Know How

ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΣΑΣ!

3. Καθιστή

Στην περίπτωση που το μοντέλο σας κάθεται, είτε σε κάποια καρέκλα, είτε στα γόνατα, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, σας προτείνω τα εξής:

α. Από ψηλά:
Ισχύουν τα ίδια με πριν, μόνο που σε αυτή την περίπτωση δε θα χρειαστεί να ανεβείτε κάπου ψηλά, καθώς το μοντέλο σας, λογικά, θα έχει έρθει πιο χαμηλά από εσάς.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

β. Από το ύψος των ματιών:
Καθίστε κι εσείς κάτω και ευθυγραμμιστείτε με το ύψος που τα βλέπει εκείνη, αλλάζοντας έτσι την γωνία που βλέπετε όλα τα υπόλοιπα γύρω της, όπου πιθανότατα να σκεφτείτε και κάτι άλλο που δεν μπορούσατε να το δείτε προηγουμένως από το ύψος που ήσασταν.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

γ. Παιχνίδι με τα χέρια:
Ισχύει επίσης ό,τι και στην περίπτωση που είναι όρθια, μόνο που σε αυτή την περίπτωση έχει και τη δυνατότητα να στηρίξει τα χέρια της -για παράδειγμα- στην καρέκλα.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

4. Ξαπλωτή

Αυτή τη φορά ας αφήσουμε το μοντέλο μας να ξαπλώσει αναπαυτικά, είτε ανάσκελα, είτε μπρούμυτα, ευρύνοντας το φάσμα των επιλογών μας. Έχουμε και λέμε:

α. Από ψηλά:
Το γεγονός ότι είναι ξαπλωμένη μάς δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστούμε με πιο ασυνήθιστες γωνίες λήψης. Δοκιμάστε διαγώνιους που θα κολακεύουν το σώμα τού μοντέλου σας ή επιλέξτε ακόμη και να βρεθείτε ακριβώς κάθετα από πάνω της για ένα κοντινό πορτραίτο.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

β. Από χαμηλά:
Ουσιαστικά ξαπλώνετε κι εσείς μαζί της για να είστε στο ίδιο ύψος. Η περίπτωση αυτή ευνοεί και το παιχνίδι με τα πόδια (εκτός από αυτό με τα χέρια που περιγράψαμε στις προηγούμενες περιπτώσεις).

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

γ. Ανάποδα:
Ζητήστε από το μοντέλο σας να ξαπλώσει ανάσκελα και βρείτε μια γωνία λήψης σχεδόν πάνω από το κεφάλι της, όπως στην πρώτη περίπτωση, αλλά από την ανάποδη πλευρά αυτή τη φορά. Η γωνία αυτή μπορεί να προσφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα – γι’ αυτό το λόγο, αν δεν σας πετύχει με την πρώτη, συνεχίστε να προσπαθείτε. Αν η κοπέλα διαθέτει μακριά μαλλιά, απλώστε τα πίσω από το κεφάλι της, δημιουργώντας ένα φυσικό background.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

5. Κίνηση

Οι περιπτώσεις που ήδη αναλύσαμε ήταν όλες στατικές. Αν θέλουμε να προσθέσουμε λίγη κίνηση στη λήψη μας, μπορούμε να ζητήσουμε από το μοντέλο να κάνει κάποιο άλμα ή να περπατήσει προς την κάμερα ή και μακριά από αυτή.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

6. Γέμισμα κάδρου

Προσωπικά, ως λάτρης τού κοντινού πορτραίτου, είναι κάτι που δοκιμάζω πάντα και τις περισσότερες φορές με εντυπωσιάζει! Γεμίστε όλο το κάδρο σας, αφήνοντας ελάχιστο ή και καθόλου background, και δώστε όλη σας την προσοχή στο βλέμμα, γιατί αυτό είναι που θα κοιτάξουν όλοι μόλις δουν αυτή τη λήψη. Προσοχή: Η λήψη αυτή κάνει πολύ εύκολα εμφανή τα σημάδια στο πρόσωπο, γι’ αυτό το λόγο διαλέξτε με προσοχή το μοντέλο σας ή απλώς αφιερώστε λίγο παραπάνω χρόνο στην επεξεργασία μετέπειτα.

©Δημήτρης Βακρινός

©Δημήτρης Βακρινός

Oλοκληρώνοντας

Ως μια μικρή ανακεφαλαίωση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, ουσιαστικά, μπορείτε να έχετε πάντα στο μυαλό σας το πού κοιτάει η κοπέλα, την οπτική γωνία που έχετε σχηματίσει σε σχέση με εκείνη, αλλά και το τι θα μπορούσε να κρατάει ή να κάνει η ίδια με τα χέρια της, καθώς και τι επαφή έχει με τον περιβάλλοντα χώρο, δίνοντας μια πιο ξεχωριστή πινελιά στη φωτογραφία. Αυτά τα απλά πραγματάκια είναι αρκετά για να βελτιώσουν το αποτέλεσμα της δουλειάς σας, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά!

 






Aρθρογράφος

Δημήτρης Βακρινός

Επαγγελματίας γραφίστας και φωτογράφος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα πορτραίτα. Συν-δημιουργός του www.photocontest.gr μέσα από το οποίο επιθυμεί να δώσει ένα κίνητρο σε κάθε άτομο να ασχοληθεί με τον κόσμο της φωτογραφίας.