Διεθνείς Διαγωνισμοί

WORLD PRESS PHOTO 2022: ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ!

Ποιοι (-ες) απέσπασαν τις παγκόσμιες φετινές διακρίσεις!

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού ανέδειξε ως μεγάλη φετινή νικήτρια την Καναδέζα Amber Bracken!

Η φωτογραφία της Kamloops Residential School για τους New York Times (την βλέπετε στην κορυφή της σελίδας) είναι η World Press Photo of the Year. Σε αυτήν, τα κόκκινα φορέματα που βλέπουμε κρεμασμένα σε σταυρούς κατά μήκος ενός δρόμου τιμούν τη μνήμη των παιδιών που πέθαναν στο Kamloops Indian Residential School, ένα ίδρυμα που δημιουργήθηκε για την αφομοίωση των ιθαγενών παιδιών, μετά τον εντοπισμό έως και 215 ανώνυμων τάφων στην Βρετανική Κολομβία. Η λήψη έγινε στις 19 Ιουνίου 2021.

Η πρόεδρος της  κριτικής επιτροπής Rena Effendi τόνισε σχετικά με τη λήψη: «Είναι μια εικόνα που εντυπώνεται στη μνήμη, καθώς εμπνέει ένα είδος αισθητηριακής αντίδρασης. Μπορούσα σχεδόν να ακούσω την ησυχία σε αυτή τη φωτογραφία, μια ήρεμη στιγμή παγκόσμιου απολογισμού για την ιστορία του αποικισμού, όχι μόνο στον Καναδά αλλά σε όλο τον κόσμο».

WORLD PRESS PHOTO STORY OF THE YEAR

Η κριτική επιτροπή επέλεξε το project Saving Forests with Fire από τον Matthew Abbott ως World Story Photo Story of the Year.

Η νικήτρια σειρά παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο οι αυτόχθονες Αυστραλοί καίνε στρατηγικά τη γη στα πλαίσια μιας πρακτικής γνωστής ως “ψυχρή καύση”, μέσω της οποίας οι φλόγες κινούνται αργά, καίγοντας μόνο τα χαμόκλαδα και αποφεύγοντας έτσι τη συσσώρευση καυσίμου που τροφοδοτεί μεγαλύτερες φλόγες. Οι κάτοικοι του Nawarddeken του West Arnhem Land, στην Αυστραλία, εφαρμόζουν τις ελεγχόμενες ψυχρές καύσεις επί δεκάδες χιλιάδες χρόνια και βλέπουν τη φωτιά ως εργαλείο για τη διαχείριση της γης τους, που διαθέτει έκταση 13.000.000 στρεμμάτων. Οι δασοφύλακες του Warddeken συνδυάζουν την παραδοσιακή γνώση με τις σύγχρονες τεχνολογίες για την πρόληψη των πυρκαγιών, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το σχόλιο της Rena Effendi: «H σειρά των λήψεων ήταν τόσο καλά προετοιμασμένη και συνδυασμένη ώστε ο θεατής δεν μπορεί καν να σκεφτεί τις εικόνες μεμονωμένα. Τις βλέπει ως συνόλο που εντάσσεται σε μια ενιαία και απρόσκοπτη αφήγηση».

WORLD PRESS PHOTO LONG-TERM PROJECT AWARD

  • Νικητής: Lalo de Almeida, Bραζιλία, Folha de São Paulo/Panos Pictures: Amazonian Dystopia

Το τροπικό δάσος του Αμαζονίου βρίσκεται υπό μεγάλη απειλή, καθώς η αποψίλωση των δασών, η εξόρυξη, η πρόχειρη ανάπτυξη υποδομών και η εκμετάλλευση άλλων φυσικών πόρων επιταχύνεται υπό τις περιβαλλοντικά οπισθοδρομικές πολιτικές του Προέδρου Ζαΐρ Μπολσονάρο. Από το 2019, η καταστροφή του βραζιλιάνικου Αμαζονίου καλπάζει με τον ταχύτερο ρυθμό της τελευταίας δεκαετίας. Αποτελώντας μια περιοχή εξαιρετικής βιοποικιλότητας, ο Αμαζόνιος φιλοξενεί επίσης περισσότερες από 350 διαφορετικές ομάδες ιθαγενών. Η εκμετάλλευση του ποταμού επιφέρει κοινωνικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα στις κοινότητες των ιθαγενών που αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν τόσο τη σημαντική υποβάθμιση του περιβάλλοντός τους, όσο και του τρόπου ζωής τους

Το σχόλιο της Rena Effendi: «Αυτό το project καταγράφει ένα πρόβλημα που δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις μόνο στην τοπική κοινότητα αλλά και διεθνώς, καθώς προκαλεί μια αλυσίδα αντιδράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο».

WORLD PRESS PHOTO OPEN FORMAT AWARD

  • Νικήτρια: Isadora Romero, Εκουαδόρ: Blood is a Seed

Μέσα από προσωπικές ιστορίες, το Blood is a Seed αμφισβητεί την εξαφάνιση των σπόρων, την αναγκαστική μετανάστευση, τον αποικισμό και την επακόλουθη απώλεια της γνώσης των προγόνων. Το βίντεο αποτελείται από ψηφιακές και αναλογκές φωτογραφίες, μερικές από τις οποίες τραβήχτηκαν σε ληγμένο φιλμ 35mm  και στη συνέχεια επιχρωματίστηκαν από τον πατέρα της Romero. Σε ένα ταξίδι στο πατρογονικό τους χωριό Une στην Κολομβία, η δημιουργός εξερευνά ξεχασμένες μνήμες από τη γη και τις καλλιέργειες και μαθαίνει για τον παππού και την προγιαγιά της που ήταν «φύλακες των σπόρων» και καλλιέργησαν πολλές ποικιλίες πατάτας, εκ των οποίων μόνο δύο εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα.

Το σχόλιο της Clare vander Meersch (Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Βόρειας και Κεντρικής Αμερικής): “Υπάρχουν πολλαπλά επίπεδα αφήγησης όσον αφορά τη χρήση ήχου, βίντεο, φωτογραφιών και αλληλουχίας στο υλικό του project.”

Βραβεία

Κάθε περιφερειακός νικητής του Διαγωνισμού λαμβάνει χρηματικό έπαθλο 1.000€. Επιπρόσθετα, οι λήψεις του συμπεριλαμβάνονται στην ετήσια παγκόσμια έκθεση του WPP. Εκτός από τα περιφερειακά τους βραβεία, οι παγκόσμιοι νικητές θα λάβουν επίσης ένα πρόσθετο χρηματικό έπαθλο 5.000€!

Kριτική επιτροπή

Η επιλογή των νικητών του WPP 2022 πραγματοποιήθηκε από τις 17 Ιανουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2022. Συγκροτήθηκαν τόσο περιφερειακές επιτροπές και μια παγκόσμια κριτική επιτροπή. Οι περιφερειακές κριτικές επιτροπές έκαναν αρχικά μια επιλογή συμμετοχών ανά κατηγορία στις περιοχές τους, μετά την οποία η παγκόσμια κριτική επιτροπή επέλεξε τους περιφερειακούς νικητές και από αυτούς τους παγκόσμιους νικητές.

Ετήσιο ημερολόγιο

Η πρόσφατα επανασχεδιασμένη έκδοση World Press Photo Yearbook 2022 παρουσιάζει βραβευμένες εικόνες, ιστορίες και παραγωγές από τον Διαγωνισμό. Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σε έξι γλώσσες και θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές Μαΐου.

Έκθεση World Press Photo 2022

Η World Press Photo Exhibition 2022 θα κάνει πρεμιέρα στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, στις 15 Απριλίου, πριν ξεκινήσει την παγκόσμια περιοδεία της σε 66 διαφορετικά σημεία, σε 29 χώρες σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στο ελληνικό κοινό θα παρουσιαστεί, στο πλαίσιο του Athens Photo World 2202, με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος/ΙΣΝ στο Ισόγειο της Εθνικής Βιβλιοθήκης/ΕΒΕ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος/ΚΠΙΣΝ από τις 20 Μαΐου μέχρι τις 11 Ιουνίου.

Aναλυτικές πληροφορίες για όλους τους φετινούς νικητές θα βρείτε με ένα κλικ εδώ!


Μη χάσετε το επόμενο Photonet (τ. 233):
μεγάλο αφιέρωμα στο φετινό διαγωνισμό World Press Photo!

Θέλεις να μαθαίνεις άμεσα όλες τις ειδήσεις του Photonet;Θέλεις ακόμα περισσότερα νέα για τη φωτογραφία;

 

Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Ιnstagram

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!




Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο