Ποιος είναι ο πρώτος (ίσως…) νόμος της φωτογραφίας; Οι φωτογράφοι τρελλαίνονται να μιλάνε για τον εξοπλισμό τους! Μήπως οι προτεραιότητές τους απαιτούν επαναδιαμόρφωση;
Ο Ted Forbes είναι φωτογράφος και κινηματογραφιστής, ο οποίος, παράλληλα, έχει δημιουργήσει ένα πετυχημένο κανάλι στο YouTube που ονομάζεται The Art of Photography και έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 758.000 συνδρομητές.
Σήμερα θα επικεντρωθούμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον και απολύτως διαχρονικό video, το οποίο ανέβασε τον Απρίλιο του 2018 – το προλογίζει ως εξής:
“Κάθε διάσημη φωτογραφία έγινε με μια φωτογραφική μηχανή λιγότερο προηγμένη από αυτή που χρησιμοποιείτε τώρα.” Διάβασα το συγκεκριμένο σχόλιο πριν από μερικούς μήνες και μου προξένησε μεγάλη εντύπωση. Ο Ansel Adams δεν είχε εξοπλισμό με τόσες δυνατότητες όσο αυτός που έχουμε τώρα. Ούτε ο Henri Cartier-Bresson ή ο William Eugene Smith ή ο Saul Leiter. Οι φωτογράφοι συνηθίζουμε να θεωρούμε πως ο εξοπλισμός μας είναι κομβικής σημασίας. Κατηγορούμε τα εργαλεία που έχουμε για να δικαιολογήσουμε τις δικές μας φωτογραφικές αδυναμίες. Η Sony, η Nikon και η Canon μάς διαφημίζονται με αυτό τον τρόπο – χρειάζεστε τα πιο σύγχρονα και τα πιο σημαντικά (σ.σ.: προϊόντα) επειδή η φωτογραφία σας εξαρτάται από αυτό!
Η αλήθεια είναι ότι το σημαντικό έργο …η δουλειά που έχει πραγματικά σημασία – δεν έχει σε τίποτα να κάνει με την τεχνολογία στην οποία έχουμε πρόσβαση. Σχετίζεται με όλα όσα θέλουμε να πούμε και να επικοινωνήσουμε οπτικά. Η φωτογραφία είναι ένας τρόπος ομιλίας.
Δείτε την τοποθέτησή του:
Είναι απολύτως προφανές πως ο εξοπλισμός που διαθέτει ο κάθε δημιουργός έχει και αξία και σημασία – υπάρχουν πολλά φωτογραφικά σενάρια τα οποία απλούστατα δεν μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς τα κατάλληλα εξειδικευμένα εργαλεία.
Ωστόσο είναι ιδιαίτερα σημαντικό το να μπορούμε να διαχωρίζουμε αυτές τις περιπτώσεις από εκείνες όπου η έλλειψη του “ιδανικού” φακού/σώματος κ.ο.κ. χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για να μην αναπτύσσουμε περαιτέρω την τεχνική και τη δημιουργικότητά μας.
- Φωτό: TheDigitalArtist