Photonet

ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ PHOTONET: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ & PORTFOLIO ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΖΟΥΛΑΚΗ

Μιλήσαμε με ένα μεθοδικό πορτραιτίστα, με συγκεκριμένες κάθε φορά ιδέες και πειθαρχημένο τρόπο εκτέλεσης!

Τα αποτελέσματα των λήψεων του Πάνου Ζουλάκη είναι πρωτότυπα, εντυπωσιακά και φέρουν την αισθητική υπογραφή του δημιουργού τους.

Σειρά καλλιτεχνών έχουν συμφωνήσει σε όχι και τόσο απλές πόζες και απεικονίσεις μπροστά στο φακό του. Θυμηθείτε απλά το εξαιρετικό portfolio του που φιλοξενήθηκε στο Photonet 242, το εξώφυλλο του οποίου κοσμεί μια δική του λήψη στον Ιωάννη Μελισσανίδη: περιλαμβάνει τις καλύτερες λήψεις από 130 καλλιτέχνες – από χορευτές, ακροβάτες, αθλητές ενόργανης και εκπρόσωπους πολεμικών τεχνών μέχρι τραγουδιστές και ηθοποιούς.

Στο νεό του project, ωστόσο, τα μοντέλα του δεν είναι επαγγελματίες του θεάματος. Αντιθέτως είναι καθημερινοί άνθρωποι, που τόλμησαν να σταθούν μπροστά στην μηχανή και τελικά μπροστά στο βλέμμα του θεατή για να δείξουν όχι τον εαυτό τους αλλά μέσα από αυτόν ένα ζήτημα που καλεί σε ευρύτερη ευαισθησία, κατανόηση και αποδοχή.

Το σύνολο αυτού του έργου παρουσιάζεται σε έκθεση που φιλοξενείται στην Ε.Φ.Ε (Ελληνική Φωτογραφική Εταιρία, Πόντου 12 Αθήνα) μέχρι το προσεχές Σάββατο 20/1/2024. Η έκθεση απεικονίζει με έναν ενθαρρυντικό τρόπο τη δύναμη των εγκαυματιών στο μακρύ ταξίδι της αποκατάστασης. Για το φωτογραφικό έργο φωτογραφήθηκαν άνθρωποι που υπέστησαν εγκαύματα πρόσφατα ή πριν από χρόνια. Σώματα με ουλές αφηγούνται την προσωπική τους ιστορία, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να συμβάλλουν στην αφύπνιση της κοινωνίας για τα εγκαύματα, τη δημιουργία κουλτούρας πρόληψης, αλλά και στην αποδοχή της εικόνας των ουλών και τη βελτίωση της ζωής κάθε εγκαυματία. Μια υπέρβαση για τους ίδιους και ένα μήνυμα που οφείλει να επικοινωνηθεί.

Μιλήσαμε αναλυτικά με το δημιουργό με αφορμή το παραπάνω project, και η συνέντευξή του, πλαισιωμένη από τις εικόνες του, θα δημοσιευτεί στο προσεχές τεύχος του Photonet (ν. 244), που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του ερχόμενου Φεβρουαρίου. Ως τότε, ακολουθεί μια μικρή πρόγευση όσων μας είπε!

Η ιδέα της φωτογράφισης ανθρώπων που φέρουν εγκαύματα ήταν δική σου ή προέκυψε από κάποια άλλη συνεργασία με κάποιον από τους φορείς που διοργάνωσαν την ημερίδα;

Λίγους μήνες πριν μου ήρθε η ιδέα να κάνω κάτι για μια κοινωνική ομάδα που κυριολεκτικά παλεύει για την επιβίωση αλλά και για την αποδοχή της εικόνας τους, τόσο από τους ίδιους όσο και από την κοινωνία. Κάπως έτσι με μια γρήγορη έρευνα βρήκα την οργάνωση Salvia, η οποία ιδρύθηκε από τη Μαρίνα Καρύδα και τον Αλέξανδρο Ανδρονόπουλο -και οι δυο από το Μάτι- που στηρίζει έμπρακτα τους εγκαυματίες στην Ελλάδα με ιδρυτικό χορηγό το ίδρυμα Λάτση. Η επικοινωνία μου με τη Salvia έγινε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συγκυρία μιας και ήθελαν και εκείνοι να κάνουν μια φωτογραφική σειρά καθώς πλησίαζε και η Πανελλήνια ημέρα πρόληψης εγκαυμάτων (16/12) που οι ίδιοι θέσπισαν μόλις ένα χρόνο πριν. Κάπως έτσι δέσαμε από την πρώτη στιγμή. Tους εξήγησα το όραμά μου και εκείνοι μοιράστηκαν μαζί μου τους στόχους τους διαπιστώνοντας πως είχαμε πλήρη ταύτιση απόψεων. Το αποτέλεσμα ήταν μια ιδιαίτερη και μοναδική φωτογραφική σειρά καθώς και ένα λεύκωμα, το οποίο εκδόθηκε μέσω της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας και σχεδιάστηκε από το Νίκο Λεοντόπουλο, ενώ τα κείμενα των συνεντεύξεων είναι της δημοσιογράφου, Δήμητρα Γκρους. 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη
στο προσεχές τεύχος του Photonet
που κυκλοφορεί το Φεβρουάριο! 

  • Φωτό: η Βικτόρια Αντόνοβα φωτογραφημένη από τον Πάνο Ζουλάκη.
 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).