλό. Ο μέγιστος κωμικός κατέδειξε μια μεγάλη αλήθεια, μέσα από την οποία ξεπήδησε το μινιμαλιστικό κίνημα.

Διαβάσαμε ένα ενδιαφέρον άρθρο από το ephotozine.com, σταχυολογήσαμε τα σημαντικότερα σημεία του, και σας παρουσιάζουμε επτά στοιχεία που πρέπει να έχετε στο νου σας για να εξασφαλίσετε επιτυχημένες μινιμαλιστικές φωτογραφίες!


1. Σύνθεση

Αφαιρώντας από το κάδρο αδιάφορα αντικείμενα και άτομα, απομονώνετε το κυρίως θέμα και με αυτόν τον τρόπο γίνονται πιο εύληπτα στον θεατή τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε.

David van Dijk – Unsplash

2. Θέμα

Μια λιτή θεματικά σύνθεση δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι και βαρετή. Αυτό που απαιτείται είναι η παρουσία ενός ισχυρού θέματος που να μπορεί να σταθεί μόνο του – για παράδειγμα, εάν ένα αντικείμενο καταλαμβάνει ένα μικρό μέρος ενός άδειου χώρου. Είναι επίσης σημαντικό να σκέφτεστε αφαιρετικά στις συνθέσεις σας. Μπορεί κάτι να απομακρυνθεί; Ας φύγει από τη μέση!

fancycrave1 – Pixabay

3. Bokeh

O προφανέστερος τρόπος για να ξεχωρίσει ένα θέμα από το φόντο του, είναι να ρυθμίσετε το διάφραγμα της μηχανής έτσι ώστε τα πάντα στο παρασκήνιο να βρίσκονται εκτός εστίασης. Για περισσότερες πληροφορίες για το πώς να επιτύχετε αυτό το εφέ, κάντε κλικ εδώ.

Martin Olsen – Unsplash

4. Φόντο

Τα σκηνικά σε ένα στούντιο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μια ουδέτερη βάση πάνω στην οποία θα ενταχθούν τα θέματα της λήψης. Σε εξωτερικό περιβάλλον, αντίστοιχο ρόλο μπορεί να παίξει ένας τοίχος ή ένας φράχτης. Μια εναλλακτική που χρησιμοποιείται συχνά όταν φωτογραφίζονται λουλούδια, είναι η χαμηλή οπτική γωνία έτσι που το ρόλο του φόντου να παίξει ο ουρανός. Το λευκό χρώμα παρασκηνίου είναι συνήθως η προφανής επιλογή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί (και) κάποιο τολμηρό έντονο χρώμα…

5. Χρώμα

…επιλογή η οποία μάς οδηγεί στο επόμενο στοιχείο. Στην δυνατότητα να απομονωθεί το θέμα από το φόντο του, χρωματικά. Το ίδιο μπορεί να επιτευχθεί με την κατάλληλη χρήση του φωτός. Για παράδειγμα, ένα φωτεινό αντικείμενο τραβηγμένο σε ένα σκούρο περιβάλλον. Σε αυτήν την περίπτωση βέβαια, δεν θα πρέπει να υπάρχουν άλλα στοιχεία που θα τραβήξουν το μάτι του θεατή.

Rodion Kutsaev – Unsplash

Μία ακόμα πιθανότητα είναι να απαθανατίσετε το θέμα σας σε άσπρο και μαύρο, με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται η έμφαση στα σχήματα και στις υφές.

6. Κενό διάστημα

Κάποιες φορές ο μινιμαλισμός επιτυγχάνεται πλησιάζοντας κοντά στο αντικείμενό μας – άλλοτε όμως το μπορεί να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα κάνοντας την ανάποδη κίνηση: αν δηλαδή απομακρυνθούμε από αυτό! Ο κενός χώρος στην εικόνα δημιουργεί την αίσθηση της ελευθερίας.

Richard Sangi – Unsplash

7. Αφαίρεση

Ένας εύκολος τρόπος για να αποκόψετε αντικείμενα από το κάδρο σας είναι να χρησιμοποιήσετε το zoom της μηχανής ή απλά να τα “σβήσετε” χρησιμοποιώντας κάποιο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας. Εάν διαπιστώσετε ότι τα αντικείμενα που αποσπούν την προσοχή είναι πολύ κοντά στο θέμα σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το -εύχρηστο- εργαλείο της σφραγίδας (Clone Stamp Tool).

 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.