Photo Specials

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ;

Υπάρχει συγκεκριμένη ερμηνεία, η οποία στηρίζεται στην ψυχολογία!

Πρόκειται για μια (σίγουρα) προκλητική αλλά και ενδιαφέρουσα ερώτηση, η απάντηση στην οποία μπορεί να αποτελέσει εξαιρετική αφορμή για μια πολύπλευρη συζήτηση.

Ο φωτογράφος και YouTuber Jamie Windsor καταθέτει μια ξεκάθαρη άποψη σχετικά με το θέμα, εκτιμώντας πως υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη εξήγηση που οδηγεί στη συμπεριφορά του τίτλου: οφείλεται σε μια μορφή γνωστικής διαταραχής που ονομάζεται φαινόμενο Dunning-Kruger.

Σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε άτομα περιορισμένων δεξιοτήτων τα οποία αποκτούν μια ψευδαίσθηση ανωτερότητας, εκτιμώντας εσφαλμένα ότι οι γνωστικές τους ικανότητες, είναι υψηλότερες απ’ ό,τι πραγματικά είναι.

Παρατηρήθηκε για πρώτη φορά σε μια σειρά πειραμάτων από τους David Dunning και Justin Kruger, του Tμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Cornell το 1999. Η μελέτη ήταν εμπνευσμένη από την περίπτωση του McArthur Wheeler, ενός ανθρώπου που λήστεψε δύο τράπεζες μετά την κάλυψη του προσώπου του με χυμό λεμονιού με την εσφαλμένη πεποίθηση ότι, επειδή ο χυμός λεμονιού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αόρατο μελάνι, θα μπορούσε να αποτρέψει το πρόσωπό του από το να καταγραφεί στις κάμερες παρακολούθησης! Οι Dunning και Kruger απέδωσαν αυτή την προκατάληψη σε μια μεταγνωστική αδυναμία των ανειδίκευτων να αναγνωρίσουν τη δική τους ανεπάρκεια και να αξιολογούν με ακρίβεια την δική τους ικανότητα. Η έρευνά τους προτείνει επίσης επακόλουθα πως άτομα υψηλής ειδίκευσης μπορεί να υποτιμούν τη δική τους σχετική ικανότητα και εσφαλμένα να υποθέτουν ότι τα καθήκοντα τα οποία είναι εύκολα γι’ αυτούς είναι επίσης εύκολα για τους άλλους.

O Windsor αναλύει όλα τα παραπάνω στο video που ακολουθεί, και προσεγγίζει το θέμα με ιδιαίτερη ευαισθησία και λεπτότητα: στόχος του δεν είναι να βγάλει κάποιους φωτογράφους …άσχετους ή (πολύ περισσότερο) βλάκες, αλλά να τους βοηθήσει να επαναπροσδιορίσουν την αυτο-αξιολόγηση των ικανοτήτων τους, που ενδεχομένως τοποθείται λίγο ψηλότερα από όσο πρέπει. Θεωρεί πως μια τέτοια θεώρηση συνιστά παγίδα, η οποία πρέπει να αποφευχθεί: είναι καλύτερα για τον κάθε δημιουργό να γνωρίζει επακριβώς με τι είδους δουλειά μπορεί να ασχοληθεί, μέχρι πόσο να πιέσει τον εαυτό του προκειμένου να τη διεκπεραιώσει και φυσικά μέχρι πόσο (δικαιολογείται) να τη χρεώσει.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Προτείνει τα εξής:

Δείτε ολόκληρη την τοποθέτησή του εδώ:

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ ΣΧΕΤΙΚΑ;
Μοιραστείτε τη μαζί μας με ένα σχόλιο στο Facebook

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Ο Τέλης Σαρρηκώστας είναι ο μοναδικός φωτορεπόρτερ
που βρέθηκε τη νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 1973 στο
Πολυτεχνείο και απαθανάτισε την εισβολή του τανκ.
Διαβάστε τις αναμνήσεις του από την ιστορική ημέρα!

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο