Ο έβδομος διαγωνισμός “Your Best Photo” ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακή επιτυχία, συγκεντρώνοντας αριθμό ρεκόρ εικόνων!
Συμμετοχές από κάθε γωνιά της Ελλάδας έφτασαν στην κριτική επιτροπή, αποτυπώνοντας την αστείρευτη έμπνευση και την αγάπη των δημιουργών τους για τη φωτογραφία. Κάθε εικόνα αφηγείται μια δική της ιστορία – από δραματικά τοπία και πορτρέτα που καθηλώνουν, μέχρι αφηρημένες συνθέσεις που προκαλούν σκέψη και συναίσθημα!
Οι διαγωνιζόμενοι απέδειξαν, για άλλη μια φορά, ότι η φωτογραφία δεν είναι απλώς ένα μέσο καταγραφής της πραγματικότητας, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο έκφρασης, ικανό να συγκινήσει, να εμπνεύσει και να προκαλέσει το θεατή της.
Φυσικά, κάθε φωτογραφικός διαγωνισμός με ελεύθερο θέμα, όπως ο #PYBP24, αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες σε αυτόν προκειμένου να εκφραστούν χωρίς περιορισμούς. Ωστόσο, για τη δεκαμελή κριτική μας επιτροπή, αυτή η ελευθερία συνοδεύτηκε από ιδιαίτερες προκλήσεις. Ας θυμηθούμε (αλφαβητικά) τα πρόσωπα που τη συνέθεσαν φέτος:
- Γιώργος Ατσαμετάκης
- Δημήτρης Βακρινός
- Σοφία Δαλαμάγκα
- Ανδρέας Καμουτσής
- Νίκος Κατσουλώτος
- Υπατία Κορνάρου
- Γιώργος Μασχαλίδης
- Μενέλαος Μελετζής
- Κατερίνα Μωραΐτου
- Μανόλης Σούλος

Η ομάδα των φετινών κριτών μας (αλφαβητικά από αριστερά προς τα δεξιά): Γιώργος Ατσαμετάκης, Δημήτρης Βακρινός, Σοφία Δαλαμάγκα, Ανδρέας Καμουτσής, Νίκος Κατσουλώτος, Υπατία Κορνάρου, Γιώργος Μασχαλίδης, Μενέλαος Μελετζής, Κατερίνα Μωραΐτου & Μανόλης Σούλος.
Σε ένα θεματικό διαγωνισμό, οι φωτογραφίες κρίνονται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια που αφορούν τη θεματολογία, κάτι που προσφέρει μια πιο εστιασμένη διαδικασία επιλογής. Αντίθετα, σε έναν διαγωνισμό χωρίς θεματικούς περιορισμούς, η ποικιλομορφία των συμμετοχών είναι τεράστια και η προφανής επιγενόμενη δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται ανάμεσα σε εντελώς διαφορετικά στιλ και προσεγγίσεις. Πώς μπορεί, για παράδειγμα, να αξιολογηθεί μια δυναμική ασπρόμαυρη φωτογραφία δρόμου σε σχέση με ένα έγχρωμο κινηματογραφικό πορτρέτο ή μια μινιμαλιστική αφηρημένη εικόνα;
Η επιτροπή μας κλήθηκε να εξετάσει κάθε έργο όχι μόνο με βάση την τεχνική αρτιότητα, αλλά και ως προς την αισθητική, την πρωτοτυπία και την επίδραση που έχει στον θεατή. Η ελεύθερη θεματολογία σημαίνει ότι η επιλογή δεν μπορεί να βασιστεί σε ένα κοινό αφήγημα, γεγονός που αυξάνει την υποκειμενικότητα της διαδικασίας. Τα μέλη της επιτροπής μας κλήθηκαν να προσεγγίσουν κάθε εικόνα με ανοιχτό μυαλό, αποφεύγοντας στερεότυπα ή προσωπικές προτιμήσεις. Η ισορροπία μεταξύ τεχνικής δεξιοτεχνίας, δημιουργικότητας και συναισθηματικής απήχησης έγινε έτσι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάδειξη των νικητών.
Αυτή η πρόκληση, εξάλλου, είναι και η ομορφιά ενός διαγωνισμού με ελεύθερο θέμα: δίνει χώρο στη φαντασία και επιτρέπει σε κάθε φωτογράφο να αναδείξει το δικό του προσωπικό όραμα, καθιστώντας τη διαδικασία επιλογής μια απαιτητική μεν αλλά ταυτόχρονα συναρπαστική εμπειρία και για τους/τις κριτές: τους/τις ευχαριστούμε θερμά για την καθοριστική συνεισφορά τους στην επιτυχία του διαγωνισμού!