Market

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GFK TEMAX ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 1o ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2018

Μείωση 15.8% για τη φωτογραφική αγορά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Η αγορά των Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) στην Ελλάδα παρουσίασε πρόοδο, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2017 με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 497 εκατ. ευρώ. Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι Τηλεπικοινωνίες (TEL), με αύξηση 20.8%, οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4% και τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE), που βελτιώθηκαν κατά 3.1%.


 Ανοδικές κατηγορίες

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Τα ηχεία έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση, βοηθούμενες τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση πωλήσεων της τηλεόρασης.
  • Οι συσκευές αποθήκευσης, όπως κάρτες μνήμης και USB συνεχίζουν να καταγράφουν θετικό πρόσημο.
  • Η Τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία κυρίως λόγω των χειμερινών εκπτώσεων.
  • Τα Audio Home Systems κατέγραψαν άνοδο βοηθούμενες από τα ηχοσυστήματα με δυνατότητεςσυνδεσιμότητας μέσω bluetoοth με άλλες συσκευές.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Σημαντική αύξηση για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς για την κατηγορία των Στεγνωτηρίων, μια περίοδος που είναι παράλληλα και η εποχικότητα του συγκεκριμένου προϊόντος. Η άνεση, αλλά και οι συνεχόμενη διαφοροποίηση των κλιματικών συνθηκών αποτελούν τον βασικό παράγοντα της αύξησης της κατηγορίας.
  • Αυξητική τάση παρουσιάζει και η κατηγορία των πλυντηρίων πιάτων, με τα εντοιχιζόμενα είδη να αποτελούν σημαντικό μέρος της αγοράς διατηρώντας παράλληλα σταθερή την μέση τιμή.
  • Με ανοδική τάση κινείται η κατηγορία των ψυγείων, με τους ψυγειοκαταψύκτες να οδηγούν την ανάπτυξη της κατηγορίας. Μεγαλύτερες διαστάσεις και χωρητικότητα αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στηνανάπτυξη της κατηγορίας, καθώς επίσης και προωθητικές ενέργειες του λιανεμπορίου.
  • Ανοδική τάση για την κατηγορία της Κουζίνας, τόσο στις ελεύθερες όσο και στις εντοιχιζόμενες συσκευές (φούρνοι άνω του πάγκου). Η μεγαλύτερη χωρητικότητα των φούρνων είναι το τεχνολογικό χαρακτηριστικό που εξελίσσει την κατηγορία, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι προσφορές και οι χαμηλές τιμές του λιανεμπορίου.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες παρουσιάζουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης που προέρχεται από την αύξηση πωλήσεων των επαναφορτιζόμενων μοντέλων με ταυτόχρονη αύξηση της μέσης τιμής.
  • Μεγάλο ποσοστό ανάπτυξης εμφανίζουν οι ξυριστικές μηχανές το οποίο οφείλεται κυρίως από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος στην κατηγορία ανδρικής περιποίησης.
  • Η κατηγορία περιποίησης μαλλιών παρουσιάζει θετικό πρόσημο καθώς οι συσκευές για μπούκλες και σγουρά μαλλιά έδωσαν θετικό προβάδισμα στην κατηγορία.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming και του 4Κ.
  • Τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.
  • Οι σταθεροί υπολογιστές καταγράφουν αύξηση μετά από αρκετό καιρό.
  • Tα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Τόσο τα Ακουστικά όσο και τα Core Wearables συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική άνοδο και το 1ο τρίμηνο της χρονιάς.
  • Τα κινητά τηλέφωνα σημείωσαν σημαντική άνοδο επωφελούμενα από το λανσάρισμα νέων μοντέλων αλλά και την εκπτωτική περίοδο.


Πτωτικές κατηγορίες

Φωτογραφικά Είδη (PH)

  • O κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητική τάση, και αυτό οφείλεται στην πορεία των φωτογραφικών μηχανών. H πτώση της τάξης του -15.8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 μεταφράζεται σε απώλεια χρημάτων της τάξης του 1.000.000€. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα συνολικά στη δυτική Ευρώπη των 15, όπου το ποσοστό πτώσης του 2018 έναντι του 2017 άγγιξε το -6.1%.

  • Αξιοσημείωτο είναι πως εκτός από την ελληνική, η βελγική, η φινλανδική, η γαλλική, η βρετανική, η σουηδική και η δανική αγορά υποχώρησαν επίσης με διψήφια ποσοστά πτώσης. Η Ισπανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Πορτογαλία κατέγραψαν πτώση με μονοψήφια ποσοστά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο τα υψηλά ποσοστά πτώσης (-14.4%) οφείλονται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων φακών. Θετικές επιδόσεις κατέγραψε η αυστριακή αγορά (+4%), ωστόσο πρωταθλήτρια στα κέρδη αναδείχτηκε η Ιταλία (με ένα εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης, της τάξης του 24.2%!) κυρίως λόγω των πωλήσεων μηχανών και φακών CSC.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

  • Οι συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου και τα DVD-players διατηρούν τη πτωτική τους πορεία, λόγω τηςαποκαλούμενης «σύγκλισης τεχνολογιών».
  • Επίσης, τα Headphones σημείωσαν αρνητικό πρόσημο για το 1ο τρίμηνο του 2018.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

  • Πτώση για το πρώτο τρίμηνο παρουσιάζει η κατηγορία των πλυντηρίων ρούχων, και πιο συγκεκριμένα στα προϊόντα εμπρόσθιας φόρτωσης. Παρόλη την αρνητική εικόνα της κατηγορίας τόσο οι συσκευές πάνω φόρτωσης όσο και τα Πλυντήρια/ Στεγνωτήρια διατηρούν την ανοδική τάση των προηγούμενων μηνών.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

  • Οι συσκευές σιδερώματος εμφανίζουν πτωτική πορεία η οποία προέρχεται τόσο από τα σίδερα ατμού όσο και από τις γεννήτριες με σημαντική πτώση στις πωλήσεις και με αύξηση της μέσης τιμής.
  • Η κατηγορία προετοιμασίας φαγητού παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο σε αυτό το τρίμηνο το οποίο
    προέρχεται σε μεγάλο ποσοστό από την πτώση της κατηγορίας των κουζινομηχανών τόσο σε αξία αλλά και σε μέση τιμή.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

  • Οριακή πτώση κατέγραψε μετά από 3 συνεχόμενα τρίμηνα η κατηγορία των Φορητών Υπολογιστών.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

  • Τα σταθερά τηλέφωνα συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία και το 2018.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

  • Ελαφρώς πτωτική ήταν η εικόνα όλης της κατηγορίας κυρίως επηρεασμένη από το κομμάτι των
    Πολυμηχανημάτων και όχι τόσο των απλών Εκτυπωτών.


Δείτε την εικόνα της ελληνικής αγοράς το 4ο τρίμηνο του 2017 εδώ.

 

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.