Know How Τεχνικές

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΠΑΖΑΡΙΑ

Photonet - Γιώργος Τσάφος

Ανακαλύψτε τις φωτογραφικές προκλήσεις που κρύβουν!

Αφορμή για το άρθρο μου έδωσε μια συνάντηση, με  φίλους, στο Μοναστηράκι, για καφέ. Πριν βρούμε να κάτσουμε, περιδιαβήκαμε λίγο στα στενά. Πολύ σύντομα ο δρόμος μάς έφερε στην πλατεία Αβησσυνίας όπου (Κυριακή πρωί γαρ) είχαν απλωμένη την πραμάτεια τους οι παλαιοπώλες. Μπορούσες να βρεις ό,τι ζητούσε η ψυχή σου: από παλιό γραμμόφωνο μέχρι πορσελάνινα μπιμπελό και ρετρό φωτογραφικές μηχανές.

Ευτυχώς, φεύγοντας από το σπίτι, είχα πάρει μαζί μου τη μηχανή μου, μαζί με έναν Canon EF 28mm f/2.8 IS USM. Δεν είχα άλλο φακό και ούτε σκόπευα να μετατρέψω τη βόλτα για καφέ σε photo session, αλλά πολύ γρήγορα μπήκα στο κλίμα, και ξεκίνησα να γεμίζω την κάρτα μνήμης με απανωτά κλικ.

  • Παρατήρηση πρώτη: όταν σχεδιάζετε να τραβήξετε σε μια υπαίθρια αγορά, φροντίστε να πάτε νωρίτερα απ’ ότι ο περισσότερος κόσμος. Με τον τρόπο αυτό, γλυτώνετε το συνωστισμό, έχετε καλύτερη άποψη του χώρου και φυσικά ο ήλιος είναι χαμηλότερα, αποδίδοντας καλύτερο φως και λιγότερη ζέστη.
  • Παρατήρηση δεύτερη: καλό θα ήταν να αποφύγετε να έχετε μαζί σας πολλά πράγματα, μεγάλες τσάντες κ.ο.κ. Θα πρότεινα να έχετε τον εξοπλισμό πάντα υπό την επιτήρησή σας, γιατί δυστυχώς ζούμε σε δύσκολες εποχές.

Αναζητήστε θέματα και προσπαθήστε να τα φωτογραφίσετε από το ίδιο επίπεδο, αν όχι από χαμηλότερο. Στα υπαίθρια παζάρια υπάρχουν άπειρες “φάτσες” και αντικείμενα που ποικίλουν σε σχέδια και χρώματα.

Αν νομίζετε ότι θα διστάσετε να πλησιάσετε πολύ κάποιον για να τον φωτογραφίσετε, μη χρησιμοποιήσετε ευρυγώνιο αλλά τηλεφακό. Η φωτογραφία που βλέπετε δεν ήταν αρχικά κάθετο κάδρο αλλά οριζόντιο. Όμως η ανάλυση της 5D Mk II είναι τέτοια που ακόμα και αν κροπάρεις ένα οριζόντιο κάδρο σε κάθετο, πάλι μένεις με ένα αρχείο 10ΜΡ στα χέρια. Αρκετές φορές τραβάω σε οριζόντιο κάδρο, γιατί με βολεύει καλύτερα όταν χρησιμοποιώ το live view. Έτσι κι εδώ, δεν γονάτισα για να καδράρω – απλά ενεργοποίησα το live view και χαμήλωσα τη μηχανή περίπου στο ύψος της μέσης. Η απόσταση ήταν σχεδόν 50-60cm.

Στο στάδιο της επεξεργασίας, τέλος, δημιούργησα το εφέ του μικρού βάθους πεδίου, χρησιμοποιώντας το tilt-shift blur φίλτρο του Photoshop.

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.